Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Tror ikke det kommer noe godt ut av å prøve og forstå historien i Bayonetta. Det er bare å lene seg tilbake, nyte fyrverkeriet og ikke stille noen spørsmål, for jeg tror ikke det finnes noen gode svar.

 

Er historie her, men den er kanskje litt vel rotete til tider. Kort sagt foregår Bayonetta 2 noen måneder etter det første spillet, og har to cliffhangere på slutten. Den ene vil nok følges opp i Bayonetta 3, mens den andre følges opp i Bayonetta 1? :p Har en liten mistanke om at det gjør at Bayonetta 3 vil være en alternativ tidslinje på grunn av det, men det gjør jo ikke historien enklere å forstå. :p Men hvis historien i Bayonetta 3 er en fortsettelse fra Bayonetta 2, hva var da poenget med cliffhangeren som foregår rett før det første spillet?

 

Men nå det er sagt er Bayonetta 1 på Gamepass på XBone, så lastet det ned, og skal gi det en ny sjanse. Slet mye med en boss forrige gang, så har aldri fullført det. Men second's a charm. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

When all else fails; retro.

 

Kom ikke i gang med noe etter RDR2, så fyrte opp Terranigma på min SNES Classic. Wow! For et spill!

 

Anbefaler alle å prøve det om man ikke har spilt det før! Her er en fantastisk video om det.

 

 

Jeg skal absolutt spille det, men såvidt jeg har forstått er det tredje spillet i en slags trilogi, der Soul Blazer og Illusion of Gaia/Time er de to første. I så fall tenkte jeg å spille de to først.

Lenke til kommentar

Kjøpte Total War thrones of Britannia.

Var 35% salg. Har ventet på at det skulle bli salg.

Da det har blitt beskrevet et halvt total war spill.

 

Skulle kanskje vente til 50% slag.

Mye er strippet bort fra spillet.

Har ikke spilt det så lenge så ikke si hvor bra og dårlig det er.

Men det ser ut som soldat variasjonen er lavere enn i rome 2. Og det ser ut som det er noe "biker mice from Mars" inspirasjon som de har tatt fra Vikings.

Og jeg vet ikke om det bare er min fraksjon. Men de var veldig grå og triste i klærne sine.

Lenke til kommentar

Jeg skal absolutt spille det, men såvidt jeg har forstått er det tredje spillet i en slags trilogi, der Soul Blazer og Illusion of Gaia/Time er de to første. I så fall tenkte jeg å spille de to først.

 

Ante ikke at det var en del av en trilogi, syns spillet fungerer fint for seg selv men må selvsagt sjekke de to andre. 

 

Kjøpte Total War thrones of Britannia.

Var 35% salg. Har ventet på at det skulle bli salg.

Da det har blitt beskrevet et halvt total war spill.

 

Skulle kanskje vente til 50% slag.

Mye er strippet bort fra spillet.

Har ikke spilt det så lenge så ikke si hvor bra og dårlig det er.

Men det ser ut som soldat variasjonen er lavere enn i rome 2. Og det ser ut som det er noe "biker mice from Mars" inspirasjon som de har tatt fra Vikings.

Og jeg vet ikke om det bare er min fraksjon. Men de var veldig grå og triste i klærne sine.

 

Har prøvd å komme i gang med Total War-serien i flere år nå. Spilte Total War Rome (det første) en del timer, men kom aldri helt inn i det. Hvilket spill i serien anbefaler du for en som er helt grønn når det kommer til slike spill? Syns det virker fett, men komplisert. 

Lenke til kommentar

Ante ikke at det var en del av en trilogi, syns spillet fungerer fint for seg selv men må selvsagt sjekke de to andre. 

 

 

Har prøvd å komme i gang med Total War-serien i flere år nå. Spilte Total War Rome (det første) en del timer, men kom aldri helt inn i det. Hvilket spill i serien anbefaler du for en som er helt grønn når det kommer til slike spill? Syns det virker fett, men komplisert. 

 

Først, er det en spesiell historisk periode du er mest interesert i/ikke liker?

Om ikke så anbefaler jeg Shogun 2, i min mening helt klart det beste "nye" total war spillet, det ser bedre ut en Rome 2 og attilla.

Fraksjonene er veldig like men med noen få variasjoner. "som bedre kavaleri, og eller bedre bueskyttere" Dette gjør kampene mindre asymetriske, alle har spydmenn, sverdmenn, samuraier osv. Spillet  er det eneste spillet siden Medieval 2 som ikke MÅ ha mods for å være et godt spill. 

 

Om du ikke liker japansk historie, er Rome 2 et stort spill med enrome variasjoner i enheter og kulturer, her ser man en tydlig "simplifisering" av hvordan man styrer kampansje kartet. Du får provinser som består av flere områder og dette gir fordeler, du har også div expansion packs som gjør spillet mer lett håndertlig, feks er Hannibal at the gates en god expansion/DLC som lar deg kjempe andre punner krigen. Jeg liker deler av Rome 2, jeg liker hvordan du nå bare kan ha så så mange hærer, ikke mer jage tusen fientlige hærer som består av 1 eller 2 enheter, nå er det bare noen hærer i hver fraksjon. andre ting er ikke så bra, du må ha mods om du vil at slagene skal vare mer enn 5 minutter, du må ha mods om du vil ha soldater som kjemper i ekte formasjoner og ikke bare løse mobs. 

