Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rogkas:

Jeg har ikke mulighet til å erstatte den om den går i stykker, derav må den beskyttes :).

Beskytter forøvrig også andre bruksgjenstander jeg har som eks. helikoptertape på utsatte steder på carbonramma til fulldempern, padding i sekken hvor jeg har laptopen, sleeve til iPaden osv hehe.

 

UrgeLoL:

Takker, har du link til/navn på den du bruker?

cellularline mener jeg det hete. Fikk den lagt på på en telenorbutikk.
Lenke til kommentar

Merker meg at det er mye fuzz om Apple CarPlay, Android Auto osv.. At vi nå endelig vil få se biler med litt mer intelligente og oppegeånde programvareløsninger som vil integrere bedre mot de enhetene vi benytter i hverdagen.

 

For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt hvorfor folk er så fascinert av dette? Er vel en temmelig enkel sak å montere en iPad eller iPad mini i bilen, eventuelt en iPod Touch om man ønsker noe mer kompakt og benytte det? Er det noe jeg har gått glipp av her?

Lenke til kommentar

Merker meg at det er mye fuzz om Apple CarPlay, Android Auto osv.. At vi nå endelig vil få se biler med litt mer intelligente og oppegeånde programvareløsninger som vil integrere bedre mot de enhetene vi benytter i hverdagen.

 

For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt hvorfor folk er så fascinert av dette? Er vel en temmelig enkel sak å montere en iPad eller iPad mini i bilen, eventuelt en iPod Touch om man ønsker noe mer kompakt og benytte det? Er det noe jeg har gått glipp av her?

Jeg vil si det er noe du har gått glipp av .

Nå vet jeg ikke hva slags bil du har , men jeg vil kun ha ett infosystem/skjerm i min bil.

 

Se på Volvo xc90 sin implementasjon av CarPlay

 

 

Eller vw 2016 Tiguan

http://youtu.be/7-v8pkKb7Wo

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropo Carplay ol. samt innebygde navisystemer i biler.

 

Det generelle problemet jeg har hatt med disse er at dataoppdateringer er for sjeldne og må via for mange ledd før de kommer til din bil samt firmware/os oppdateringer må gjøres via et autorisert verksted. Da ender jeg ofte opp med å bruke mine egne dingser i stedet og bare koble trådløst til bilen.

 

Hvis infotainment systemene i større grad kan oppdateres og vedlikeholdes av brukeren selv så begynner det å bli interessant. Sikkerheten med dette bør ikke være noe problem da alt som har med bilens funksjoner uansett bør være totalt adskilt fra dette.

 

I mine øyne for Infotainment biten kunne jeg heller tenkt meg en "Car App" som utførte en type screenmirror til bilens touchscreen og samtidig startet et bilmodell tilpasset GUI fremfor at jeg må betale ekstra for å ha all dette i bilen. Dvs. mobiltelefonen er hjernen til alt og tilpasser seg bruksområdet.

 

1. Du går ut i bilen og dokker mobilen (strøm etc.)

- mobilen tilkobles, menyer vises på bilens touchskjerm og samspiller med bilens infotaimentsystemer

- du får tilgang til din foretrukne navi-app via mobilen.

- spotify tilpasset bil er tilgjengelig på skjermen etc. etc.

- grensesnittet som startes via mirroring er funksjonelt designet på en god måte i likhet med det Volvo viser.'

 

En mobiltelefon i dag er kraftig og funksjonell nok til dette, det er kun opp til bilprodusentene.

 

2. Du går inn hjemme og dokker mobilen

mobilen tilkobles ditt ustyr og gir deg en continuum opplevelse

 

3. Du går på jobb og dokker mobilen

det samme her, continuum

 

4. du setter deg på flyet

kobler til med kabel, menyer og funksjoner dukker opp på skjermen i seteryggen foran deg. Du har alt "ditt" tilgengelig der samt flyets egne ting.

 

5. du setter deg i baksetet på en bil

Continuum via touchskjermen i nakkestøtten.

 

 

Altså rett og slett at du alltid har med deg mobilen som kan benyttes og tilpasses via programvare til alle situasjoner. Alt dette kan selvsagt skje trådløst.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min er helt motsatt, blitt med i støvete miljøer, mistet i bakken noen ganger & betongen 1 gang, hatt den i lommene med verktøy og etter alt det, så kan jeg kun se (ikke legge merke til) en liten ripe nede ved hjem knappen :O.

 

Kansje på tide å kjøpe beskyttelseglass :? (noen som kan anbefale noen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...