Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Veldig rart hvis det er kvalitetsforskjeller på telefonene. 

Sammenlignet med Note 4 så har denne fått mye riper. Og at den i tillegg fikk en bitteliten sprekk i hjørnet for et fall på parkettgulv er i mine øyne rett og slett sykt.

 

Vanskelig å si hva det kan skyldes. Jeg har samme erfaring som Woltox, ikke en ripe eller skramme noe sted. Jeg bruker heller ikke noe form for deksel, helt "naken" telefon.

 

At det kan komme en sprekk når den faller på gulvet er helt avhengig av hvordan den treffer gulvet, vil jeg tro. Du kan jo miste et glass på gulvet, noen ganger går det helt fint, andre ganger skal det ikke noe til før det knuser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ligger alltid i egen lomme. Har ingen andre ting i.

Har mistet min note 4 utallige ganger i gulvet her på høykant og også på betong uten deksel og aldri sprukket den ...

Lest en del på utenlandske Apple forum og det er tydeligvis ikke bare jeg som klager over at skjermen tar til seg riper fortere enn konkurrentene. Det er rett og slett skuffende når det er snakk om en telefon til 9500 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ligger alltid i egen lomme. Har ingen andre ting i.

Har mistet min note 4 utallige ganger i gulvet her på høykant og også på betong uten deksel og aldri sprukket den ...

Lest en del på utenlandske Apple forum og det er tydeligvis ikke bare jeg som klager over at skjermen tar til seg riper fortere enn konkurrentene. Det er rett og slett skuffende når det er snakk om en telefon til 9500 kr.

En bekjent kjøpte seg en BMW, en bil til nesten 900.000,-. Her om dagen fikk han steinsprut med en ripe i lakken som resultat. Skikkelig skuffende med et produkt til så mange hundre tusen kroner...:)

 

Spesielt når andre kjøper seg biler til et par hundre tusen som aldri har fått en eneste ripe...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det var en dårlig sammenligning. Kjøper du BMW eller tysk generelt får man gjerne en mye hardere lakktype enn hva konkurrentene leverer. De tar til seg riper vanskeligere.

 

Jeg forventer at Apple leverer et bedre glass enn hva iPhone 5S hadde. Den fikk jeg lite riper på.

Du har mao. ikke lest om alle de nå aldrende kravene til miljølakk på biler og hvordan dette tar til seg riper?

 

Min iPhone 5S har hatt så mange knall og fall i trapper, på baderomsfliser, asfalt, is og gudene vet hva at det er et mirakel at den ikke knuste. Alu-rammen hadde fått så mange smeller i rare vinkler at den så ut som en krigsveteran. Likevel knuste den ikke på flere år med mishandling uten noen form for beskyttelse.

 

Det var utallige ganger at lyden på klasket i stengulvet fikk tankene mot "oj, nei, nå knuste den helt sikkert", men gang på gang... neida. 

 

Altså Bingo med alle telefoner hvordan dette blir.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ligger alltid i egen lomme. Har ingen andre ting i.

Har mistet min note 4 utallige ganger i gulvet her på høykant og også på betong uten deksel og aldri sprukket den ...

Lest en del på utenlandske Apple forum og det er tydeligvis ikke bare jeg som klager over at skjermen tar til seg riper fortere enn konkurrentene. Det er rett og slett skuffende når det er snakk om en telefon til 9500 kr.

Det er veldig lett å finne det motsatte også på Google. Glasset på de aller aller fleste touchmobiler for tiden er jo gorillaglass.

 

Poenget mitt er, før du konkluderer hva som er mest motstandsdyktig eller ikke holder det ikke med egen erfaring og et google-søk som støtter opp om din erfaring. Da går du til tester gjort under kontrollerte forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I all den tid iPhone er den mest selgende modellen på markedet så vil man jo alltid finne flest treff om ditten og datten når man søker opp iPhone på nettet. Må heller ikke glemme alle de som har satt det som sitt livsoppgave å snakke dritt om Apple og iPhon i enhver anledning.. Nesten uansett hvor jeg leser på nett så er det alltid en bunke med helt usaklige innlegg som kun er oppdiktet svada bare for å sverte produktene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal ha ny telefon og etter å ha vært Androidbruker i alle år så har jeg etter skuffelsen over at ikke Samsung klarte å integrere mer enn 32 GB interminne på sine nye telefoner bestemt meg for å prøve ut Apple.

 

Er det noen som kan fortelle meg om jeg bør vente til 7eren eller er det bare gå for 6s med ei gang?

