Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Liten tankevekker. Veldig mange har klaget over at spillene fra Ubisoft kjører samme formel hele tiden, og spesielt de tårnene er det mange som sterkt misliker. Assassin's Creed, Far Cry, Watch Dogs, you name it. Utfork kartet, finn ett eller annen tårn, aktiver det, og dermed får man se en del av kartet.

 

Jeg fikk Spider-man til PS4 i dag, og de aller fleste elsker det. Er enig i at det er et knallspill så langt, men da jeg fikk utforske byen ble jeg fort satt til å dra rundt i distriktene og... aktivere radiotårn, så jeg får se mer av kartet. Akkurat som i spillene fra Ubisoft. Hvorfor er det ingen som klager over det? Det er jo kliss likt Ubisoft-spillene? Har også brukt litt tid på å dra frem og tilbake på kartet og hente ryggsekker osv. Ikke akkurat det mest spennende Spider-man har gjort i karrieren sin, for å si det sånn. Når jeg har litt tid til overs har jeg banket noen tilfeldige skurker her og der, og dratt en og annen sivil bort fra et bilvrak. Akkurat som i Ubisoft-spill. Ikke at Ubisoft har sin variant av Spider-man ennå, men dere skjønner poneget. Stort kart, aktiver tårn for å se aktiviteter, gjør samme greia om og om og om igjen uten mål og mening. Men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit? WTF?

 

(men igjen, jeg storkoser meg med selve spillet. Synes bare det er en litt merkelig dobbelmoral her.)

Ja jeg såg det og. Jævla tårn. Stemmer det du sier. Lenge leve dobbelmoral.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg såg det og. Jævla tårn. Stemmer det du sier. Lenge leve dobbelmoral.

Jeg driver å får for meg at Shadow of Mordor er et UBI spill. Med unntak av Nemesis systemet er jo spillet bare assassin's creed I Mordor.

Tårn og masse kjedelige samle disse sakene osv.

Men det skal liksom være et Warner bros spill. Men jeg glemmer det mens jeg spiller det.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Anyway, har rasket med meg samtlige ryggsekker nå. Har tatt alle dem og alle radiotårnene på en dag. Ikke verst, i grunnen. Rimelig lei på slutten, men har blitt ganske flink til å komme meg fort gjennom byen, og er betraktelig bedre i kamp etter noen oppgraderinger og ha stoppet en god del tilfeldige lovbrudd. Er ikke så langt inn i historien ennå, men bryr meg ikke så mye om den heller. Det er og blir Spider-man. Tror ikke historien blir komplisert. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg driver å får for meg at Shadow of Mordor er et UBI spill. Med unntak av Nemesis systemet er jo spillet bare assassin's creed I Mordor.

Tårn og masse kjedelige samle disse sakene osv.

Men det skal liksom være et Warner bros spill. Men jeg glemmer det mens jeg spiller det.

Jo jeg kan være med at det er ting som er kjedelige, men når en begynner å kopierer bevisst eller ikke så kan en jo begynne å lure på om en er gått tom for ideer. Det viktigeste at en har det gøy. Jeg tror allikevel det ikke er veien å gå når en utvikler spill, men hva vet vel jeg så lenge folk kjøper det. Når jeg ser at Warner er nevnt så er jeg ikke overrasket med tanke på at de dominerer i Hollywood. Business

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Ferdig med alt av landmarks nå. :) Liker Spider-man veldig godt, men samtidig sliter jeg med å bestemme meg helt hvorfor. Jeg har spilt mange Spider-man spill opp gjennom årene, og dette nye gjør ingenting som ikke har blitt gjort mange ganger før. Klart det er morsomt å slenge seg rundt i New York, men ikke bare har vi gjort det før veldig mange ganger, men New York er en gørrkjedelig plass å leke på. Det er jo bare skyskraper etter skyskraper, og fint lite annet. Noe særlig variasjon er det ikke. Historien er ikke spesielt unik, og selv om vi får spille som Peter Parker, var ikke dette noe jeg hadde spesielt lyst til. Jeg prøver så godt jeg kan å komme meg gjennom disse sekvensene, så jeg kan bli Spider-man igjen. Har tatt en og annen boss i historien også, og selv dette var "helt greit". Ikke dårlig, men ikke noe jeg kommer til å huske i lengre tid heller. Det funket som det skal, verken mer eller mindre.

 

Så hvorfor er dette blitt så vanvittig populært? Hvorfor er dette Sony sitt raskest selgende spill noensinne? Jeg klarer bare ikke å se det. Her og nå ville jeg gitt det ca 8/10, eller kanskje 7/10. Vi får se hvordan historien utvikler seg. Det er absolutt et bra spill, men verken unikt eller en klassiker. Det er Spider-man. Been there, done that. Det er et veldig bra Spider-man spill, men ikke nyskapende, akkurat.



Da var jeg ferdig med historien i Strange Brigade. Meget bra co-op spill, men kanskje litt ensformig som single-player. Er tydelig at dette er fra folkene bak Sniper Elite og Zombie Army Trilogy, og det er helt klart en bra ting. Eneste jeg misliker litt er at i det aller første brettet dukket noen store skorpioner opp, men bortsett fra det har det utelukkene vært menneskelignene fiender (zombier, skjelett osv). Bortsett fra bossene. Men også disse har stort sett vært menneskelignende greier, om enn på størrelse med Godzilla. :p Ellre kanskje ikke riktig så store, men svære.

