Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Det har man kunnet siden iPhone 3G, men noen apper laster ned kart under bruk.

 

4S isåfall?

 

Men hvordan funker dette i praksis hvis man har forhåndsinstallerte kart og ikke vil bruke datatrafikk? Skrur man av mobildata, eller velger den selv å kun bruker GLONASS?

 

 

Jeg brukte dette på tidligere iphone ja. TomTom appen brukte jeg flittig rundt i Europa. Lastet ned Europa kart, og skrudde av datatrafikk/roaming når jeg var i utlandet.

Da brukte Appen den "innebygde" GPSen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4S isåfall?

 

Men hvordan funker dette i praksis hvis man har forhåndsinstallerte kart og ikke vil bruke datatrafikk? Skrur man av mobildata, eller velger den selv å kun bruker GLONASS?

Nei, iPhone 3G hadde egen GPS-brikke.

 

GLONASS er bare det russiske alternative til GPS hvis jeg husker riktig. Det er mer nøyaktig her oppe i nord.

 

Har man forhåndsinnstallerte kart, bruker telefonen kun mobilnettet til å finne relevante satelitter raskere. Det er ikke snakk om noen mengde data.

Tror det var snakk om 20,- pr. år hvis du bruker funksjonen hver dag i Norge.

Lenke til kommentar

Flott telefon men lurer på hvorfor de har laget den så sinnsykt unødvendig stor..

 

Sammenlignet med andre mobiler med tilsvarende størrelse på batteri og skjerm er den jo "gigantisk"

 

Selv nye mobiler med 6" skjerm er jo mindre!

 

Iphone.jpg

Ser for meg at en telefon som er så tynn kanskje må strekke batteriet litt i alle ender for å ikke tryne helt?

 

Men jeg er i grunn enig. Mye kant her.

Lenke til kommentar

Vet at Netcom-butikkene får inn iPhone's til fredagen. Hvilke størrelser, farger osv.. varierer nok fra butikk til butikk, men om det er noen som ikke klarer å vente, er det nok bare å møte opp til åpningstid på fredagen.

 

 

Klart at de får inn, de fleste som er autorisert Appleforhandler får jo inn til lansering 26. September, spørsmålet står jo på antallet og hvorvidt ikke alle allerede er holdt av på forhånd osv..

 

Ikke at jeg skal blande inn så mye informasjon jeg får via jobb da jeg ser på det som lite profesjonelt, så kan jeg i det minste bekrefte at det uten tvil kommer iPhone 6 og 6+ som blir distribuert her i landet fra og med i morgen og på torsdag. Antallet og tilgangen derimot..

Lenke til kommentar

Syntes ikke telefonen er så forferdelig i bredden, ja kantene kunne ha vært trimmet ytterligere men det er ingen krise og slettes ikke så dårlig sammenlignet med de fleste konkurrentene heller.

 

I lengden derimot så er det litt verre, men samtidig så tror jeg ikke dette har så fryktelig mye å si i praksis? Hvor håndterlig / uhåndterlig telefonen er avgjøres først og fremst i bredden, vekt og tykkelse og ikke lengden / høyden spør du meg. Når jeg nå har lekt meg endel med Galaxy Note 3 de siste dagene for å bli litt vant meg gigatelefon så må jeg helt ærlig innrømme at om den hadde vært noe lenger / høyere ikke hadde hatt så alt for stor betydning så lenge vekten blir holdt nede osv.. Så lenge den faktisk får plass i bukselomma så er det meste gjort.

 

 

Grunnen til at telefonen har blitt såpass langt er jo temmelig åpenbar.. Apple sverger til hjemknappen, det er jo ikke så rart så ikonisk som den er og så viktig den har blitt med tanke på Touch ID, spesielt nå med satsingen bak Apple Pay osv.. Og Apple er (noe jeg er veldig glad for) en sucker for symmetri så de vil naturligvis ikke ha kortere distanse over skjermen sammenlignet med under skjermen.

 

Men det er klart, skal størrelsen trimmes over de neste generasjonen (noe som jeg tar som en selvfølge) så må jo noe gjøres. Hva de skal gjøre med hjemknappen er ikke godt å si, de kan gjøre den avlang men da vil nok Samsung hylekoret synge av full hals, eller de kan eventuelt forsøke å få den integrert i skjermen (de har velt søkt patenter på dette?) noe som hadde vært veldig kult men det avhenger jo av at de må gå over til 100% softwarebaserte knapper i iOS og gå helt bort ifra en maskinvareknapp fullstendig, noe jeg tror vil bli veldig rart. Da må det jo eventuelt komme en ekstra knapp eller to på siden som en slags erstatning.

Lenke til kommentar

Fikk epost fra eplehuset. De har fått inn 1000enheter i alle farger, men bare 16GB, og ekstremt få 6+

 

Kan vel røpe såpass at når jeg fikk se fordelingen på jobb så virker det som tilgangen på modeller over 16GB ser fryktelig skralt ut, noe som forhåndssalget i USA vel også understreker? Og det virker som Apple har totalt undervurdert populariteten til iPhone 6+, ser ut som den blir latterlig vanskelig å få tak i...

 

Er utrolig spent på hva Telenor og Djuice sier på min reservasjon av iPhone 6+ 64GB og 128GB Space Grey.. Fikk igjennom bestillingen temmelig kvikt, men her ser det jo nesten ut som du må være blant det 10 første om du skal være heldig å få en iPhone 6+ med 64GB eller 128GB, om de i det hele tatt kommer til Norge 26. September.. For madammen som skal ha iPhone 6 Sølv, 64GB eller 128GB så er det nok større håp, men også her virker jo tilgang på modeller større en 16GB veldig skrall..

Lenke til kommentar

 

 

Oi. Har iPhonen ofte i framlommen, da høres det ut som et no-go på 6 Plus ja. Ikke at jeg tenkte å kjøpe den men - litt utrolig at det skal gå an, hva.

 

 

Jeg har jo predikert om trange bukser,baller i klem og store telefoner en del her nå, så dette overrasker meg i grunn ikke :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...