Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke anbefale Destiny, og spesielt ikke om du spiller alene. Selve gameplayet var interessant nok til å vare noen timer, men det er svært liten variasjon, og ganske kjedelig utenom selve skytingen. Å få bedre våpen og rustning interesserte meg ikke engang, og det sier jo sitt. Alle oppdragene foregår på noen få planeter, så du vil i tillegg dra til de samme stedene om og om og om igjen til du er møkk lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle prøve meg litt på Civ 5 å bare streame det til laptopen, gikk ikke så bra å bare spille det med touchpad :p

Noen som vet av en trådløs mus som det er litt størrelse på å som fungerer rett på bordplata? Helst ikke så innmari dyr sak.

Logitec m505

Lenke til kommentar

Destiny... Virker helt greit, eneste aberet jeg har så langt er egentlig at jeg skulle kunne spilt med tastatur og mus.

 

Merkelig at de ikke lanserer en mus/tastatur kombo som de der magicorb eller hva de kalles, de fra razer.

 

Kontroll funker bedre for ting som Dark souls og til nød the last of us og slikt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Føler faktisk at Destiny er skreddersydd til en kontroller, Slik som Halo.

Men det er til syvende og sist smak og behag.

 

Og har endelig satt meg ned med AC: Unity, mobiliteten er endelig et hakk nærmere hvor jeg vil ha den. Men det som jeg ikke forstår er hvorfor de fjerna muligheten til å lokke fiender med lyd ala plystring eller kakking i veggen. Uansett så er jeg overrasket over hvor mye jeg koser meg med det, alltid morsomt å infiltrere et herskapshus fullt av vakter.

Lenke til kommentar

Mener det er en mus/tastatur-lignende sak til Playstation, i alle fall. Det er ikke ekte mus og tastatur, men en kontroller som skal etterligne dette. Problemet er at den koster minst 1200 spenn, sist jeg sjekket. Det er alt for mye for en kontroller, for min smak. Men det er jo de som bruker minst så mye på en "fight stick" til slossespill.

 

Anyway, er nå oppe i 42 timer i Persona Q: Shadow of the Labyrinth på 3DS, og er ennå ikke halvveis. Trodde det var fire labyrinter å slite seg gjennom, men det er faktisk fem, og de blir bare lengre og lengre. Kan fort bli et tresifret antall timer her før jeg er ferdig. :) Men det er jo ikke akkurat negativt. Maken til gullkorn skal man lete lenge etter, om man liker dungeon crawlers som Legend of Grimrock og de der. Kort sagt: Drev og slet meg gjennom en dungeon som vanlig, da Chie fikk for seg at noen har stjålet kjøttgeléen hennes. Dermed ble det å avbryte hele dungeonen for en stund, for å sette i gang en stor etterforskning for å finne den skyldige. Løsningen her ble en av folkene som driver butikkene, fordi h*n hørte Chie rope til Yosuke at "If something happens to my meat jelly, you're a dead man!" og tok henne bokstavelig. Et lite uhell senere, og geléen ble fjernet for å hindre et mord. Logisk nok. :D

 

Spillet er stappfullt av sånne små stunder, og de fleste er ganske morsomme. Å utforske labyrintene er morsomme i seg selv, men slike små stunder gjør at man hele tiden får små avbrekk og variasjon. Selve labyintutforskingen, eller dungeon crawlingen, er tatt rett ut av Etrian Odyssey (bokstavelig talt), så det er selvsagt også ekstremt bra. For å ta noen ting her har vi F.O.E.s, eller store monstre som er sterkere enn bossen i slutten av hver labyrint. Disse bør man IKKE angripe med en gang, men heller unngå. Det er lettere sagt enn gjort, da de reagerer på det du gjør, så noen skyter når de ser deg, noen løper i en bestemt bane, og noen følger etter deg. Legg til rullende "fortau" som drar deg rundt omkring i rommet (og gjerne rett i veien for en F.O.E. som skyter) osv, så blir det fort komplisert. For ikke å snakke om en hel drøss dører som bare går én vei før du går gjennom dem - og selvsagt går de kun feil vei. Dermed må man utforske rimelig mye, men lager samtidig lager man stadig små snarveier her og der. Dette gjør at det tar lang tid å utforske labyrintene, men man slipper å utforske store områder om og om igjen. Faktisk kan vi hele tiden hoppe tilbake til den siste labyrinten fra byen, og en liten dings som sender oss rett tilbake til byen uansett hvor vi er koster ikke stort. Dermed får vi fokusere utelukkende på "etasjen" vi er i, selv om vi er på den tredje eller fjerde "etasjen".

 

Og da har jeg ikke engang kommentert Persona-biten. Dette er den absolutt største og mest kompliserte biten av hele spillet, men svært kort sagt går det ut på å kombinere tarotkort med demoner for å lage nye og bedre demoner som sloss for oss. Disse kan kun ha seks skills hver, går opp i level osv, så det blir litt komplisert etterhvert å lage personas for hver person som har skills vi trenger, og så videre. For ikke å snakke om at vi har to stk på laget som kun er navigatører, selvsagt med sine egne Navi-skills. Disse brukes automatisk både i kamp, og når man utforsker labyrintene. Og så videre, og så videre. Det er med andre ord et spill med mye humor, men samtidig med et svært dypt gameplay man kan bruke mange timer på å utforske og leke med.

