Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Litt teit at dette kommer først nå, burde vært klar ved lansering... Får ikke returnert min Apple Watch Series 4 Aluminium, og prisen på Apple Watch Series 4 i Stål er for dyr til at jeg kan sitte med en eksisterende i aluminium. Frua vil heller ikke ha en så stor klokke så da blir det vel heller til at man venter på Series 5 før man vurderer LTE modell.

Lenke til kommentar

Er det egentlig noen vits i LTE-versjonen?

 

Jeg skjønner at det er kjekt å ha for å kunne sende meldinger osv. på klokka uten at telefonen er i nærheten.

 

Men hvor ofte skjer egentlig det?

Hva er bruksscenariene for denne funksjonene?

 

Eneste jeg kommer på er når man er ute på joggetur (men da vil man vel kanskje helst IKKE bli forstyrret av meldinger?  :hmm:

 

 

 

EDIT: Så vidt jeg forstår så bruker klokka også alle kjente WiFi-nettverk telefonen har vært tilkoblet tidligere. Ergo er det enda færre situasjoner hvor man bare har LTE for kommunikasjon.

Endret av julaften
Lenke til kommentar

Kjedelig at Apple ikke annonserte på forhånd at de lanserte LTE-versjon samme dag. Var vel kun Telenor, Telia og diverse Apple-sertifiserte butikker som startet salget kl 00:01. Våknet opp morgenen etter til at Apple.no også hadde startet salget, og da med en del større utvalg enn hos Telenor og Telia. 

 

Har bestilt Apple Watch Series 4 GPS + Cellular, 44mm Sølv med Seashell Sport Loop fra Pippin og Apple.no. Pippin informerer kun om at de får inn klokkene 7. desember, men at de ikke har snøring på hvor mange Norge får tildelt og dermed null oversikt om jeg får klokka fra de før jul.

 

Hos Apple.no derimot har min bestilling levering estimert mellom 7. og 11. og går derfor ut ifra at den blir sendt i løpet av uka. 

 

Tipper jeg kansellerer min bestilling hos Pippin så raskt klokka blir sendt fra Apple.no, med mindre noen her er interesserte. 

 

Når det gjelder nytten av LTE-versjonen ser jeg for meg at jeg kommer til å sette pris på funksjonen da jeg i løpet av et år er på uttalige fjell-, skogs- og padleturer. Utrolig greit å slippe mobilen å ta med mobilen, men likevel kunne ringe, sende melding, streame musikk og være tilgjengelig ved behov. Og selvsagt hvis man faktisk kommer ut for en nødssituasjon, og da ikke har med telefonen.

Endret av chelseafan95
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen vits i LTE-versjonen?

 

Jeg skjønner at det er kjekt å ha for å kunne sende meldinger osv. på klokka uten at telefonen er i nærheten.

 

Men hvor ofte skjer egentlig det?

Hva er bruksscenariene for denne funksjonene?

 

Eneste jeg kommer på er når man er ute på joggetur (men da vil man vel kanskje helst IKKE bli forstyrret av meldinger?  :hmm:

 

 

 

EDIT: Så vidt jeg forstår så bruker klokka også alle kjente WiFi-nettverk telefonen har vært tilkoblet tidligere. Ergo er det enda færre situasjoner hvor man bare har LTE for kommunikasjon.

For min egen del blir det for jogging. Jeg står opp 0420 om morgenen tre dager i uken og kjører til jobb. Der bytter jeg og jogger en time og dusjer slik jeg er klar til jobb 07.

 

Vil helst ha minst mulig duppeditter med meg når jeg jogger men uten en eller annen form for telefoni er jeg rævkjørt hvis noe skulle hende, begynner å bli så pass voksen at jeg kan falle om og da er det greit med en klokke som kan brukes til varsling enten av meg eller av seg selv.

 

Billig sikkert mener nå jeg.

Lenke til kommentar

For min egen del blir det for jogging. Jeg står opp 0420 om morgenen tre dager i uken og kjører til jobb. Der bytter jeg og jogger en time og dusjer slik jeg er klar til jobb 07.

 

Vil helst ha minst mulig duppeditter med meg når jeg jogger men uten en eller annen form for telefoni er jeg rævkjørt hvis noe skulle hende, begynner å bli så pass voksen at jeg kan falle om og da er det greit med en klokke som kan brukes til varsling enten av meg eller av seg selv.

 

Billig sikkert mener nå jeg.

Ahh ... kan man ikke bruke SOS funksjonen på den klokken uten SIM-kort hvis ikke telefonen er med ?

Lenke til kommentar

Heldigvis har Samsung Gear 3 alltid tillatt å ha spotify med offline musikk så jeg slipper å ha med meg telefonen for en rask tur ut eller for musikk på gymmen når det er dårlig WiFi. Dette burde jo Apple ha klart å få til også? Ønsket selvsagt LTE for et par år siden slik at jeg kunne streame musikk utenfor WiFi når jeg kjøpte Gear 3 men så lenge spotify kom med offline musikk noen uker etter lansering fylte det behovet.

 

Så lenge jeg var koblet til samme WiFi som mobilen i eks. store bedriftsbygg ol. så kunne mobilen ligge i veska som også gjorde behovet for LTE i klokka mindre. Fikk alt av meldinger, kunne svare på meldinger og samtaler via klokka så lenge mobilen var tilkoblet samme WiFi.

Disse funksjonene gjorde behovet for LTE vesentlig mindre.

 

Det som likevel var litt "kjipt" var at lagringsplassen for Spotify offline på smartklokker ble max er par GB og at det var litt knotete å få til i starten. Men det gikk ann å tilpasse seg med egne playlists for klokka osv. Når det er sagt er jeg ikke veldig begeistret for trådløse in-ears sammen med smartklokke men mine er forholdsvis gamle Jabra og leter etter noen bedre. Hovedproblemet er at enten så får man "dunkingen" fra føttene når man går/jogger på asfalt/tredemølle forplanetet via pluggene eller så mister de posisjon slik at lyden blir veldig dårlig.

 

 

EDIT:

Kreves det fortsatt eSIM for dette? Og har flere enn telenor begynt å få ut fingern?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og der flagret det inn melding fra Telenor, men lar den gå ut på dato.

Reservasjonsdato: 30.11.2018
Din nye Apple Watch Nike+ Series 4 4G 44mm urkasse aluminium stellargrå med svart Sport Band er på lager!

 

Bruk linken nedenfor til å fullføre bestillingen. Har du privat mobilabonnement hos Telenor kan du velge å bestille klokken med nedbetaling.


"link" nnen 24 timer
.

Benytter du ikke bestillingslinken innen fristen eller ønsker en annen modell / farge, må du dessverre reservere på nytt.

Lenke til kommentar

Power med mastercard tilbud, men ventetid til langt ute i februar. Ønsket klokke nå og fikk kjøpt på den lokale Telenorbutikken. De hadde flere inne de hadde fått tilsendt, så verdt å stikke innom fremfor å vente 3-9 uker på internettet.

 

Har ikke fått aktivert esim da jeg har Telenor bedrift og dette må via firmaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...