Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Sliiter veldig med og finne ut hvilktet 980ti kort jeg skal kjøpe, men står vel stort sett mellom evga, zotac, og gigabyte... Noen inspill?

Jeg har nylig kjøpt 2 x 980Ti https://www.komplett.no/product/847948/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-980-ti-gaming-6gb#

Kjøpte disse fordi de kommer i flere(fleste jeg har lest) "Reviews" bedre enn det meste av andre 980Ti, også mye dyrere kort når det kommer til OC. Samt de var på salg hos komplett for 6.749,-

Det er ofte MSI korta som er rabaterte hos komplett.no ved kampanjer, "Black Friday ..... maybe"

 

Er meget fornøyd, klokker bra på orginal settings, til midt på 1300 tallet i spill som C3, BFH, BF4, de holder lav temp også.

Med Realbench og i SLi  har jeg fått 1526 Mhz på begge korta samtidig, tror det ikke er så verst.

 

Er stor fan av Evga, men synes som korta deres trekker ofte det korteste strået i "reviews" når det kommer til 980Ti  OC.

 

Eller er vel disse som pr oppgitt spesifikasjon gir mest for kronene:

Sjekk spesielt spec på dette kontra pris på andre med lignende basic clock

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-980-Ti-HOF-6GB-GDDR5/2495838?s=gtx+980+Ti&o=1028

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-980-Ti-OC-Black-6GB/2512282?s=gtx+980+Ti&o=1028

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det virker egentlig som alle har god erfaring av de forskjellige ikke referanse kortene av 980ti, så det er kanskje like greit og bare kjøpe etter det man synes er estetisk penest, evt det man finner billigst på det tidspunktet man kjøper.. 

 

Tror noe slik er konklusjonen min :p

Pretty much this, jeg kan klokke min til 1400mhz uten problemer og har kjørt benchmarking i ca 12 timer? Uten kræsj. Og jeg har det "dårligste" merket, zotac.

 

Så med mindre du tenker 5-10 fps mer er gigantisk, så har det ikke noe mye å si, tror jeg.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Har hatt Wasteland 2 siden det kom ut , får vel snart også et annet spill siden jeg støttet selskapet på Kickstarter og som jeg håper blir like legendarisk som det første...

 

Uansett tipper jeg at både Wasteland 2 og Torment blir gode spill som vil bli utnyttet på Nvidia kortene...

Jepp, ser frem til det også! Skulle likt å se dem prøve seg på noe ala Deus Ex eller annen cyberpunk med denne motoren :)

Lenke til kommentar

Har vel enda til gode å se de store forskjellene, selv mitt ref. kort går over 1500 uten de helt store problemene.

 

Jeg har hatt 2 stk MSI 980Ti med referanse kjøleren, og MSI 980Ti med den custom kjøleren. Ingen tvil om at custom MSI kjøleren er mindre bråkete, noe som er viktig for meg som kjører Folding@Home. Men faktisk så overklokket referanse korta bedre...

Lenke til kommentar

Faktisk så var det nok med 1x , når du poster på 3 forskjellige plasser kan man tolke det som "spamming" som La Menthe påpeker.

Ønsker du at folk skal få den med seg så kan du legge den til i signaturen din som en link.

 

Send meg PM så skal du få velge selv hvilket innlegg som får stå og så kan du velge straff selv : Piskeslag , 1 uke uten spilling eller permanent utestengelse fra forumet.

 

Edit : Dette var ment humoristisk selvsagt.Har fjernet litt ot og 2x.

 

*Kremt* tilbake til tråden.

Noen som har noen gode forslag til en god software som kan gjøre en god jobb i viftekontrol og som funker på et 980 ti fra Asus og et 980 ti fra Gigabyte i et Sli oppsett? Var innom i dag til en luring (12 år gammel og for mye penger) som har kjøpt 2 forskjellige kort fordi det var med stash som han ønsket seg ( Kort 1 + Kort 2 ) . Om noen gjetter hvilket spill han bruker 95% på tiden skal dere få et "Get out of Jail" kort fra meg :p

Må si at jeg var litt forbanna på foreldrene som lot poden kjøpe uten å spørre onkel hva som var lurt å kjøpe ( Definitivt nok med 1 980 ti ).

Har testet MSI sin software men det fungerte dårlig , Kun Asus kortet som kunne justeres rpm på .

 

Edit 2 : Og ja, 450 Watts "kina" Strømforsyning... Ikke rart det luktet svidd i dag...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Tipper det var CS:GO eller Minecraft.

 

Og du har 100% rett.

