Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (19 timer siden):

Prøvd Spiderman på PS4 nå, fått masse bra kritikk, men ikke mitt type spill, veldig typisk open world spill med finn alle disse tingene, combaten er en noe forbedret versjon av arkem sakene, og heller ikke min greie. Og det ble kjedelig å svinge rundt i byen etter 30 minutter. Men greit å prøve. 

Forsåvidt enig, men etterhvert som man låser opp nye egenskaper blir slossingen i Spiderman ganske morro. Er iallefall mer lekent og man har flere muligheter enn i Batman, der følte jeg man styrte en tanks til tider. 

Historien i Spiderman ble faktisk ganske interessant også etterhvert, er glad jeg fullførte det selv om jeg var nære på å gi meg tidlig.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sånn helt ut av blå ble jeg sittende å spille igjennom F.E.A.R. 1 og 2 igjen de siste dagene og de er fortsatt artige spill selv om de drar på åra, men kommer ikke til å spille 3eren igjen da jeg husker at det var elendig. Synes denne serien fortjener en ny sjanse og en skikkelig reboot da det er mye potensiale her.

Lenke til kommentar

Anthem er på tilbud til 89kr på Origin nå. Har fått en god del timer ut av spillet så føler det er absolutt verdt prisen (full pris er ikke verdt det imo). Utrolig synd at utviklerne ikke har jobbet hardere med spillet etter lauch for det har virkelig et stort potensial. Pen grafikk, animasjoner og lyd og kampsystemet er skikkelig underholdene!

Spillet skulle bare hatt litt mer kjøtt på beina, litt mer å gjøre i free roam og flere game modes. Om jeg kunne fått innholdet i Destiny kombinert med kampsystemet (og grafikk og lyd) til Anthem så ville jeg vært en veldig fornøyd gutt.

Lenke til kommentar

Blir nok en Playstation 5 på meg. ? Pga Gran Turismo 7, det nye Ratchet og Clank spillet og ett spill til jeg ikke husker. ? Og pga at på Xbox One S'n så spiller jeg stortsett bare "Microsoft-spill", blant annet Forza Horizon og Motorsport spillene, og de kommer å kommer på (når de engang blir annonsert) Xbox One noen år framover uansett.

Det er spesielt noen ting jeg savner fra Gran Turismo når jeg har spillt Forza Motorsport 6 og 7:
* Du oppgraderer bilen(e) litt etter litt, og kommer på bedre og bedre plasseringer i kampanje/karriere-modusen. I Forza Motorsport 6 og 7, så kan du "homologate" bilen for å være på samme nivå som de andre bilene i samme klasse.
* Mange flere "special events".
* Rallyløp (veit at Horizon har dette, men det blir ikke helt det samme ?)  
* Lisenser
* Flere typer Endurance løp. Ja du kan jo kjøre på "free play" (eller hva det heter i Forza) for å kjøre lange løp.

Misforstå meg rett, jeg liker Forza spillene ganske godt. Men er noen elementer fra Gran Turismo jeg savner hvis dere skjønner. ? Skal også spille de nye Forza spillene uansett (regner med at det kommer nye av dem). Og det blir nok et kjøp at Xbox Series X etterhvert også. ?

Ble litt rotete innlegg, men håper at det var ihvertfall litt forstålig. :ninja:

Lenke til kommentar

GT7 ser like kjedelig ut som forgjengerne, men Ratchet & Clank ser heftig ut ja. Etter reveal så ble jeg sånn semi-motivert til å spille R&C PS4 remaken samt å se den animerte filmen som kom for en stund siden. Jeg har absolutt ingen relasjon til serien fra før.

Jeg vet verken Forza 8 eller Horizon 5 er annonsert enda, men hadde blitt veldig overrasket om ikke i alle fall en av disse blir vist på Juli eventen og er klare til launch.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (12 minutter siden):

Jeg vet verken Forza 8 eller Horizon 5 er annonsert enda, men hadde blitt veldig overrasket om ikke i alle fall en av disse blir vist på Juli eventen og er klare til launch.

Jeg har ett stort håp for det. :ph34r: Evt så blir det kanskje vist enda en utvidelse til Horizon 4? Håper ikke det, da føler jeg har "spillt ferdig" de andre. Mangler bare et par ting i den LEGO greia, men har ikke giddet. ? 

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (56 minutter siden):

Fin oversikt over spilltitlene som har rakt inn mest cash gjennom tidene. Er en del titler der jeg er overrasket over, og dæven Pokémon er ett beist som har dratt inn like mye penger som 2-6 plass sammenlagt ?

