Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

De få gangene jeg bruker G2a er når jeg kjøper Ubisoft-spill da G2a visstnok selger stjålte nøkler som utviklerene ikke tjener på. Vinn-vinn, jeg får sjekket ut Ubisoft sine spill for en slikk og ingenting samtidig som jeg ikke støtter deres ufyselige praksis med mikrotransaksjoner og annet ræl.

Du betaler mao. Gledelig for piratvarer? Logisk.

 

Medaljens bakside er at nøklene ofte er kjøpt med stjålne kredittkort som enkeltpersoner må rette opp i hvor kredittkortselskapene trekker transaksjonene og utvikler tjener ingenting....

 

Lar det ligge der... det er så idiotisk å være med å støtte en sånn praksis at jeg ikke finner ord for det.... Last heller ned... Så sparer man enkeltpersoners heft og plage....

Endret av CaZpeR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort meg (nesten) ferdig med første verden i Spyro 1 på XB nå, og må si dette falt i smak. Mangler bare en drage. Irriterende nok er den lett å finne, men å faktisk komme meg dit... ikke faen. :p Husker jeg spilte ett og annet Spyro-spill på PS1, men det begynner å bli lenge siden. Men dette falt absolutt i smak. Eneste kjipe er at det ikke er ferdig nedlastet, så når jeg går til den andre verden står det bare "Installing...". Er bare noen GB igjen å laste ned, men driver og laster ned patchen til Fallout 76, og om hastigheten holder seg stabil vil den være ferdig i femtida... torsdags morgen. :p 

 

En ting dere bør merke dere er at det ikke er mulig å endre språk i selve spillet, og da jeg startet Spyro var det satt til norsk tekst og tale. Heldigvis løste dette seg ved å endre på språket til XBen. Satte alt av språk og lokasjon til engelsk, bare for å være sikker. :) Det er heller ikke mulig å sette på teksting. Hører dårlig på et øre, så foretrekker å ha teksting når det er mulig. Savner det her. Men det er ikke en stor sak, er jo ikke spesielt mye snakking av interesse her. Eller historie, for den saks skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du betaler mao. Gledelig for piratvarer? Logisk.

 

Medaljens bakside er at nøklene ofte er kjøpt med stjålne kredittkort som enkeltpersoner må rette opp i hvor kredittkortselskapene trekker transaksjonene og utvikler tjener ingenting....

 

Lar det ligge der... det er så idiotisk å være med å støtte en sånn praksis at jeg ikke finner ord for det.... Last heller ned... Så sparer man enkeltpersoners heft og plage....

Godt poeng. Får være pirat når neste Far Cry Reskin kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gjort meg (nesten) ferdig med første verden i Spyro 1 på XB nå, og må si dette falt i smak. Mangler bare en drage. Irriterende nok er den lett å finne, men å faktisk komme meg dit... ikke faen. :p Husker jeg spilte ett og annet Spyro-spill på PS1, men det begynner å bli lenge siden. Men dette falt absolutt i smak. Eneste kjipe er at det ikke er ferdig nedlastet, så når jeg går til den andre verden står det bare "Installing...". Er bare noen GB igjen å laste ned, men driver og laster ned patchen til Fallout 76, og om hastigheten holder seg stabil vil den være ferdig i femtida... torsdags morgen. :p

 

En ting dere bør merke dere er at det ikke er mulig å endre språk i selve spillet, og da jeg startet Spyro var det satt til norsk tekst og tale. Heldigvis løste dette seg ved å endre på språket til XBen. Satte alt av språk og lokasjon til engelsk, bare for å være sikker. :) Det er heller ikke mulig å sette på teksting. Hører dårlig på et øre, så foretrekker å ha teksting når det er mulig. Savner det her. Men det er ikke en stor sak, er jo ikke spesielt mye snakking av interesse her. Eller historie, for den saks skyld.

Hyggelig å høre at det falt i smak. Spyro er absolutt en av mine største nostalgibomber, og denne remaken ser veldig pent ut. Gledet meg hele denne generasjonen på at dette skulle komme. :p

 

Har veldig lyst til å spille selv også, men fikk spillet i posten først i dag, og med denne idiotiske ideen Activision har kommet med, og ikke inkludere mer enn det første spillet på disk, så må jeg også laste ned rundt 32GB. Med min knapt 0,5MB/s linje, så tar det lang tid. :cry: Vi får vente sammen. :D

 

Hehehe, er ikke så mye til historie nei, det er mest bare for gøy, med cheesy klisjeer og one-linere. Noe som også er litt av sjarmen. ;) Litt mer historie i nr 2 og nr 3 da, men fremdeles mye cheesy greier, og mest fokus på samling og gøy gameplay.

 

Den dragen du mangler, er det på Tree Tops banen?

Lenke til kommentar

Hadde lenge tenkt å kjøpe dette fysisk, men ser ikke helt vitsen når to av spillene ikke er med. Da kjøpte jeg det like greit digitalt. Har en XBX med 1TB harddisk, så det burde være plass nok. :)

 

Den dragen er i Town Square. Som en mikrospoiler er den helt på slutten av brettet, der man går tilbake til hub'en. Jeg klarer fint å se den på en plattform, men aner ikke hvordan jeg skal komme meg opp dit. Med mindre vi får nye skills osv senere, som gjør at jeg kan hoppe høyere, eller noe sånt? Mangler også et egg der, ser jeg. Eller hva det nå er.