 

En annen ting jeg misiker litt er at om man spiller solo er det game over om man dør, og da får man bare starte fra forrige checkpoint. Med mindre man har en health potion. Da får man respawne fra nærmeste sarkofag, men med veldig lite helse. Vi kan i tillegg kun ha én potion om gangen, og det kan være vanskelig å finne flere. I co-op havner vi også i en sarkofag når vi dør, og en annen spiller kan dra oss ut derfra uten at vi mister noe som helst. Vi har fortsatt lite helse, men that's it. Det betyr at tre stykker kan være død på en gang, men så lenge sistemann kan dra de andre ut av sarkofagene taper vi strengt tatt ingenting. Det gjør det ganske vanskelig solo, og kanskje litt enkelt i co-op. Ikke at det er direkte enkelt, men co-op hjelper mye, og det jo uansett morsommere å spille med andre. :)

 

Men bortsett fra sånne småting elsker jeg dette spillet. Har fått en god del collectibles osv, og kommer til å finne resten. Season pass har jeg også spandert på spillet. Faktisk er fyren jeg spiller mest som DLC. Synes han minner ganske mye om Lemmy. Det skader jo ingen. :D



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Der var det virkelig noen kjente spill!
Husker Amiga tiden og Monkey Island serien, det første gikk helt greit å spille, men gud hvor mange disketter det ble på nr 2 og 3...
Kanskje noen husker "feilmeldingen" man kunne få også? He he he...

Akkurat nå spiller jeg selv Dishonored serien, prøver å teste ut hvordan man kan virkelig gå stealth i spillet og har funnet ut litt som ser ut til å bidra en god del.

Lenke til kommentar

Og der var første runde med Mega Man 11 ferdig. :) Nydelig spill, helt klart et av de bedre i serien for min del. Spillet er tvers gjennom klassisk Mega Man, så gamle fans har ingenting å frykte. Men som en stor bonus er det fire vanskelighetsgrader, så selv folk som meg kan fint spille dette uten å slite for mye. Eneste jeg kan sette fingreen på som negativt er at jeg startet på nest enkleste vanskelighetsgrad, men selv det ble for vanskelig. Satte den i stedet til det enkleste, og da ble det til gjengjeld for enkelt. På den annen side regner jeg den som en treningsmodus, så jeg er mer forbedret når jeg prøver å takle en høyere vanskelighetsgrad. Nå vet jeg for eksempel litt mer om hvilke bosser som er svake mot hva, og i hvilken rekkefølge jeg bør ta dem i. Det kommer til å hjelpe stort i neste runde.

 

I stil med klassisk Mega Man er det ganske mange fiender som er plassert og designet utelukkende for å være vanvittig irriterende, og drepe deg uten at du har sjanse å gjøre noe med det. Eneste måten å komme forbi er å skyte fiendene før du faktisk ser dem, og det igjen er jo bare mulig hvis du allerede vet hvor de er. Men når man først vet det, er brettene ikke så ille likevel. Selv jeg klarte jo å somle meg gjennom dette, så hvor vanskelig kan det være? :p

 

I tillegg til historien er det mer enn nok av challenges å gjøre, som score attack, komme seg gjennom et brett uten å hoppe osv, så det burde være nok content for de fleste her. Første runde gjennom tok meg ganske nøyaktig 3 timer og 18 minutter, men på enkleste vanskelighetgrad. De fleste brettene var helt greie, men slet mye på noen, og på enkleste vanskelighetsgrad er det ikke mulig å dø ved å falle ned hull osv. Det har reddet meg en del ganger, for å si det mildt. :p Å ha evig liv skader jo heller ikke. Skrur jeg opp vanskelighetsgraden ett hakk har jeg plutselig bare noen få liv, og hullene vil være svært farlige. Da går det fort litt mer enn tre timer, for å si det sånn... :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Tipper historien blir fullført på et vis. Men om det er som en siste episode, eller bare animasjonsfilm eller annet tror jeg er mer sannsynlig enn at de gjenværende episodene blir laget som planlagt.

 

Uansett veldig trist, og et veldig godt eksempel på at å kjøpe episodebaserte spill på forhånd er nesten like dumt som å forhåndsbestille et spill.

Lenke til kommentar

Startet opp igjen Fallout 4 nå. Forrige gang kom jeg til Diamond City, men gadd ikke mer (selv om "alle" sier det er først da selve spillet begynner.) Denne gangen lastet jeg ned to DLCer (Wasteland Workshop og Automatron) for å gi meg motivasjon til å fortsette, og brukte relativt lite tid på starten. Har bygd opp litt i Sanctuary, men etter det gikk turen rett ned til Diamond City. Drepte en Super Mutant utenforder, og har tatt en liten spisepause. Kan bli bra, det her. Blir neppe å fullføre hele greia, men blir bra oppvarming til Fallout 76. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...