Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som beskrevet fikk jeg tilsendt en bytteenhet. Rent praktisk er dette en ny telefon. Dvs, bytteenheter har tidligere vært telefoner med feil. Et minimum på en bytteenhet er nytt batteri, nytt chassis og ny skjerm samt at feil er rettet.

 

Takker for info. Ser no av på status sida at det står  "nytt emai 353345xxxxxxxx"  regner med det skal stå nytt imei der. 

 

Under serviceinformasjon står det gammal imei og ny imei nummer i allefall! 

 

Så da blir det ca ny telefon da... Batteri og skjerm og chassi er jo "slitedelene" på ein slik telefon.   

Lenke til kommentar

Apple har blitt streng på refusjon av apper?

Før jul så kjøpte jeg en app som ikke fungerte for meg, men jeg trengte ikke å skrive rapport eller noe og trykket bare på refund knapp jeg ikke husker hvor ..

Men nå når jeg skal refunde en app som ble kjøpt ved en feil så får jeg ikke refusjon?! De sier at jeg ikke er kvalifisert til det. Helt utrolig. App til 49,-.

Lenke til kommentar

Apple har blitt streng på refusjon av apper?

Før jul så kjøpte jeg en app som ikke fungerte for meg, men jeg trengte ikke å skrive rapport eller noe og trykket bare på refund knapp jeg ikke husker hvor ..

Men nå når jeg skal refunde en app som ble kjøpt ved en feil så får jeg ikke refusjon?! De sier at jeg ikke er kvalifisert til det. Helt utrolig. App til 49,-.

Det er ikke utrolig i det hele tatt, men helt normale vilkår. Du har 14 dager full angrerett og kan innenfor den tidsperioden kansellere uten noe spørsmål. Etter det er du eier av det du kjøper og kan ikke bare sende det tilbake.

 

Helt normalt.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Det er ikke utrolig i det hele tatt, men helt normale vilkår. Du har 14 dager full angrerett og kan innenfor den tidsperioden kansellere uten noe spørsmål. Etter det er du eier av det du kjøper og kan ikke bare sende det tilbake.

 

Helt normalt.

Ja er jo innenfor 14 dager?! Kansellere uten spørsmål, tydeligvis ikke.

Rpporterer jeg at appen ikke fungerer får jeg beskjed om å ta kontakt med utvikler på en nettside (utvikler har oppført) som ikke fungerer. Sier jeg at jeg vil angre kjøpet kommer det opp at det ikke kvalifiserer til refusjon.

 

Sender jeg mail og sier den ble kjøpt ved en feil sier de jeg ikke kvalifiseres til det.

Så nå løg jeg nettopp at kusinen min på 10 år kjøpte den for meg ... Vet ikke hva ellers jeg skal gjøre når jeg har en app til 50kr jeg ikke skal ha. Ikke levde den opp til det som står i beskrivelsen heller.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Det er ikke utrolig i det hele tatt, men helt normale vilkår. Du har 14 dager full angrerett og kan innenfor den tidsperioden kansellere uten noe spørsmål. Etter det er du eier av det du kjøper og kan ikke bare sende det tilbake.

Helt normalt.

Ja er jo innenfor 14 dager?! Kansellere uten spørsmål, tydeligvis ikke.

Rpporterer jeg at appen ikke fungerer får jeg beskjed om å ta kontakt med utvikler på en nettside (utvikler har oppført) som ikke fungerer. Sier jeg at jeg vil angre kjøpet kommer det opp at det ikke kvalifiserer til refusjon.

Sender jeg mail og sier den ble kjøpt ved en feil sier de jeg ikke kvalifiseres til det.

Så nå løg jeg nettopp at kusinen min på 10 år kjøpte den for meg ... Vet ikke hva ellers jeg skal gjøre når jeg har en app til 50kr jeg ikke skal ha. Ikke levde den opp til det som står i beskrivelsen heller.

Da misforsto jeg og trodde det gjaldt en app du hadde kjøpt før jul. Aldri kult med problemer, men jeg må jo si at du virkelig står på for å få returnert en app til en femtilapp...:)

Lenke til kommentar

Våknet idag. Telefonen ligger på nattbordet. Som vanlig tar jeg den opp for å sjekke om det er noen meldinger eller annet. "Du må oppgi passkode for å aktivere fingeravtrykk" står det, som det gjør noen ganger når telefonen ha oppdatert seg. Skriver inn koden, (4-sifret), telefonen lager stygg lyd og rister. Skjer av og til når man ikke er helt våken, så jeg taster på nytt. Godtas fortsatt ikke. Flere forsøk, ikke snakk om. Slå telefonen av og på, fortsatt ikke. Rebooter, fortsatt ikke.

