Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Mener å huske at i alle fall Valve svarte noen som lurte på dette med nedleggelse av Steam en gang, og da sa de at de hadde backupsystemer for dette om ting virkelig skulle gå til helvete med hele Valve og Steam, og det skulle ikke være noe problem å holde en authenticator/download server gående i det minste slik at ingen mistet spillene de eide. Nå i dag hadde de kanskje også ordnet med en license-transfer til EGS.

MS er så store og pro-consumer at jeg tror de også hadde beholdt holdt en authenticator/download server gående eller ordnet med en license-transfer til f.eks PlayStation om mulig hvis Xbox skulle gått totalt under.

Sony er så anti-consumer at det er det ikke godt å si hva som ville skjedd der i worst-case scenario. Tipper man bare kan vinke farvel til hele samlingen.

Nintendo har allerede bevis at de ikke er til å stole på. De la vel nettopp ned WiiU-butikken i flere lavrangs-land for et par mnd siden og sa i fra om at hvis folk vil beholde spillene sine så måtte man laste ned spillene til konsollen å aldri slette de. Nintendo er den siste konsollen jeg går all-digital på i alle fall, det er jævlig sikkert.

Alle disse bedriftene kan jo i teorien også ta fra folk lisensene uten grunn når som helst om de ønsker det, men dette har vel så langt aldri skjedd (?), og jeg vet ikke om det er noe de kan gjøre mot oss Nordmenn med de sterke rettighetene vi har her heller.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har alltid vært en versting på forbrukervennlighet. Det var også tilfellet i den magiske tiden på 80-/90-tallet da NES og SNES kom ut med alle de store klassikerne, som mange har en tendens til å huske som mer rosenrød enn den var (når det kommer til akkurat dette). Den dagen de slutter å holde den skyhøye kvaliteten på spillene sine vil det være fort over.

Jeg er klar over at Valve har uttalt seg om dette og jeg liker det de sier, men alle som bruker Steam har signert på en avtale som på ingen måte forplikter dem til å gjøre dette, så det blir i så fall på ren goodwill. Jeg sliter litt med å tro at de skal holde servere i gang i en situasjon der de er nedlagt som selskap.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Ja man har selvsagt ingen garantier, MEN nå tror jeg ikke noen av selskapene nevnt over her kommer til å gå under i min levetid i alle fall så jeg er ikke bekymret enda, men får muligens litt chills nedover ryggen den dagen Nintendo annonserer at de går all-digital :p

Stadia derimot...

 

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (4 timer siden):

Nintendo har alltid vært en versting på forbrukervennlighet. Det var også tilfellet i den magiske tiden på 80-/90-tallet da NES og SNES kom ut med alle de store klassikerne, som mange har en tendens til å huske som mer rosenrød enn den var (når det kommer til akkurat dette). Den dagen de slutter å holde den skyhøye kvaliteten på spillene sine vil det være fort over.

Ikke minn meg på det, du frasier deg angreretten så fort spillet er nedlastet (det var kun 80 kr, så jeg pushet ikke):

Sitat

I reviewed your notice about the cancellation of purchase and I have to inform you that the right to cancel does not exist in these cases.

Please refer to the instructions provided to you about the right to cancel, before the purchase and after, on the same e-mail of the receipt :

"[…] where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance."

Therefore, your cancellation right has expired and I have to refuse your request. I regret not to be able to give you a more positive response but I hope you will continue to enjoy your Nintendo products.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us again. For now, we wish you a great day.

Kind regards,
Aymeric
Your Nintendo Contact Center Europe Team

Jeg mener å ha lest tidligere at GameStop USA hadde noen disputter med Nintendo på 90-tallet vedrørende refusjoner på cartridge/spill fordi folk misbrukte ordningen med å spille ferdig spillet og gå tilbake for full refund. Liker Nintendo og det de tilbyr, men ledelsen der er ganske så kynisk.

Lenke til kommentar

Ok dette så rått ut.

1600tallet er en veldig god tid å sette et duell spill i. Kården er jo det vanligste våpenet spesielt i Italia og Frankrike.

Og ble så klart brukt i England, Tyskland osv. Men i England var feks broadsword populær og i Tyskland brukte de fremdles langsverd ikke spesielt annerledes enn det brukt under middelalderen. 

Og i Polen og andre land i øst var sabelen mest populær også blant adelen.

Så alle disse våpene ville møte hverandre, i tilfeldige kamper og dueller.

Teknikkene man ser i vidoen ser ut til å være korrekte. Ved 13 sekunder ser man han ene bruker kurven på sabelen til å komme rundt sabelen til han andre og gir han  et kutt i ansiktet. 

Man ser også flere korte raske kutt fra håndleddet. Som kanskje ikke kutter folk i to, men med skarpe sverd og kutt mot ansiktet kan gjøre mer enn nok skade. 

Lenke til kommentar

Denne hysterisk morsomme tittelen er nå kjøpt og lastet ned på Xbox One X.  

Tips: kjøper man den nå før kl. 15-17 norsk tid så blir det en preorder som gjør at man får tilgang til å spille i kveld kl. 17:00 fremfor den 28. juli.

Derav ble det xbox versjon for meg :D
Spilte demoen på Steam i går og det var en tittel jeg gjerne ser mer av!

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmmm... LG dobler satsingen på OLED nå og Samsung kaster seg snart på løpet med QD-OLED. Blir kanskje full krig og billigere OLED TVer neste år da? Venter lett ett år eller to med kjøp hvis jeg heller kan få en 77+" til dagens 65" priser :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (7 minutter siden):

Hmmm... LG dobler satsingen på OLED nå og Samsung kaster seg snart på løpet med QD-OLED. Blir kanskje full krig og billigere OLED TVer neste år da? Venter lett ett år eller to med kjøp hvis jeg heller kan få en 77+" til dagens 65" priser :p

Kanskje. ?

For øvrig hadde det vært flott med en mindre OLED skjerm for gaming, så langt har vi kun ASUS.

Lenke til kommentar

I stua så skal det bli stor skjerm, men skulle gjerne hatt OLED PC-skjerm. Har allerede noen bra ASUS-skjermer som kommer til å vare meg noen år, så innen de er modne for utskifting så er vel kanskje til og med MicroLED ankommet, hvis ikke hele den satsingen stopper opp på grunn av at de sliter så sykt med produksjonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja som PC-skjermer så er det innbrenning og ghosting som er største bekymringen tror jeg siden det kan være mye statiske elementer. Slik jeg bruker PCen min derimot så foregår det noe på skjermen hele tiden, så innbrenning hadde ikke blitt ett problem for meg.

Kan godt hende det er andre grunner også som ikke jeg har fått med meg, men ja, selv gode LCD-skjermer ser helt jævlig ut etter man har opplevd OLED.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...