Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får du spilt det på dagens w8-maskiner til noen god effekt? Husker jeg hadde trøbbel med det for noen år siden, sist jeg forsøkte.

 

Husker og at jeg pleide spille UT på det brettet med low gravity,var tre sånne skyskrapere, mot masse bots, med pulse rifle one shot kill og en fragility på 1000 eller noe slikt. Dødsmye kos.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Tviler jeg kommer til å få sove så mye inatt...for i morgen tidlig blir det bussen til SpillExpo! Skal bli gøy å se og ikke minst prøve endel spill. Er veldig spent på å prøve nyeste utgave av Oculus Rift. Og det hadde vært veldig gøy om Sony hadde med seg Project Morpheus...selv om det er kanskje litt tvilsomt.

Lenke til kommentar

Er det et spill jeg gleder meg enormt mye til så er det nyeste GTA til PC.

Det at de har inkludert first person view er et stort + å jeg kan bare tenke meg hvordan fartsfølelsen blir når man suser rundt på en MC i 200kmt igjennom trange gater med andre bilister. Selve skytingen blir jo å mye enklere når man ser det i first person view.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Satt og kjedet meg litt, så tok frem 3DSen igjen og sjekket eShop. Det er en demo av Sonic Boom: Shattered Crystals ute, så lastet den ned uten å forvente noe særlig. Men... øh... det er jo jævlig bra? :D For å ta det viktigste først er det ikke et vanlig Sonic-spill, men føles mer som et Metrovania med Sonic og gjengen. Og når jeg sier "og gjengen" mener jeg det bokstavelig. Du starter logisk nok med Sonic, men du kan bytte til Tails, Knuckles og nykommeren Sticks nesten når som helst ved å bruke D-pad.

 

Men godtar man at det er et Metrovania (Sonicvania?) er det faktisk ganske bra. Sonic kan bruke airdash som vanlig for å knuse enkelte blokker og åpne hemmelige veier, Tails kan fly opp luftstrømmer, og Knuckles kan grave tunneler. Men Tails kan også kaste en bombe, interessant nok. Sticks på sin side har en boomerang hun ikke bare kan kaste, men også styre. Denne måtte jeg styre opp en trang tunnel for å treffe en bryter, som fjernet en greie så jeg kom meg videre.

 

Tidlig i demoen (helt i starten, faktisk) kom jeg til en hemmelig plass med Tails, og fant en maskin han kastet en bombe inn i. Dette flyttet meg over i en liten ubåt, så jeg fikk styre den gjennom en labyrint for å finne en eller annen ting. Morsomt nok er det lite luft, så vi må plukke opp luftbeholdere. Det er fullt av miner her, og kræsjer man i en vegg, tak eller golv blir man skadet. Minene kan ryddes av veien med torpedoer, og noen vegger kan sprenges. Interessant nok har vi ikke vanlig kart her, men en sonar man aktiverer med å trykke på touchskjermen. Dette gir oss et kart i noen sekunder.

 

Selve brettet (det er bare ett i demoen) er ganske stort, og tok meg faktisk 36 minutter å komme gjennom (!) første gang. Da hadde jeg funnet mye rart, men ennå var det en del collectibles osv å finne, samt andre achivements (som å fullføre hele brettet på ca seks og et halv minutt). Det kan bli mye å gjøre her i fullversjonen, med andre ord. Heldigvis teller tiden oppover, så vi har så vidt jeg vet evig tid. Mer enn nok tid til å utforske. :)

 

I tillegg har vi et kort level satt inne i en tunnel, og her er det full fart hele veien. Bokstavelig talt, man kan ikke stoppe å løpe. Jeg synes Sonic: Lost World på 3DS var en katastrofe, fordi de tunnelene var umulige å holde styr på. I Sonic Boom har vi stedet tre "baner", så vi hopper fra bane til bane ved et enkelt trykk på stikken. Det gir oss mye mer kontroll, og en seriøs fartsfølelse. Absolutt morsomt. :)

 

Hater å si det, men nå er Sonic Boom til 3DS definivt på shoppinglisten min. :D

 

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Endelig hjemme fra SpillExpo. Tatt mye bilder, og har filma litt ved Oculus Rift standen (karuselldemoen, ingen av de jeg var der sammen med tørte Outlast med OR :p).

 

Laster opp bilder og film enten imorra, eller i løpet av uka, spørs hvor lang tid det tar å redigere OR filmen (samt laste den opp), og hvor mange bilder som må lastes opp /og evt redigeres.

 

Det spørs også hvor opptatt jeg er med spillutvikling (hobby). Skal prøve å prioritere bildene og filmen, men fikk såpass mange tips & triks, og inspirasjon at det kan hende jeg må teste ut det først i Unity3D og Blender. :ph34r:

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...