Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Så var det første(?) DX12 spillet tilgjengelig i Early Access. Noen som har prøvd? Frister meg litt, men mest på grunn av all diskusjonen her, lenge siden jeg har spilt noe RTS. En reviewer som har ført opp på "Cons" - "I still have to go to work and not play Ashes."

 

Lover jo bra?

 

Kanskje en granat for deg Nizzen? Du kan jo sammenlikne mot Fury X også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ashes of the singularity "high"  dx 12 settings benchmark 1440p

5960x @ 4500

Titan X @ 1400mhz

Spillet støtter IKKE sli atm.

 

high%20benchmark%20Ashes.png

 

Hvordan dette resultatet er i forhold til noe annet, aner jeg ikkje :D

 

Ligger visst på 12. plass på benchmark leaderboard (High 1440p). Er nesten sikker på at det lønner seg å ha multicpu på dette spillet. Skal ikkje se bort ifra at spillet støtter 32+ cputråder :D

 

Crazy settings:

 

Crazy%20benchmark%20Ashes.png

 

5. plass på leaderboard på Crazy 1440p settings :p

 

http://www.ashesofthesingularity.com/metaverse#/ladders/benchmark/overall/Crazy_1440p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Okei. Jeg får justere ned textures o.l.

 

Vel, jeg vet ikke om problemet var der uten SLI, for da er det dårlig ytelse hele tiden på den oppløsningen/suround ;)

Spillet var akseptabelt på low og lav view distance, men selv da ikke skikkelig smooth.

Med SLI går det silkeglatt frem til vram blir fullt

Lenke til kommentar

Dette sliter jeg med å finne en logisk forklaring på...

Jeg er usikker på om det virkelig er ett VRAM problem.

Det kan flyte super glatt lenge, frem til det skjer en eller annen hendelse som får den til å begynne å slite.

 

Det som er rart, er at når jeg ser i loggen til Afterburner, så holder GPU usage seg ganske konstant mellom 90-98%

Men samtidig som ytelsen dropper, så faller GPU FB usage til rundt 30 prosent. GPU power går også ned endel så det ut til.

 

Adaptiv vsync i nvidia kontroll panelet hjalp noe, men det virker som at den blir overarbeidet ett sekund, og går ned til halv ytelse etterpå (og går aldri opp igjen, for å få full ytelse igjen må jeg gå helt ut av spillet og inn igjen. Da er den fin frem til neste gang det skjer så mye at den sliter litt...)

 

Hva er GPU FB usage? 

Lenke til kommentar

Dette sliter jeg med å finne en logisk forklaring på...

Jeg er usikker på om det virkelig er ett VRAM problem.

Det kan flyte super glatt lenge, frem til det skjer en eller annen hendelse som får den til å begynne å slite.

 

Det som er rart, er at når jeg ser i loggen til Afterburner, så holder GPU usage seg ganske konstant mellom 90-98%

Men samtidig som ytelsen dropper, så faller GPU FB usage til rundt 30 prosent. GPU power går også ned endel så det ut til.

 

Adaptiv vsync i nvidia kontroll panelet hjalp noe, men det virker som at den blir overarbeidet ett sekund, og går ned til halv ytelse etterpå (og går aldri opp igjen, for å få full ytelse igjen må jeg gå helt ut av spillet og inn igjen. Da er den fin frem til neste gang det skjer så mye at den sliter litt...)

 

Hva er GPU FB usage?

Du skulle kanskje ikkje spart penger på å kjøpe gtx 970, når du kjører surround.

 

Buy cheap, buy twice :p

 

Slet selv med 3x gtx 980 med swift surround. Titan X x3 fikset biffen :)

Lenke til kommentar

Sliter litt med ett nytt fenomen nå med G-Sync.. Har jo Asus Swift 144 Hz G-sync monitor, men når jeg spiller spill som CS:GO eller andre lette spill så fluksuerer FPSen litt mellom 112 og 115 FPS og Titan X oppsettet mitt svetter ikke akkurat å ligger på rundt 800-1000 mhz clock. I det sekundet jeg skrur av G-Sync så skyter FPSen seg opp til 144 å ligger der uten å rikke seg, clocken til GPUenne og oppfører seg normalt.. Er dette et normalt fenomen nå? Eller er det noe drivertrøbbel jeg eventuelt spesifikt sliter med?

Lenke til kommentar

Du skulle kanskje ikkje spart penger på å kjøpe gtx 970, når du kjører surround.

Buy cheap, buy twice :p

 

Slet selv med 3x gtx 980 med swift surround. Titan X x3 fikset biffen :)

 

 

Ja, jo, kanskje sant nok, men jeg har kjørt 3 monitorer ganske lenge, første kortet jeg brukte var AMD 6970, og til de spillene som var det fungerte det fint.

Når det ikke lenger fungerte tilfredsstillende gikk jeg over til GTX 970, som har fungerte frem til Farcry 4, da kjøpte jeg SLI som fungerte fint frem til denne VRAM hog'en Dying Light ;)

Det irriterende er jo at 970 i SLI drar jo spillet silkesmooth med alt på max, men så er det ett eller annet som skjer som får den til å droppe ytelsen i ett sekund, og da kommer den aldri opp igjen, selvom man går til ett rolig område. Så jeg er egentlig veldig fornøyd med ytelsen til 970'ene, her tror jeg det er noe annet tull.....?

