Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, TheKims said:

Hva skjer med de som skrev kontrakt for å streame ekslusivt på Mixer da? Alt er vel bedre enn Twitch. Det er så mye E-mote spam der at chatten er totalt ubrukelig. Alt man ser i chatten er Pepehands, KEKW, Forsen et eller annet som jeg ikke skjønner bæra av ?

De kunne enten følge med over til Facebook Gaming som Mixer nå samarbeider med for å overføre kundene over til eller bare bryte kontrakten sin. Pengene de fikk beholder de uansett. Ninja og Shroud ble ikke med over så de begynner sikkert streame på Twitch igjen umiddelbart tenker jeg. Twitch er faenmeg kreft, mye på grunn av det du sier ja, men også fordi de bare henger langt bak Mixer på tech og at jeg bare bare generelt har hatt store problemer med å streame der med teknisk krøll hver gang jeg har prøvd streame både på PC og konsoll. Var slik jeg oppdaget Mixer i utgangspunktet (Beam som det het på den tiden), var så forbanna mens jeg prøvde få til streamen på Twitch at jeg satt søkte etter alternativer og fant Beam - ga det en sjanse og det funka bare smertefritt med en gang, og jeg ble litt mind-blown av FTL steaming techen deres.

 

xCloud kommer også til å bli tilgjengelig på Facebook Gaming etterhvert nå. Det kan potensielt bli en massiv win for xCloud i det minste siden 20% av verdens befolkning eller noe slik er på den plattformen, og jeg håper sterkt at xCloud (og game streaming generelt) blir stor suksess.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
TheKims skrev (13 minutter siden):

Kan noen forklare meg hva det er som har skjedd med spillverden? Før var det ingen som dro inn politikk, mens nå er det full panikk visst hovedperson er lesbisk.

Tenker ND og Sony tar det helt med ro. Disse snowflakes'a  som syter sånn gjør ikke annet enn å gi spillet vanvittig mye PR. Spillet selger jo rimelig greit. Om vi da tenker på The Last of Us styret som pågår.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Mala said:

Tenker ND og Sony tar det helt med ro. Disse snowflakes'a  som syter sånn gjør ikke annet enn å gi spillet vanvittig mye PR. Spillet selger jo rimelig greit. Om vi da tenker på The Last of Us styret som pågår.

Er jo langt i fra kun det som er kritikken til TLOU2, er noen som skriker om dette men man har også de som kritisere historien i spillet veldig inkludert meg selv. Synes historien var på det beste helt grei men er så mye rare ting der som gjorde det hele helt feil for min del. Dette virker litt som et spill man ikke har lovt å kritisere, gudene vite hvorfor..

Lenke til kommentar

Tror det bare er det at det har blitt no så inni hampen voldsomt mye av det når det gjelder dette spillet. Jeg har enda ikke kommet veldig langt, så spillet kan enda gå rett i dass for min del altså. Da kan jeg heller si meg enig ettersom jeg faktisk har fått spilt igjennom det.

Lenke til kommentar
Just now, Mala said:

Tror det bare er det at det har blitt no så inni hampen voldsomt mye av det når det gjelder dette spillet. Jeg har enda ikke kommet veldig langt, så spillet kan enda gå rett i dass for min del altså. Da kan jeg heller si meg enig ettersom jeg faktisk har fått spilt igjennom det.

Det har blitt ganske mye styr, men virker som veldig mange tror at hvis man ikke liker spiller så har man en politisk baktanke. Det er flust av videoer på YouTube fra ganske svære og kunnskapsrike youtubere som ikke liker spillet og det er av ikke politisk grunner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å spoile så kan jeg si at mye av hatet fra den faktiske blodfansen er at ND rett og slett har fullstendig ødelagt personlighetene til karakterene, som igjen har konsekvenser for hele spillet, storyen og åpenbart karakterene selv. Dette er bare en av problemene men absolutt det største.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (1 time siden):

Uten å spoile så kan jeg si at mye av hatet fra den faktiske blodfansen er at ND rett og slett har fullstendig ødelagt personlighetene til karakterene, som igjen har konsekvenser for hele spillet, storyen og åpenbart karakterene selv. Dette er bare en av problemene men absolutt det største.

Finner det litt merkelig at så mye av denne kritikken kom før folk i hele tatt har muligheten til å spille spillet. Kun timer etter launch, så er spillet slaktet til helvete og tilbake.

Det er mange spill jeg ikke har blitt så veldig investert i storyen på, men så har gameplayet og universet vært såpass kult at det ikke har hatt like mye å si. Tror jeg var 25 timer inn i Horizon Zero Dawn før jeg oppdaget at det var en dritkul sci-fi story oppi det hele. 

Så man kan selvfølgelig få lov til å ikke like TLOU2, men synes man må ha spilt en god del før man kan uttale seg. Å lese spoilers på et forum er IKKE det samme som å oppleve spillet selv (etter min mening). 

Uten å ha rukket å i hele tatt fått startet spillet, så ser det jo ut som et mesterverk av et spill, bare basert på DF sine "review" av spillet. Håper jeg får satt meg ned i kveld :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 minutter siden):

Dette er enkelt å løse, liker man ikke politikk i spill, eller at karakterer er feil, eller dårlig laget historie, så spill Doom 1&2, duke nukem 3d og shadow warrior.

Ja, akkurat. Doom (2016) og Doom Eternal er også gode kandidater. For meg så er disse spillene dritkjedelige (husker jeg ble skuffet av Doom 3 tilbake i 2004). Doom (2016) var et eneste stort gjesp etter at man hadde fått spilt i fra seg etter 3-4 timer. Bare encounter på encounter hvor hele rommet blir låst ned. 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, MrMarbles said:

Ja, akkurat. Doom (2016) og Doom Eternal er også gode kandidater. For meg så er disse spillene dritkjedelige (husker jeg ble skuffet av Doom 3 tilbake i 2004). Doom (2016) var et eneste stort gjesp etter at man hadde fått spilt i fra seg etter 3-4 timer. Bare encounter på encounter hvor hele rommet blir låst ned. 