 

Eneste som kan være negativt er at skjermen er litt i minste laget, men etter 42 timer har jeg ennå ikke merket noe til det. Liker dere dungeon crawlers kan jeg anbefale Persona Q på det sterkeste. Greit nok kom det i desember, men det er årets spill for min del, uten tvil. :D :D :D

 

Ellers har vi jo Theatrythm. De to første var basert på Final Fantasy, men Theatrythm: Dragon Quest er endelig bekreftet. Var ikke akkurat en bombe at det kommer, men er bra å få det bekreftet. Jeg elsker Theatrythm-spillene, men liker Dragon Quest enda bedre enn Final Fantasy. Så et Theatrythm basert på Dragon Quest sier jeg slettes ikke nei takk til. :)

 

(så var det å få postet denne skiten... internettet mitt er så tregt at jeg ikke engang klarer å skrive uten pause) :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Destiny... Virker helt greit, eneste aberet jeg har så langt er egentlig at jeg skulle kunne spilt med tastatur og mus.

 

Merkelig at de ikke lanserer en mus/tastatur kombo som de der magicorb eller hva de kalles, de fra razer.

 

Kontroll funker bedre for ting som Dark souls og til nød the last of us og slikt.

Grunnen er vel at du kommer til å få en stor fordel i forhold til de som kun spiller med spake.

Lenke til kommentar

Destiny har egentlig vokst på meg. Spilte ved lansering, og så gikk jeg lei da alt ble rutine følte jeg. Men jeg klarer ikke å stoppe med det, gameplayet syns jeg er skikkelig konge. fps på konsoll er egentlig ikke noe jeg liker men jeg har klart å venne meg til Destiny.

 

Mye grinding i singleplayer men multiplayeren trekker veldig opp. Veldig morro.

Lenke til kommentar

Ser det skulle være fokus på det positive. Men er det flere eldre gamere her som føler at det ikke er helt akseptert å spille spill i voksen alder?

 

Selv er jeg gift, har barn og er snart 30 år. Og føler sjeldent for å opplyse om at jeg spiller fordi jeg rett og slett har fått mange kommentarer på alder og spilling.

 

Flere som er i samme båt?

 

Men det positive. Jeg liker å spille. Både alene og i multiplayer. Setter meg heller ned med spill enn å zappe gjennom kanallisten på tv.

Lenke til kommentar

Ser det skulle være fokus på det positive. Men er det flere eldre gamere her som føler at det ikke er helt akseptert å spille spill i voksen alder?

 

Selv er jeg gift, har barn og er snart 30 år. Og føler sjeldent for å opplyse om at jeg spiller fordi jeg rett og slett har fått mange kommentarer på alder og spilling.

 

Flere som er i samme båt?

 

Nja. Jeg er trettitre, og i min vennekrets er det mange gamere. Føler at det er temmelig stuerent, og at de som ikke er enige er de som er ute på viddene. Det er litt sånn at jeg skjemmes på deres vegne. Men jeg er jo selektiv hvor jeg snakker om det. Jeg ville kanskje ikke flagget det høyt i møte med eldre slektninger eller kolleger, for eksempel.

Lenke til kommentar

Er snart 40, og spiller nok ganske mye. I hovedsak går det i rollespill, men tar det meste jeg kommer over som jeg synes er morsomt. For tiden blir det mye retrospill (stor takk til QXL). Noen "godtar" at jeg spiller mye, andre gjør det ikke. Den første gruppen liker jeg, den andre gir jeg blanke i. Tenker vi etter er det strengt tatt ikke så lenge siden tegneserier i hovedsak var for barn, men de siste tyve, tretti årene har vi fått flere og flere tegneserierer rettet mot voksne. Selv superhelt-serier er blitt rettet mot voksne (med morsomme ting som voldtekt, drap og hjenevasking), og superhelt-filmer er blitt enormt populære. Så hvis tegneserier kan bli "stuerene", hvorfor kan ikke spill også? :)

Lenke til kommentar

Ser det skulle være fokus på det positive. Men er det flere eldre gamere her som føler at det ikke er helt akseptert å spille spill i voksen alder?

 

Selv er jeg gift, har barn og er snart 30 år. Og føler sjeldent for å opplyse om at jeg spiller fordi jeg rett og slett har fått mange kommentarer på alder og spilling.

 

Flere som er i samme båt?

Nope. Er over tredve selv, og har null hangups ift at jeg spiller.

 

Hvis noen en sjelden gang sier noe a la at det er barnslig eller noe, er det jo enkelt å bare ignorere ignoransen eller forklare at det er som å lese en god historie, eller se en tvserie, i alle fall i mange singleplayer spill. Ellers er det god hjernetrim, god avslapping, bra for hånd/øye-koordinasjon, reflekser, osv.

 

Alle har idiotiske hobbyer uansett, om det er Hollywood-fruer eller fotball eller tensing eller religion eller slikt.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det skulle være fokus på det positive. Men er det flere eldre gamere her som føler at det ikke er helt akseptert å spille spill i voksen alder?

 

Selv er jeg gift, har barn og er snart 30 år. Og føler sjeldent for å opplyse om at jeg spiller fordi jeg rett og slett har fått mange kommentarer på alder og spilling.

 

Flere som er i samme båt?

 

Men det positive. Jeg liker å spille. Både alene og i multiplayer. Setter meg heller ned med spill enn å zappe gjennom kanallisten på tv.

Jeg er 32 å spiller en god del, hvorfor skal ikke det være akseptert at man spiller selv om man blir eldre?

Vi "gamlingene" må da få lov å kose oss vi å :) Her hos meg står TVen mest på bare for å få litt bakgrunnsstøy å litt film titting på kvelden når man er for trøtt til å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...