Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Det spørs også hvor opptatt jeg er med spillutvikling (hobby). Skal prøve å prioritere bildene og filmen, men fikk såpass mange tips & triks, og inspirasjon at det kan hende jeg må teste ut det først i Unity3D og Blender. :ph34r:

 

Noko spesiell grunn til at du bruker Unity? Har ikkje leika så mykje med utvikling før, men har sett litt rundt på ulike moglegheiter i det siste, så er litt nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det spørs også hvor opptatt jeg er med spillutvikling (hobby). Skal prøve å prioritere bildene og filmen, men fikk såpass mange tips & triks, og inspirasjon at det kan hende jeg må teste ut det først i Unity3D og Blender. :ph34r:

 

Noko spesiell grunn til at du bruker Unity? Har ikkje leika så mykje med utvikling før, men har sett litt rundt på ulike moglegheiter i det siste, så er litt nysgjerrig!

 

Har hørt at det er en av de mest brukervennlige verktøyene ute på markedet, finnes gratis versjoner, men om du vil kjøpe er også prisene rimelige.

trolig derfor.

Lenke til kommentar

 

Det spørs også hvor opptatt jeg er med spillutvikling (hobby). Skal prøve å prioritere bildene og filmen, men fikk såpass mange tips & triks, og inspirasjon at det kan hende jeg må teste ut det først i Unity3D og Blender. :ph34r:

 

Noko spesiell grunn til at du bruker Unity? Har ikkje leika så mykje med utvikling før, men har sett litt rundt på ulike moglegheiter i det siste, så er litt nysgjerrig!

 

Den største grunnen til at jeg bruker Unity er at man kan programmere i C#, så jeg trengte ikke å lære meg et nytt programmeringsspråk, da jeg kunne C# veldig godt fra før.

 

Liker også fleksibiliteten og at gratis versjonen er fullspekket med funksjoner (og man kan bruke den versjonen kommersielt).

Jeg er med i et 2-manns team og jobber som designer (brett, 3D-modeller, teksturer) og som programmerer.

Vi skal seinere investere i Unity3D PRO (koster 1'000 USD så må tjene litt penger først :) ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største grunnen til at jeg bruker Unity er at man kan programmere i C#, så jeg trengte ikke å lære meg et nytt programmeringsspråk, da jeg kunne C# veldig godt fra før.

 

Liker også fleksibiliteten og at gratis versjonen er fullspekket med funksjoner (og man kan bruke den versjonen kommersielt).

Jeg er med i et 2-manns team og jobber som designer (brett, 3D-modeller, teksturer) og som programmerer.

Vi skal seinere investere i Unity3D PRO (koster 1'000 USD så må tjene litt penger først :) ).

Skjønnings! Hadde intrykk av at Unity3D sin gratisversjon ikke kunne brukast kommersielt, men ser jo at det ikkje stemmer! :)

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Hadde holdt meg unna Unity ihvertfall, frem til de får fikset opp i sakene. Kjører grusomt både på PS4, Xbox One og PC.

 

Fin anmeldelse av Kotaku forresten: http://kotaku.com/assassins-creed-unity-the-kotaku-review-1657368877?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow

 

Oisann, det var noe annet enn Pressfire-anmeldelsen som ble lagt ut i dag, som kun hadde småpirk å klage på. Hvis man vil kalle mikrotransaksjoner småpirk.

Lenke til kommentar

Six year old RPG Valkyria Chronicles tops Steam sellers list

Sega’s PC version of PS3 RPG Valkyria Chronicles has ‘blown all predictions out of the water’, the publisher has claimed.

The game release on Steam yesterday and was at one stage apparently the most downloaded game on the platform. Currently it sits in third place behind fellow Sega title Football Manager 2015 and Activision’s Call of Duty: Advanced Warfare.

“During its first 24 hours on sale, blew all forecasts and predictions out of the water. The award-winning Strategy RPG, originally released in 2008 for PlayStation 3, forced its way to the top of the Steam download charts, beating a host of brand new games to reach number one,” Sega said.