Har du et forstørrelses glass å låne meg? Det var jaggu smått ?

Lenke til kommentar

Ikke digitalt spill,  men har fått kjøpt meg en kryssfiner plate på 1200x2440mm.

Eller 4x8feet som det heter i miniatyr verden. Skal lage et provisorisk ute bord. Bør være stort nok til flere hundre 28mm figurer. (Tror ikke jeg får plass til alle mine store nordiske krigs figurer som jeg har nesten 600 ferdig malte av) men får kanskje plass til 450 av de.

Og får plass til alle mine syv års krigen figurene mine.

Og i 10mm får jeg plass til tusenvis. 

Lenke til kommentar

Spillebordet mitt er oppe å går, før det måtte hurtig pakkes ned pga regn(som ikke skulle komme i dag)

270 infanteri i 11 bataljoner og en Tiraljør enhet. 80 kavaleri i 19 Eskadroner og 4 kanoner. 

Photoshoot.jpg

Prøysserne gjør seg klare til å klatre opp en bakke holdt av sine erkefiender Østrike. 

Photoshoot11.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 hours ago, XtaZ said:

Kom over denne etter å ha sett en AVGN episode. Wow...

 

 

Tror nok jeg hadde hatt en helt annen hobby enn gaming om jeg var en 70's kid :p

Vel på 70-tallet så var ting som dette ganske stort.

Min far kom hjem på 70-tallet med en Phillips G7000 (Magnavox Odyssey 2 i USA) han hadde kjøpt på en elektromesse.
Magnavox-Odyssey-2-Console-Set.jpg

Sammen med en betamax videomaskin. Begge deler var helt rått.
Vintage Betamax VCRs. The Sony SL 7200A. 1st Betamax video ...

Så fikk vi ting som dette, helt magisk (Jeg har fortsatt min liggende, sammen med et par andre)
9045041992610Mpna.jpg

Så fikk de som hadde råd noen år senere ViC-20 eller C64 med tapespiller eller andre lignende systemer (amstrad, sinclair ZX81/ZX Spectrum  etc.).

Dette var rett og slett en spennende tid hvor teknologi var i en rivende utvikling og hvor romfart var noe alle drømte om med figurer som Carl Sagan, romfergen osv. Det var store hopp i utvkling hele tiden og jeg skulle gjerne levd epoken på nytt igjen!

Det skulle Elon Musk til før vi begynte å drømme igjen.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mala said:

Ett imponerende skue ?

Takk har mange flere bilder, men tenkte det holdt meg disse. Da det er semi-off topic. 

I mårra skal jeg prøve å lasse ut alle store nordiske krigs figurene mine. med nesten 200 kavaleri og over 300 infanteri er det prosjektet i en annen klasse. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Har du malt alle enhetene selv også? ?

Ja, det har jeg. Siden 2015 har jeg malt litt  under 600 store nordiske krigen. (Svensker, dasker, sachsere og russerr) 

320 syv års krigs figurer.(britter, hanoverianere, østrikere, franskmenn, prøysere,  div tyskere) 

Rundt 300 Napoleons krigs figurer. (Franskmenn,  russere,  prøysere og britter,  norske) 

Rundt 100 figurer fra italienske krigene. 

Rundt 100 fra tidlige hundre års krigen.

Rundt 20 fra første baronenes krig. 

Rundt 50 vikinger. 

Rundt 15 US marines fra Vietnam krigen med en m113.

Ukjent antall antikken. 

Sikkert noe annet jeg har  glemt også dette er i 28mm.

I 20mm har jeg 11 britisk infanteri , en Churchill, en 6pdr kanon.  En tysk STUG for ww2.

 

I 10mm, har jeg litt over 100 amerikanske borgerkrigs figurer.

49 Franskmenn fra Napoleons krigene (det prosjektet jeg holder på med nå)

Og 42 Franskmenn for spanske arvefølgekrigebæn.(venter på at det skal komme britisk infanteri før jeg forsetter på det prosjektet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (17 minutter siden):

Microsoft gir opp Mixer... Tragisk. Mixer var sykt mye bedre enn Twitch.

Hva skjer med de som skrev kontrakt for å streame ekslusivt på Mixer da? Alt er vel bedre enn Twitch. Det er så mye E-mote spam der at chatten er totalt ubrukelig. Alt man ser i chatten er Pepehands, KEKW, Forsen et eller annet som jeg ikke skjønner bæra av ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...