Farcry 4, BF4, ja egentlig alle andre spill går silkesmooth.

 

Tingen er at jeg følger med på VRAM usage, og forrige gang det skjedde så var den under 3.8, men har vært over 4 gb flere ganger uten at det har skjedd...

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

ashes of the singularity "high"  dx 12 settings benchmark 1440p

5960x @ 4500

Titan X @ 1400mhz

Spillet støtter IKKE sli atm.

 

high%20benchmark%20Ashes.png

 

Hvordan dette resultatet er i forhold til noe annet, aner jeg ikkje :D

 

Ligger visst på 12. plass på benchmark leaderboard (High 1440p). Er nesten sikker på at det lønner seg å ha multicpu på dette spillet. Skal ikkje se bort ifra at spillet støtter 32+ cputråder :D

 

Crazy settings:

 

Crazy%20benchmark%20Ashes.png

 

5. plass på leaderboard på Crazy 1440p settings :p

 

http://www.ashesofthesingularity.com/metaverse#/ladders/benchmark/overall/Crazy_1440p

4k  crazy settings benchmark på min 4k IPS skjerm:

 

crazy%20%204k%20benchmark%20Ashes.png

Lenke til kommentar

Corsair 750w

Ifølge strøm måleren jeg har mellom PSU og støpselet så var den aldri over 620 watt under benchmarking (3dmark)... ingen ulyder fra den heller (den gamle lagde litt el-støy når den var nær max)....

trooor ikke det er problemet... 

Det viktige er hvor mange Ampere du kan levere på 12V railen samt hvor mange % effektivitet den har. Mange er er fra 80% og opp.

Alt for mange ser på "jeg har en 800W PSU, det skal vel være nok".

 

Bruker hvert skjermkort 300W på full guff må du kunne levere effektive minimum 600W på 12V railen, bare til skjermkortene alene. Hvis du i tillegg klokker litt på skjermkortene så må du iregne det da strømbruken ofte går kraftig opp ved overklokking.

Hva maskinen drar fra veggen behøver ikke være veiledende for noe som helst ift. om skjermkortene får nok  strøm da maskinvaren uansett vil throttle om komponenter ikke får nok strøm.

 

Du må også ta høyde for annen strømbruk i maskinen. Mange overklokker strømslukende CPUer med 4-6 kjerner uten å tenke på at dette belaster PSUen ekstra.

 

Gjør arbeidet skikkelig og se på detaljene så vil det nok løse seg. Samt gjør du alt skikkelig sørger du for å ha en god nok PSU som omtrent aldri overstiger mer enn 80% av maks effektiv/netto kapasitet med alt på maks last inkludert evt. klokking.

Ser man ikke godt nok over tallene og kjører med for små marginer får man ofte problemer samt forkorter levetid på maskinvaren.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Corsair 750w

Ifølge strøm måleren jeg har mellom PSU og støpselet så var den aldri over 620 watt under benchmarking (3dmark)... ingen ulyder fra den heller (den gamle lagde litt el-støy når den var nær max)....

trooor ikke det er problemet... 

Det viktige er hvor mange Ampere du kan levere på 12V railen samt hvor mange % effektivitet den har. Mange er er fra 80% og opp.

Alt for mange ser på "jeg har en 800W PSU, det skal vel være nok".

 

Bruker hvert skjermkort 300W på full guff må du kunne levere effektive minimum 600W på 12V railen, bare til skjermkortene alene. Hvis du i tillegg klokker så må du iregne det da strømbruken ofte går kraftig opp ved overklokking.

Hva maskinen drar fra veggen behøver ikke være veiledende for noe som helst ift. om skjermkortene får nok  strøm da maskinvaren uansett vil throttle om den ikke får nok strøm.

 

Du må også ta høyde for annen strømbruk i maskinen. Mange overklokker strømslukende CPUer med 4-6 kjerner uten å tenke på at dette belaster PSUen ekstra.

 

Gjør arbeidet skikkelig og se på detaljene så vil det nok løse seg. Samt gjør du alt skikkelig sørger du for å ha en god nok PSU som omtrent aldri overstiger mer enn 80% av maks effektiv/netto kapasitet med alt på maks last inkludert evt. klokking.

 

970 bruker vel 150 watt ellerno pr stk. 300 watt var vel waaaay off. :p

Lenke til kommentar

970 bruker vel 150 watt ellerno pr stk. 300 watt var vel waaaay off. :p

 

 

Tja? 300 Watt på Skjermkortene alene ( trolig øker det litt ved bruk av flere skjermer , omtrent 5-10 watt per skjermkort maks , er disse også overklokket kan man legge til alt fra 15W per kort til 50W avhengig av overklokk , men la oss hoppe over dette ) + Prossesor og kjøleløsning , minnebrikker , harddisker , osv kan faktisk gjøre at ting er helt på vippen :

 

Teoretisk uten å overklokke noen av delene så kan dette oppsettet dra alt fra 450 til 650 Watt. Og så har man jo Corsair da... Gode strømforsyninger men også mye rart (har hatt 3x døde 650HX selv)  så det kan være vanskelig å finne helt ut hva som er problemet.

 

En litt kraftigere strømforsyning (1000W) og bedre sertifisering kan faktisk gi både bedre stabilitet / overklokkingspotensiale samt lavere støynivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...