Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en Iphone 6 64 GB space Grey og en Iphone 6 Plus 64 GB Silver. Den som kommer først til mitt postkontor tar jeg, så får den andre bli sendt i retur. Litt hipp som happ for meg om hvem jeg vil ha. Trives godt med begge størrelser. Så blir spennendes! :) Går fra Note 3, så skal uansett bli godt og komme tilbake til Iphone igjen.

Denne dobbeltbestillingen ved lanseringer er et logistisk mareritt og sløsing med ressurser i alle ledd.

Endret av Theo343
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Displaymate kårer iPhone 6 plus sin skjerm for å være den beste noensinne.

 

While DisplayMate's Ray Soneira has not shied away from criticizing Apple's displays on some recent devices, he found the iPhone 6 Plus to have the "best performing Smartphone LCD display that we have ever tested" while the iPhone 6 also scored well in testing.

 

Kilde macrumors

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal man si? Oppløsning er kun en brikke som utgjør en skjerm, og når uansett PPI er såpass høy som den er i dagens mobilmarked så er det langt flere elementer med en skjerm som er viktigere enn ren oppløsning og antallet piksler.

 

Men fremdeles så vil folk si "lol, ikke 1080P" til iPhone 6 og "lol, ikke QHD" til iPhone 6+... Akk ja, for et flott samfunn vi lever i og så fort man forsøker å påpeke dette så er man "fanboy", "hjernevasket" og "evneveik" med en eneste gang.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

RamGuy: absurd å mene noe slikt. Det som er viktig med en skjerm er jo fargegjengivelse, lysstyrke, kontrast, osv. Oppløsning har et minimumskrav, etter det blir det betydelig mindre viktig.

 

Ahpadt: displaymate har sagt note 4 har den beste skjermen de har sett på en mobil etter en stor test, mener jeg de sa.

Endret av Slai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får se om den meningen enda står når de har testet Note 4, med sin syke PPI. Ville vært artig om de syntes en skjerm med mindre PPI (6+) var bedre enn den.

Som Slai sa har de allerede testet Note 4 og ...

 

Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy Note 4 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested.

 

Ser man nøye på iPhone-artikkelen påstår de at den har den beste LCD-skjermen, mens Note 4 har den beste skjermen uavhengig av type.

 

Ikke at jeg prøver å ødelegge iPhone 6/Plus-festen (venter på 6 selv), men rett skal være rett. :)

Endret av EJ87
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har ingen av oss påstått at den har den best mobilskjermen på markedet? Jeg skrev jo LCD nettopp for å understreke at det gjaldt LCD? Poenget er jo at iPhone 6 og 6+ har kjempeskjermer iforhold til hva som er standarden på dagens mobilmarked, den overgår tilsynelatende LG G3 og Oppo Find 7 til tross for sin 2560x1440 oppløsning noe som understreker at oppløsning på langt nær er et "være eller ikke være" for mobilskjermer med dagens PPI, og det at iPhone 6 ser ut til å score høyere enn Sony Xperia Z1 Compact, Sony Xperia Z2, LG G2, LG G3, HTC One (M7) og HTC One (M8) osv understreker det samme.

 

Jeg ville aldri frem til at iPhone 6 / 6+ er det absolutt beste på markedet, poenget var å drepe all denne "hahaha, bare litt over 720P oppløsning?? Hahaha" og "ikke 2560x1440??? lolz!" engang for alle. Folk dro jo frem denne idiotiske "iPhone 6 = Nexus 5" bare to år for sent sammenligningen, men her ser vi tydelig at du ikke kan drive å sammenligne skjermen basert på utelukkende oppløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du svarte meg, RamGuy, men Megaoctane sa at iPhone 6+ ble kåret til den beste skjermen noensinne, noe jeg ville understreke ikke var helt riktig. Jeg er forøvrig helt enig i at det blir for dumt å bare henge seg opp i oppløsningen når det er så mange andre faktorer som spiller inn for om en skjerm er god eller dårlig. Håper ikke jeg har skapt noe dårlig stemning, var kanskje teit å påpeke en sånn filleting. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du svarte meg, RamGuy, men Megaoctane sa at iPhone 6+ ble kåret til den beste skjermen noensinne, noe jeg ville understreke ikke var helt riktig. Jeg er forøvrig helt enig i at det blir for dumt å bare henge seg opp i oppløsningen når det er så mange andre faktorer som spiller inn for om en skjerm er god eller dårlig. Håper ikke jeg har skapt noe dårlig stemning, var kanskje teit å påpeke en sånn filleting. :)

 

Megaoctane var nok litt upresis ja, men sitatet under var klart nok :) Grei påpekning da det sikkert var mange som gikk glipp av den lille detaljen. Til deg som lurte på hvilken utgave vi skal ha: Her blir det 6+ med 64 gig. 6+ fordi jeg håper at den skal erstatte både min Nexus 5 og min iPad mini :) Er litt dill med så mange enheter, selv om jeg elsker iPad mini-en. 64 gig fordi jeg liker å ta litt bilder og videoer, samt greit å ha 5-6 gig med offline-lister til Spotify. Hadde nok klart meg med 32 gb også, men det finnes jo ikke.

 

I tillegg bruker jeg telefonen til såpass mye forskjellig at den ekstra batterikapasiteten nok blir hjertelig velkommen. Optisk bildestabilisering er også en knall bonus, men skjønner godt at 6+ blir for stor for enkelte. Selv skal jeg ha Apple Watch når den kommer, så satser på at ting jeg må gjøre i farta kan gjøres fra klokken (... ikke praktisk å fikle etter samt navigere en svær telefon med en hånd når man er på farten). Så Apple Watch + iPhone 6+ håper jeg blir en dødelig kombo.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har tenkt akkuratt det samme 2bb1. Blir 6+ 64 her også, håper å få skaffe ein på launch, men har mine tvil. Eg er litt nervøs mtp skjermsstørrelsen, men eg er overbevist over at det blir ein vanesak. I tillegg skal den brukes med Apple Watch, så kjapp styring foregår via handleddet mens telefonen ligger godt plassert i lommen.

Lenke til kommentar

Regner med (eller håper ihvertfall...) at diskusjonen rundt skjermoppløsning blir litt det samme som med megapiksler ikke så langt frem i tid.

 

En funksjon jeg virkelig ser frem til er muligheten for å ta imot telefonsamtaler fra iPhonen på Macen! Har sikkert vært mulig med andre plattformer tidligere, men ganske kult da jeg alltid sitter med mine B&W P5 med mikrofon koblet til Macen når jeg jobber! Ellers så gleder jeg meg overraskende nok til Health App. Bruker endel treningsapper i dag, og dette kombinert med at jeg er nerdete glad i lister, så tror jeg det kan bli en ganske så nyttig app!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...