Lenke til kommentar

De starter vel på 32GB, slik som iPhone starter på 16GB, men begge kommer også i større varianter, så det argumentet gir ikke helt mening i mitt hode, men okey.

 

Gå og kjøp deg en 6S, knallfin telefon, er vel ikke noe S7 gjør, som ikke også iPhone 6S alt gjør.

 

S7 og S7 edge kommer kun i 32 GB utgaver til  Norge, så forstår ikke hvorfor ikke argumentet mitt skal gi mening?

 

Om den hadde kommet i 64 GB eller 128 GB, så hadde jeg alt bestilt.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

S7 og S7 edge kommer kun i 32 GB utgaver til  Norge, så forstår ikke hvorfor ikke argumentet mitt skal gi mening?

Om den hadde kommet i 64 GB eller 128 GB, så hadde jeg alt bestilt.

Nei, dersom det kun er 32GB modellen som kommer til Norge, så gir det plutselig litt bedre mening ja, har ikke fulgt så nøye med på det området der. Rimelig dårlig av Samsung og ikke klare få ut alle modellene rundt omkring i verdenen. Greit nok at Norge ikke er det største markedet, men da trenger vi heller ikke så store antall. Blir nok mulig få tak i dem i Norge også uansett, men kanskje ikke like rask og enkelt.

 

Ellers vil jeg beklage at jeg stilte tvil ved kommentaren din uten å gjøre noen undersøkelser selv først.  :new_woot:

 

Personlig syntes dagens toppmodeller er mer enn nok uansett merke, så om man går for en S7 eller en 6S, så får man uansett er veldig fin og god telefon (og ikke minst dyr, men det kan vi jo også takke den svake krona for). Har selv også litt lyst på begge de to, men samtidig så syntes jeg ingen av de gjør noe spesielt nytt i forhold til telefonen jeg alt har, og da føler jeg ikke at jeg kan forsvare det å svi av nesten 10k på en ny mobil, når den gjør det samme som den gamle. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

S7 og S7 edge kommer kun i 32 GB utgaver til  Norge, så forstår ikke hvorfor ikke argumentet mitt skal gi mening?

Om den hadde kommet i 64 GB eller 128 GB, så hadde jeg alt bestilt.

Nei, dersom det kun er 32GB modellen som kommer til Norge, så gir det plutselig litt bedre mening ja, har ikke fulgt så nøye med på det området der. Rimelig dårlig av Samsung og ikke klare få ut alle modellene rundt omkring i verdenen. Greit nok at Norge ikke er det største markedet, men da trenger vi heller ikke så store antall. Blir nok mulig få tak i dem i Norge også uansett, men kanskje ikke like rask og enkelt.

 

Ellers vil jeg beklage at jeg stilte tvil ved kommentaren din uten å gjøre noen undersøkelser selv først.  :new_woot:

 

 

Null problem.

 

Ser ut som at til og med ikke US får noe annet enn 32 GB versjonen, så fatter virkelig ikke hva Samsung holder på med her...

 

http://www.gsmarena.com/only_32gb_galaxy_s7_and_galaxy_s7_edge_will_be_available_in_us_and_some_european_markets_at_launch-news-16806.php

Lenke til kommentar

Poenget mitt er bare at jeg har helt lik bruk av telefon så og so hver dag. Helt likt som jeg hadde med min iPhone 5S og Note 4 som holdt mye bedre enn hva min gjør nå. Telefonen er 2-3 uker gammel og kan telle 8-10 riper allerede.

Ganske irrelevant poeng. Ditt liv er ikke en kontrollert arena for å sjekke riper i skjermen. Dessuten er det totalt umulig for deg å behandle de eksakt likt. Basert på din statistikk skal du nå få 3-4 riper i skjermen per uke fremover. La oss vente et par måneder se om det skjer og deretter konkludere på om det faktisk er helt lik behandling. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Har ikke klart å få en ripe på min. Selv etter et år. Legger dere telefonen i samme lomme som bilnøkler eller?

Litt off-topic, men det gikk ikke lang stund før jeg fikk ripe i min 5S.

Jeg er alltid så forsiktig, og den ene perioden jeg ikke hadde beskyttelse fikk jeg to dyp riper og andre riper. Ikke sammen med nøkler den.

Jeg aner ikke hvordan.

 

Jeg har tlf enten i hånden, jakken med ingenting skarpt, koppholderen i bilen med ingenting skarpt, eller buksen.

Er nå livredd for å ta av beskyttelsen jeg har på, men jeg vil jo så gjerne ikke bruke beskyttelse.

 

Jeg tror de som går inn for å være forsiktig, er de som får mest riper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...