Da lover jeg at jeg ikke kommer til å gi deg en advarsel nesten gang. Men lurt å oppføre seg pent :-)

 

Noen erfaringer rundt Evga sin software med andre kort?

 

Har brukt EVGA sin software til 2x titans og 1x 980 ti. (Funker selv om du ikke har EVGA kort)

 

Den er den beste jeg har kommet borti. Orker ikke forklare alt om EVGA precision x. Men ikke bry deg med å signere opp på siden, bare last ned i fra en annen plass.

 

Protip: Sett den som automatisk startup.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

 

 

Tipper det var CS:GO eller Minecraft.

 

Og du har 100% rett.

Da lover jeg at jeg ikke kommer til å gi deg en advarsel nesten gang. Men lurt å oppføre seg pent :-)

 

Noen erfaringer rundt Evga sin software med andre kort?

 

Har brukt EVGA sin software til 2x titans og 1x 980 ti. (Funker selv om du ikke har EVGA kort)

 

Den er den beste jeg har kommet borti. Orker ikke forklare alt om EVGA precision x. Men ikke bry deg med å signere opp på siden, bare last ned i fra en annen plass.

 

Protip: Sett den som automatisk startup.

 

 

Takk for tipset.

Funket fjell, så nå har guttungen full kontroll på vifteprofilen på begge kortene.  Skal se om jeg får tid til å vise litt overklokking og andre morsomheter til faren og poden i kveld.

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem som mange andre har hatt og med GTX 970, nemlig VRAM.

Men jeg klarer ikke å finne noe fornuftig svar...

 

Jeg har 2 stk Gainward GTX 970 4gb Phantom i SLI og kjører surround med 3 stk 24" på oppløsning 5760x1080

 

Jeg plages med at VRAM fyller seg og medfølgende dårlig ytelse.

Det er "greit nok" på scener hvor det hender mye , men det som irriterer er at når VRAM først har blitt fyllt opp, så fortsetter den dårlige ytelsen også etter at action sekvensen er ferdig.

f.eks. Når jeg spiller Dying Light - settings på medium (for å ikke fylle VRAM med en gang, hvilket er en skam, for kortene klarer egentlig High og max view distance helt smooth frem til VRAM blir full)

- så går det silkeglatt lenge, si frem til jeg drar på meg en skikkelig horde og det blir masse action. Da starter hakkingen/ytelses problemet.

Men det kjedelige er at hvis jeg da går tilbake til ett område jeg var i, hvor det gikk helt silkeglatt, så fortsetter hakkingen som oppsto når det var mye action.

Altså, når minnet først er blitt fullt, så tømmes det aldri.

Jeg ville akseptert at det hakket litt mens det er mye action, men at den dårlige ytelsen da fortsetter frem til jeg avslutter og starter spillet på nytt syns jeg ikke er no morsomt når man har 2 så "gromme" grafikk kort....

Er det noen måte å "flushe" VRAM på?

Lenke til kommentar

 

Tipper det var CS:GO eller Minecraft.

 

Og du har 100% rett.

Da lover jeg at jeg ikke kommer til å gi deg en advarsel nesten gang. Men lurt å oppføre seg pent :-)

 

Noen erfaringer rundt Evga sin software med andre kort?

 

2x 980ti til mincraft for en 12 år gammel gutt? Er det tilfeldigvis sønnen til War? :confused:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

is jeg da går tilbake til ett område jeg var i, hvor det gikk helt silkeglatt, så fortsetter hakkingen som oppsto når det var mye action.

Altså, når minnet først er blitt fullt, så tømmes det aldri.

Jeg ville akseptert at det hakket litt mens det er mye action, men at den dårlige ytelsen da fortsetter frem til jeg avslutter og starter spillet på nytt syns jeg ikke er no morsomt når man har 2 så "gromme" grafikk kort....

Er det noen måte å "flushe" VRAM på?

 

Nei, dette må gjøres på drivernivå av Nvidia og i samarbeid med spillutvikleren.

 

Mange som påstod at 970 og Vram problemene var en saga blott , men du er ikke den eneste som sliter med at noen spill ikke fungerer optimalt , dessverre kan du ikke gjøre noe annet enn å vente til problemet (om det blir) blir fikset via en spilloppdatering eller driveroppdatering.

 

Alternativt kan du justere enda mer på grafikkinnstillingene sånn at du ikke får problemet , start på laveste innstillinger og jobb deg oppover til du ser at du når grensen.

 

Edit : Har du forresten testet om problemet dukker opp når du ikke kjører SLI?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...