Ja derfor jeg ikke tok med  moderne doom, disse "arena" kampene er kjedelige i lengden, men sånn er vist alle nye FPS i den stilen, Originale doom og duke nukem har flotte kule brett. ikke noe arenaer der.

Lenke til kommentar
9 hours ago, TheKims said:

Kan noen forklare meg hva det er som har skjedd med spillverden? Før var det ingen som dro inn politikk, mens nå er det full panikk visst hovedperson er lesbisk.

Ja, dette har dessverre blitt et problem.

Løsningen på dette problemet er derimot ikkje det stort sett alle store spill aviser og nettsteder gjør med The last of us 2. Løsningen er ikkje å ignorere alle feilene til spillet for så å bare slenge på 10/10 som ganske mange aviser der ute har gjort nå. Er godt inne i The last of us 2, og kan si med handa på hjerte si at ingen av personene legning i spillet har følt påtvunget, men det gjør det heller ikkje til ein bra histore. Det er ein gangske middelmådig historie, dårlig karakterutvikling, relativt standard gameplay og ein veldig fin presentasjon. Og det er langt fra et 10/10 spill.

Så mange av disse spilltestene der ute er nok påvirket av politikk, og eg er heilt enig med deg at dette hører ikkje hjemme i spillverdenen.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
2 hours ago, MrMarbles said:

Finner det litt merkelig at så mye av denne kritikken kom før folk i hele tatt har muligheten til å spille spillet. Kun timer etter launch, så er spillet slaktet til helvete og tilbake.

Det er mange spill jeg ikke har blitt så veldig investert i storyen på, men så har gameplayet og universet vært såpass kult at det ikke har hatt like mye å si. Tror jeg var 25 timer inn i Horizon Zero Dawn før jeg oppdaget at det var en dritkul sci-fi story oppi det hele. 

Så man kan selvfølgelig få lov til å ikke like TLOU2, men synes man må ha spilt en god del før man kan uttale seg. Å lese spoilers på et forum er IKKE det samme som å oppleve spillet selv (etter min mening). 

Uten å ha rukket å i hele tatt fått startet spillet, så ser det jo ut som et mesterverk av et spill, bare basert på DF sine "review" av spillet. Håper jeg får satt meg ned i kveld :)

Altså, alt av story inkludert cutscenes lekket jo for over en mnd siden så veldig mange visste jo allerede hva som var greia lenge før launch. Disse totalt tilbakestående greiene rundt karakterene skjer jo også bare sånn røft 2 timer inn i spillet, etterfulgt av enda mer dårlig skrevet historie og karakterutvikling som trekker ut resten av spillet, så jeg skjønner absolutt hvorfor fansen er forbanna. Hadde noen av spillkarakterene jeg liker blitt rævkjørt på denne latterlige måten så hadde jeg scoret spillet lavt også :p Ikke 0 selvsagt da jeg tenker alt under 3 er forbeholdt spill som er så teknisk lite gjennomført at de er nær uspillbare/ødelagt og kan klassifiseres som scams, men jeg vil si både de som gir TloU2 0 og 10 er like useriøse begger veier.

Spillet er rimelig upolert også, men de tekniske problemene er blitt så totalt overskygget av hovedproblemet så jeg tror ingen bryr seg om det egentlig. Personlig finner jeg bugsa veldig underholdende :D

Spoilerfritt eksempel:

 

 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (11 minutter siden):

Altså, alt av story inkludert cutscenes lekket jo for over en mnd siden så veldig mange visste jo allerede hva som var greia lenge før launch. Disse totalt tilbakestående greiene rundt karakterene skjer jo også bare sånn røft 2 timer inn i spillet, etterfulgt av enda mer dårlig skrevet historie og karakterutvikling som trekker ut resten av spillet, så jeg skjønner absolutt hvorfor fansen er forbanna. Hadde noen av spillkarakterene jeg liker blitt rævkjørt på denne latterlige måten så hadde jeg scoret spillet lavt også :p

Spillet er rimelig upolert også, men de tekniske problemene er blitt så totalt overskygget av hovedproblemet så jeg tror ingen bryr seg om det egentlig. Personlig finner jeg bugsa veldig underholdende :D

Spoilerfritt eksempel:

 

 

Minus bugsa, så har jeg fått med meg alt det der. Men hvordan kan folk rate et spill uten å ha spilt det? Det er det jeg ikke skjønner. 

Lenke til kommentar

Det er jo hovedsaklig en storydriven serie, og hvis folk allerede vet storyen så har de fått med hovedpoenget med spillet. Gameplayet var jo aldri TloU sterkeste side og var ekstremt middels på det meste, og store deler av det var direkte kjedelig og ett ork å måtte spille igjennom.

Etter jeg rundet 1eren så tenkte jeg at det like gjerne bare kunne vært en film og at jeg kanskje hadde likt det bedre da, eller at jeg hadde fått like mye ut av å bare se en playthrough på youtube. Skulle ikke forundre meg om mye av den originale fanbasen til 1eren kun har sett playthroughs også.

Nå er det veldig mange som har greid å unngå spoilere totalt og faktisk gledet seg til spillet og også rundet det, men ser ut til at en stor andel av disse også har slengt seg på hat-bølgen. Ser jo folk som ødelegger disken etter å ha rundet det og enkelte butikkjeder nekter å la folk refunde det etter stor pågang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...