Jeg anbefalter Rome 2 total realism eller hva den heter, den gjør at hver hær er verdiful(fordi enheter nå koster mye og du kan ikke bare lage en ny hær når en blir borte) ellers er Radious sin mod veldig populær.

 

Jeg kan ikke fordra Atilla, det er en DLC til Rome 2 som selges som et egent spill, det kjører som en dritt tror ikke det finnes en PC på jorda eller i helvete som kan kjøre det spillet bra. Men mange liker virkelig perioden spillet er satt i, hold deg unna Charlamane DLCen, den har en bug der hvis man oppgradere armbrøst så funker ikke kampanjen enda.

 

Warhammer 1 og 2 er etter hva jeg har forstått veldig gode spill, kanskje langt bedre enn noen av de nye historiske, men jeg har ingen interesse for Warhammer så har ikke prøvd, men de fleste liker det. 

 

Så har du dette Thrones of britannia, som er en DLC av Atilla som er en DLC av Rome 2, men alle er fritstående av en eller annen grunn. her er spilllet veldig strippa ned, de har fjernet assassins og dipolomater, de har fjernet masse muligheter fra diplomasi kontroll panelet. 

Så langt i dette spillet har jeg hovedsaklig drept mine egne folk fordi de alle er konsant uloyale. Noen ting vet jeg ikke om er bugs eller om jeg bare ikke aner hva som fåregår. Men jeg grier ikke få opp happyness i mine provinser (noe som var lett å styre i Rome 2)

Og hærene mine går tom for provisjoner, selv når de er i egene territoreir, selv om advisoren min sier at de skal få påfyll i egent territorium. 

 

Også har du Empire og Napoleon, Empire er total war sitt lateste spill, det er virkelig et halvt spill på mange måter, aien er opplagt ikke laget for 1700talls krigføring, alle vanlige infanteri og kavaleri uniformer er kopier av samme uniform bare med andre farger, ikke er uniformen korrekt heller, det ser ut som den nesten er Warrent 1768 som var den britiske uniformen som i teorien ble brukt under Amerikanske revolusjonen(selv om den nesten aldri ble brukt i normal versjon) Men CA mente dette passer da som uniform for alle soldater fra 1700 til 1800... Hele frankrike er en provins osv. Likevel er Empire the 3de mest spilte spillet jeg har på steam, jeg bruker Darth Mod, den fisker noe på Aien osv, og fikser noen av uniformen. Den gir bedre grafikk og lyd effekter, men den fjerner også visse ting som de mente ikke bare funket. Du kan velge om spillet skal starte i 1700 eller 1780 eller 1775 i darth mod. 

 

Napoleon er Empire sin atilla, egentlig en DLC som selges som et egent spill, men den forbedrer på de fleste punkter, uniformene er bedre(men likvel greier de å få det feil)  men PCen min liker ikke spillet og jeg får konstante CTD. Her har du Napoleonic Total war mod. en fantatisk mod som gjør spillet veldig bra, men som sagt CTD... og det er alltid like morro å spille en av Frankrike sine fiender og drepe Napoleon i første slaget mot Frankrike. Uten at det avslutter spillet(noe det egentlig burde) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt det beste Total War er Medieval: Total War (det første). Jeg spilte flere av de senere, men de virket ikke like godt gjennomtenkte og balanserte, pluss at mange sivilisasjoner var ganske overfladisk representert eller var ren fantasi (Egypt i Rome: Total War var det grelleste eksemplet). Jeg hadde heller ikke sansen for 3D-kartet som kom fra og med R:TW. I de tidligere spillene flytter du hærene som brikker på et kart som ser ut som det kunne vært et brettspill, noe som jeg synes var en veldig kul ide.

 

Jeg er enig i at Shogun 2 kanskje er det beste av de nyere. Setter spesielt pris på hvordan du kan utvikle generalene omtrent som i et rollespill, med at de får erfaringspoeng og du kan velge å utvikle forskjellige egenskaper.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har testet Warhammer-spillene, og de fleste ser ut til å være enige om at disse er solide. Personlig er jeg bare litt lei av formelen, da du stort sett sitter og gjør akkurat det samme i alle spillene, bare i forskjellige innpakning.

Lenke til kommentar

Det originale medival var bra og jeg også likte "risk""kartet.

Men aller best synes jeg medieval 2 er.

Grafikken er flott for tiden.

Og har et fantastisk oppgraderings system.

Helt vanlige spydmenn begynner med bare skjold.

Så oppgrader du de og de får hjelm og noe gambeson rustning.

 

Så oppgrader du de igjen og de får brynje.

Også en gang til så får de plate forsterket brynje.

 

Og sånn går det med de fleste enheter.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet 5 timer inn i Thrones of britannia. 

Begynte på nytt for jeg ante ikke hva faen som skjedde.

 

Jeg har kommet til konklusjonen at dette spillet er total war sitt forsøk på å lage Total  war Crusader kings/Europa universales. 

I theorien helt ok, da det ikke finnes noe mellom Paradox 4x og Total war.

total war er arkade og litt tullete, mens EU4 eller CK2 er veldig kompleske og uforstårlige om du ikke har en IQ på 4500.

 

Dette virker til å være noe midt i mellom, jeg er bare ikke sikker på om det er godt gjennomført. CA har aldri hvert god på å kode AI hverken på kampanje kartet eller i slag. Dette ser ut til å påvirke litt.

Det er jo ofte sånn det er med alle total war spill.

De legger alltid til noe som forbedrer spillet, men endten så fjerner de andre ting eller fucker det opp med bugs. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...