Fortjent for forrige generasjons nest beste spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Six year old RPG Valkyria Chronicles tops Steam sellers list

 

Sega’s PC version of PS3 RPG Valkyria Chronicles has ‘blown all predictions out of the water’, the publisher has claimed.

 

The game release on Steam yesterday and was at one stage apparently the most downloaded game on the platform. Currently it sits in third place behind fellow Sega title Football Manager 2015 and Activision’s Call of Duty: Advanced Warfare.

 

“During its first 24 hours on sale, blew all forecasts and predictions out of the water. The award-winning Strategy RPG, originally released in 2008 for PlayStation 3, forced its way to the top of the Steam download charts, beating a host of brand new games to reach number one,” Sega said.

 

 

Fortjent for forrige generasjons nest beste spill.

Helt klart fortjent og skal kjøpes så fort jeg får penger.

Lenke til kommentar

Siste eksamen 3. desember, og jeg reiser ikke hjem før 11. Så jeg har omtrent en uke, og den uken skal jeg ikke annet enn å sove og spille. Slenge en grandis inn i ovnen og spise en gang i blant, og så gafle den i meg som en gal mann. Jeg har alle 3 DLC-ene til Dark Souls II, og jeg føler meg meget klar for å spille dem - etter å ha sett VaatiVidyas anmeldelser av dem, ble jeg supertent. Ahhh... 3. desember kl. 15 er eksamensperioden over, og spillperioden kicker inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

*snip

Så ut som du holdte på å gå på rygg et par ganger der :p Hvordan var det å prøve ut riften, er det så fantastisk som folk skal ha det til? Kan tenke meg at man kan bli litt "sjøsyk" av å ha de på i lengden.

 

Jeg holdt på å miste balansen et par ganger, tror kroppen prøvde å kompansere for hva den så når karusellen startet å bevege seg. Oculus Rift har en strålende dybdefølelse, og jeg kunne på en måte "føle" at karusellen var i bevegelse. Jeg følte på en måte at jeg kunne ta på ting, og det første jeg prøvde var å se på armene/henda mine, da jeg prøvde å ta meg imot, derfor fikk jeg litt hjelp med å hvile armene på en bordplate mens instruktøren støtta meg på ryggen.

 

Jeg ble ikke "sjøsyk", fikk bare litt bevegelsessyke, som jeg får av også ekte karuseller.

 

Det eneste som ødela litt, var at jeg kunne se alt under brillene, gulvet, beina mine etc. Det var en liten sprekk der, men jeg mener at det jeg har lest og sett videoer av OR, så skal det være noe man putter på under, for å på en måte "isolere" lyset og ting rundt. :)

Lenke til kommentar

Det lyset kommer nok mest ann på hvordan du har stilt inn brillene. Sannsynligvis er de rett og slett ikke stramme nok, og for høyt oppe. Hadde det samme problemet selv en stund, før jeg justerte brillene bedre.

 

And now to something different... Fallout: New Vegas - Oculus Rift Style! :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Geoff keighley skal angivelig ha betalt mye fra sin egen lomme for årets The Game awards(VGA/VGX)


Link her: http://thegameawards.com/nominees/


De nominerte er da ikke så veldig overraskende, men det fortsatt litt morsomt og se hvem som vinner i de forskjellige kategoriene .


dette holdes også dagen før Playstations Experience som er den 6. Desember


Det er da sagt at begge showene skal LiveStreames.


Lenke til kommentar

Fikk endelig system på spill samlinga mi etter kjøp av hus. Brukte 3 dager på å gå igjennom samlinga og talte 2513 spill, alle orginale kassetter og disker fra NES til nå. Antall konsoller kom på 52 stk.

Nå starter jeg med å innrede og lage et skikkelig spillrom så får jeg se hvordan det blir.

Så det er ikke bare spillinga som er gøy. Det er litt magisk å være i et rom med alle spilla fra barndommen og bare se på og nyte synet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...