 

Lurer fælt på hva i helvete dette er. For ordens skyld, jeg har hatt denne koden på flere telefoner, og har den fortsatt på min gamle iPad. Prøver på iPad'en, og den virker fint der. Det pussige er at det virker som den godtar koden, den låser seg ikke selv etter flere forsøk. Den vil bare ikke låse opp. Hvis jeg bevisst taster feil kode etter noen forsøk, så låser den umiddelbart og sier "Du må vente et minutt." (Og 5 minutter...)

 

Så jeg kobler til iTunes og kjører oppdatering uten gjenoppretting. Samme problem. 

 

Så nå har jeg gjenopprettet, og alt virker helt fint. (Bortsett fra at jeg venter på at den skal laste inn ørten applikasjoner + iCloud-backupen.

 

Noen som har hørt om dette før?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om dette før?

 

Niks, nytt for meg.

 

På generelt grunnlag er det jo av og til ting som skjer med datadingser som ikke er så lett å forklare. Det bare skjer liksom. Nå opplever jeg svært sjelden at det skjer noe med Apple-dingser, men det er jo bare data det og. Av og til vil jo noe skje...:)

 

Kanskje en telefon til Apple Support kunne vært noe? De er flinke der.

Lenke til kommentar

Våknet idag. Telefonen ligger på nattbordet. Som vanlig tar jeg den opp for å sjekke om det er noen meldinger eller annet. "Du må oppgi passkode for å aktivere fingeravtrykk" står det, som det gjør noen ganger når telefonen ha oppdatert seg. Skriver inn koden, (4-sifret), telefonen lager stygg lyd og rister. Skjer av og til når man ikke er helt våken, så jeg taster på nytt. Godtas fortsatt ikke. Flere forsøk, ikke snakk om. Slå telefonen av og på, fortsatt ikke. Rebooter, fortsatt ikke.

 

(snip)

 

Så jeg kobler til iTunes og kjører oppdatering uten gjenoppretting. Samme problem. 

 

Så nå har jeg gjenopprettet, og alt virker helt fint. (Bortsett fra at jeg venter på at den skal laste inn ørten applikasjoner + iCloud-backupen.

 

Noen som har hørt om dette før?

 

Geir :)

Ja, naboen opplevde det samme etter å ha hatt med telefonen ut i kulden på skitur.

I hans tilfelle virket det fint å gjenopprette backup fra iTunes.

Han kjørte forøvrig IOS 9.1.

Lenke til kommentar

Ja, naboen opplevde det samme etter å ha hatt med telefonen ut i kulden på skitur.

I hans tilfelle virket det fint å gjenopprette backup fra iTunes.

Han kjørte forøvrig IOS 9.1.

 

 

Takk for svar. Alltid kjekt å vite at man ikke er alene om et problem. Skjønt, ikke så kjekt for den som deler problemet med deg, selvsagt.

 

Telefonen min hadde ligget natten over på nattbordet. Så ikke spesielt kaldt.

 

Jeg var på 9.2. (Kanskje 9.2.1)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke utrolig i det hele tatt, men helt normale vilkår. Du har 14 dager full angrerett og kan innenfor den tidsperioden kansellere uten noe spørsmål. Etter det er du eier av det du kjøper og kan ikke bare sende det tilbake.

Helt normalt.

Ja er jo innenfor 14 dager?! Kansellere uten spørsmål, tydeligvis ikke.

Rpporterer jeg at appen ikke fungerer får jeg beskjed om å ta kontakt med utvikler på en nettside (utvikler har oppført) som ikke fungerer. Sier jeg at jeg vil angre kjøpet kommer det opp at det ikke kvalifiserer til refusjon.

Sender jeg mail og sier den ble kjøpt ved en feil sier de jeg ikke kvalifiseres til det.

Så nå løg jeg nettopp at kusinen min på 10 år kjøpte den for meg ... Vet ikke hva ellers jeg skal gjøre når jeg har en app til 50kr jeg ikke skal ha. Ikke levde den opp til det som står i beskrivelsen heller.

Da misforsto jeg og trodde det gjaldt en app du hadde kjøpt før jul. Aldri kult med problemer, men jeg må jo si at du virkelig står på for å få returnert en app til en femtilapp...:)

50 kr for en app jeg ikke engang bruker? Jeg vet ikke med deg men jeg driter faktisk ikke penger.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Lami. Rett skal være rett. Har man kjøpt noe som viser seg å være dritt, så er 50kr veldig mye mer enn hva jeg personlig er villig til å betale for dritt.

Jeg sier ikke at han ikke har rett. Hvis han ber om retur innen 14 dager og andre, eventuelle elementer innen rettighetene for retur ikke er brutt, så skal han få returnere og kansellere.

 

Alt jeg sier er at det er mye jobb for en femtilapp. Men for all del, man velger sine kamper selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...