Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Mala skrev (3 timer siden):

Da har retrohjørnet fått en liten fiff siden sist!

Bang & Olufsen BeoVision MX 7000 og en Sony Trinitron KV-29CL11CE CRT side om side ?Sonyen er en 2005 modell, så håper den holder koken i en årrekke ?

IMG_1278_IG-2.thumb.jpg.93486ba06d5e60f08a49bdc86ff64fc7.jpg

Dette ser ut som god stemning! Regner med du har en fiks løsning på at det ikke blir helt kabelhelvete bak der.

Selv er jeg såpass lat at jeg spiller alt som er eldre enn forrige generasjon via emulering, selv om jeg har spillene og konsollene fysisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Spartapus said:

Dette ser ut som god stemning! Regner med du har en fiks løsning på at det ikke blir helt kabelhelvete bak der.

Selv er jeg såpass lat at jeg spiller alt som er eldre enn forrige generasjon via emulering, selv om jeg har spillene og konsollene fysisk.

Bruker du også emulator for switch eller har du tatt deg plass til kabler osv? Vurderer selv men usikker.

Lenke til kommentar

God stemning er det! Og kabelstyr er det plenty av ? Har samlet flest mulig av signal kabler fra konsollene mot switchen for seg i ett strekk i en kabelstrømpe, strøm satan er forsøkt å ha blitt lagt på en ryddigste mulig måte under benken. PENT er det aldri, men det viktigste er at det SER pent ut fra framsiden for ett minimum av ting å irritere seg over :p

 

Kabler er ikke Instagram vennlig ???

Lenke til kommentar

Tror vi får trådløse klær før vi får trådløs strøm til alle elektronikk-dingsene. En kan jo ha gigantiske Qi-plater el.l rundt i bopel, men ser ikke det helt skjer i stor skala med det første. Grisedyre høyttalerkabler er vel det eneste av kablene som er særlig Instagram-vennlig i de rette miljøene.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

Bruker du også emulator for switch eller har du tatt deg plass til kabler osv? Vurderer selv men usikker.

Nei. Switchen er current gen og står koblet opp i stua sammen med PS4 og PS3. Alt før forrige generasjon derimot (fra PS2 til NES) går via emulering. I de fleste tilfellene eier jeg spillene jeg emulerer, det er bare så mye mer praktisk å kjøre det via PCen, og med riktig håndkontroll blir ikke forskjellen i følelsen noe annet enn at boksen ikke er der. I tillegg kan du oppskalere og legge på filtere som gjør at det ser utrolig mye bedre ut (PS2-spill ser ut som HD-remastere). Spillene kjører også bedre; en del spill hadde mye slowdown på PS1 og PS2, men dette blir helt borte om du spiller på en PC som ikke er steingammel.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Spilte meg akkurat gjennom "Deliver us the moon" (Steam). Mye for å teste både RTX og DLSS2.0. Men spillet var i seg selv en veldig godt fortalt historie med grei progresjon hvis man liker en god historie med litt enkle puslespilloppgaver.

Var godt tempo og en imponerende tech-demo i seg selv.

Lenke til kommentar

Har spilt litt Far Cry 4 igjen. Jeg blir glad av omgivelsene i dette spillet, og kan fort gå meg bort mens jeg stirrer på solnedgangen, eller fargespillet i noen trær. Historien er jo forglemmelse, men den er liksom mest et bakteppe for en sandbox av våpen uansett.

Det som virkelig irriterer derimot er at det er blandet inn så mye "detective mode". Jegerne i ghille-suits mister fullstendig funksjonen sin når du kan merke dem... Aff. Blir frustrert av dette i alle spill som har det, selv arkhamspillene og assassin's Creed der det var nytenkende, det er liksom bare en påklistret godmode som gjør grafikken styggere og fjerner spenningen. 

Spill som Shadow of Mordor og Horizon Zero Dawn lider jo av det samme. Håper denne mekanikken begraves snart.

Lenke til kommentar

Dæven den nederste plakaten der ser fet ut. Realisme er sterkt undervurdert!

 

Jeg lukter litt på neste single player spill å kaste meg ut i, kandidater jeg tenker på til nå er:

  • PS4: God of War, Jedi Fallen Order eller Spiderman
  • WiiU: Breath of the Wild

Noen tips/innspill? Har litt begrenset med tid til spilling, så det blir litt bit for bit over en del tid.

edit: Har også vært litt nysgjerrig på RDR2 (ps4), The Outer Worlds og No Man's Sky.

Endret av Roedthaarogfregner
flere kandidater
Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner skrev (2 timer siden):

**

Hvis du liker Star Wars, så er Star Wars: Jedi Fallen Order et knakande godt spill.
Hvis du har spillt, og likt, Fallout New Vegas, så er The Outer Worlds å anbefale.

De andre spillene har jeg ikke spillt (men 1 time eller 2 Breath of the Wild, ikke nok til å danne seg en mening), så har ikke noen formening om dem.

:) 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Roedthaarogfregner said:

Dæven den nederste plakaten der ser fet ut. Realisme er sterkt undervurdert!

 

Jeg lukter litt på neste single player spill å kaste meg ut i, kandidater jeg tenker på til nå er:

  • PS4: God of War, Jedi Fallen Order eller Spiderman
  • WiiU: Breath of the Wild

Noen tips/innspill? Har litt begrenset med tid til spilling, så det blir litt bit for bit over en del tid.

edit: Har også vært litt nysgjerrig på RDR2 (ps4), The Outer Worlds og No Man's Sky.

Outer Worlds er basically, en mye mindre, men mye bedre fallout. Om du jobber hardt får du kanskje 30 timer ut av spillet (mot 200+ fra fallout) men karakterene er mye bedre,  mindre buggy, kul main story. Litt old school bioware over hvordan karakter funker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/4/2020 at 3:19 PM, Walkyrje said:

Ble selv litt hekta på Snowrunner om dagene. 

Er et ok spill for sånne gamlinger som meg som snart går av med pensjon. :) 

Ellers så er det litt rdr2 på pc,en om dagene. Får jo sånne Morgan Kane viper av det. 

Samme her, snowrunner er nice chill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...