Lenke til kommentar

Hadde lenge tenkt å kjøpe dette fysisk, men ser ikke helt vitsen når to av spillene ikke er med. Da kjøpte jeg det like greit digitalt. Har en XBX med 1TB harddisk, så det burde være plass nok. :)

 

Den dragen er i Town Square. Som en mikrospoiler er den helt på slutten av brettet, der man går tilbake til hub'en. Jeg klarer fint å se den på en plattform, men aner ikke hvordan jeg skal komme meg opp dit. Med mindre vi får nye skills osv senere, som gjør at jeg kan hoppe høyere, eller noe sånt? Mangler også et egg der, ser jeg. Eller hva det nå er.

Det med fysisk vs digitalt når det kommer til lagring på konsollen har ikke mye å si lenger. Det blir installert like mye av spillet på harddisken. Fysisk bruker bare plata til å bekrefte spillet. Resten kjøres fra harddisken.

Lenke til kommentar

De hater det fordi det ikke er Fallout 5, enkelt og greit. :) Har blitt noen timer selv, og liker det så langt. Selvsagt er det jo en del andre spillere i starten, og vet mange ville foretrukket å spille alene, som i vanlig Fallout. Men synes ikke de andre spillerene var så irriterende, og det tar ikke lang tid før de fleste blir etterlatt, akkurat som i andre onlinespill. Har surret mye rundt på egenhånd.

 

Eneste kjipe var at jeg lette etter et sted å sette opp campen, så fant et sted sør på kartet som lovet bra, og trasket i vei. Etter en stund ble jeg angrepet av noen roboter. Banket de lett nok, og gikk et stykke videre. Her kom en Wild Feral Ghoul. Den gikk også ned fort, så jeg gikk videre. Bare for å møte på en gjeng supermutanter. Ikke helt min dag. :p Vurderer å sette opp campen i nord et sted. :p

 

Btw angående bugs så jeg en død hund som svevde over veien, men det er alt av betydning, og den forsvant ganske fort. Var ikke noe problem å komme inn i spillet, og serverne har vært svært stabile hele tiden. Det er det ikke mange online-spill som kan skryte av så kort tid etter release. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nja, personlig "hater" jeg det ikke, det føles rett og slett ikke helt ok ut måten man spiller det på i forhold til seriens historie, bakgrunn og mer til. For meg er Fallout serien en viktig enspiller opplevelse og jeg hadde gjerne koset meg med en utgave der vennene dine kan hjelpe deg i å fullføre oppdrag som driver en viktig historie videre, men måten det ble framlagt på i dette spillet har ødelagt mye for meg.

Personlig er jeg svært glad i gamle rollespill som Baldurs Gate serien og ser virkelig frem til at Realms Beyond : Ashes of the Fallen skal bli gjort ferdig til 2020, lever det opp til forventningene vil det trolig være et av de spillene jeg kommer til å bruke flest timer på.

Lenke til kommentar

Man må laste ned Spyro 2 og 3 også, uansett plattform. Er vel like greit å kjøpe hele greia digitalt. :)

 

Merkelig løsning. Man skulle tro det å ha alt samlet i en pakke var noe av ideen bak slike utgivelser. Jeg husker jeg synes dette var like kjipt med MGS Legacy Collection, der man kun fikk en nedlastingskode for det første spillet. Det kommer aldri til å bli like stas å få en lapp med noen tall på som å få noe du kan holde i hendene. Generelt er jeg helt okay med å kjøpe digitalt, men når man kjøper samlepakker og ikke alle spillene er der fysisk føles det uferdig.

Lenke til kommentar

Underworld Asendant er endelig ute, og ser ut til å faktisk leve opp til forventningene. :D :D :D Skader ikke at det bare koster kr 175,- på Steam den første uken (frem til 22. november). Rart det er så billig, men jeg klager ikke. Dette skal nyyyytes. :D

 

 

 

Godt eksempel på hva jeg snakket om her forleden; folk som ikke putter inn en full time i spillet en gang, før de løper tilbake til Steam for å få avgitt en negativ "review". Føkkings Twitter generasjon; "om jeg ikke elsker spillet fra første sekund, thumbs down"...  :hrm:

Lenke til kommentar

Ser den. De anmeldelsene der med mest spilletid er på litt over tre timer. De fleste positive, skjønt det er en på hele 2.7 timer som er negativ. Resten er rundt en time eller mindre. På så kort tid har man knapt fått tid til å sette seg inn i systemene, og langt mindre sett hva spillet faktisk har å by på. Det er nok det samme med Call of Cthulhu. Vet det fikk lunken mottakelse, men det er på mange måter en walking simulator, og starter svært tregt. Dermed er det mange som har falt av lasset allerede. Men som en mini-spoiler skal det ikke mange kapitlene til før man løper for livet, og det er en god grunn til hvorfor "Start game" er endret til "Enter madnass"... :p

Lenke til kommentar

Personlig er jeg glad i "trege" starter der spillet tar seg god tid til å introdusere deg for karakterene og verdenen. Er spillet godt laget så blir man belønnet for det senere.

 

At det er mest negative anmeldelser med kort spilletid kan også ha noe å gjøre med at du ikke kan spille i mer enn to timer uten å miste muligheten til å ta en refund. 

 

Det skal også sies at det er sjelden jeg hater de første to timene i et spill for så å bli overbevist senere. I de aller fleste tilfeller liker jeg enten spillet med en gang eller ikke i det hele tatt. Jeg trenger virkelig ikke 5+ timer for det. Ofte kan jeg forutsi det bare ved å se på noen bilder eller en trailer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...