Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Finnes det noen plass man kan laste ned 

Ashes of the Singularity benchmark?

 

 

Spillet kommer vel først i 2016 https://www.youtube.com/watch?v=t9UACXikdR0

 

"Early Access" 22.10.2015, kan det være at det er tilgjengelig i spillet? https://www.youtube.com/watch?v=t9UACXikdR0

 

Fra siden jeg oppga:

 

"JOIN THE FOUNDER'S PROGRAM AND GET ALPHA ACCESS

AVAILABLE EXCLUSIVELY THROUGH STARDOCK - LIMITED SUPPLIES AVAILABLE"  (beklager caps, det var copy/paste)

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det noen plass man kan laste ned 

Ashes of the Singularity benchmark?

 

Ser foreløpig ut som du må kjøpe spillet her for å kunne benchmarke http://www.ashesofthesingularity.com/store

 

Det er litt morsomt at AMD sin logo vises nederst på siden, det er også ganske tydelig at dette spillet er optimalisert for AMD: http://www.oxidegames.com/mantle/

 

 

Var er vel heller kodeordet.

Når spillet blir ferdig med full DX 12 støtte så er jo det ikke snakk om Mantle lenger men DX12 , noe dagens Alpha versjon også kjører på.

 

Star Swarm derimot er noe annet og krever Mantle for å kunne påpeke forskjellen mellom Mantle og DX 11.

Lenke til kommentar

Tror uansett det er altfor tidlig å bekymre seg over hvem som leder når det gjelder DX12... La oss se om 6-12 md når vi faktisk har flere spill som støtter det.  Det kan godt hende at Nvidia-eiere tjener på å la AMD lede en stund for å skape litt sunn konkuranse.

Lenke til kommentar

Tror uansett det er altfor tidlig å bekymre seg over hvem som leder når det gjelder DX12... La oss se om 6-12 md når vi faktisk har flere spill som støtter det.  Det kan godt hende at Nvidia-eiere tjener på å la AMD lede en stund for å skape litt sunn konkuranse.

 

Tja, vanskelig å si.

En ting som kan hende er at ting kun blir optimalisert opp mot Nvidia skjermkort og de begrensingene de eventuelt har , kyss åpne standerer i rumpen og si "hei Nvidia" om du så ønsker noe kult i spillene dine i fremtiden.

 

Det beste hadde jo selvsagt vært om både Amd og Nvidia standariserer litt innmaten i skjermkortene sine slik at man faktisk kan forvente at ting fungerer som de skal og at de begge har sine spesielle egenskaper som frister...

 

 

Sliiter veldig med og finne ut hvilktet 980ti kort jeg skal kjøpe, men står vel stort sett mellom evga, zotac, og gigabyte... Noen inspill?

 

 

God erfaring selv med Gigabyte så kan anbefale det om kortet har en grei kjøleløsning. Hvis ikke så hadde jeg valgt i denne rekkefølgen :

 

Gigabyte

Evga

Zotac

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Tror uansett det er altfor tidlig å bekymre seg over hvem som leder når det gjelder DX12... La oss se om 6-12 md når vi faktisk har flere spill som støtter det.  Det kan godt hende at Nvidia-eiere tjener på å la AMD lede en stund for å skape litt sunn konkuranse.

 

Tja, vanskelig å si.

En ting som kan hende er at ting kun blir optimalisert opp mot Nvidia skjermkort og de begrensingene de eventuelt har , kyss åpne standerer i rumpen og si "hei Nvidia" om du så ønsker noe kult i spillene dine i fremtiden.

 

Det beste hadde jo selvsagt vært om både Amd og Nvidia standariserer litt innmaten i skjermkortene sine slik at man faktisk kan forvente at ting fungerer som de skal og at de begge har sine spesielle egenskaper som frister...

 

 

Sliiter veldig med og finne ut hvilktet 980ti kort jeg skal kjøpe, men står vel stort sett mellom evga, zotac, og gigabyte... Noen inspill?

 

 

God erfaring selv med Gigabyte så kan anbefale det om kortet har en grei kjøleløsning. Hvis ikke så hadde jeg valgt i denne rekkefølgen :

 

Gigabyte

Evga

Zotac

 

Det er det som var så greit med OpenGL før i tiden... det var et velytende og åpen standard.   Får håpe at Vulkan (arvtakeren fra OpenGL-gruppen) blir bra, men det kan fort ta noen år før vi ser resultatene i større spill frykter jeg.

 

Hvor vidt det blir noen issue med DX 12 gjenstår å se..  AMD har per i dag stor utenfor PC på konsoller og de fleste storspill i dag er rettet mot konsoll og PC etterpå virker det som.  Er utviklere smart så utelukker de funksjoner som ikke støttes av Nvidia sine kort, ala TIER 3.  Enten det eller så vil det vær fragmentering av kvalitet/ytelse på Nvidia/AMD i spill en stund fremover da ingen av Nvidia sine nåværende GPUer støtter TIER 3.  Men dette er klart bare spekulasjoner fra min side.  Tror utviklere vil nå ut til bredest mulig publikum, så jeg tror egentlig ikke det blir noe problem.

 

Edit: Vil heller si at utviklere bør ikke gjør spill avhengig av TIER 3 for å kunne yte bra på Nvidia sine GPUer.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Det er det som var så greit med OpenGL før i tiden... det var et velytende og åpen standard.   Får håpe at Vulkan (arvtakeren fra OpenGL-gruppen) blir bra, men det kan fort ta noen år før vi ser resultatene i større spill frykter jeg.

 

Hvor vidt det blir noen issue med DX 12 gjenstår å se..  AMD har per i dag stor utenfor PC på konsoller og de fleste storspill i dag er rettet mot konsoll og PC etterpå virker det som.  Er utviklere smart så utelukker de funksjoner som ikke støttes av Nvidia sine kort, ala TIER 3.  Enten det eller så vil det vær fragmentering av kvalitet/ytelse på Nvidia/AMD i spill en stund fremover da ingen av Nvidia sine nåværende GPUer støtter TIER 3.  Men dette er klart bare spekulasjoner fra min side.  Tror utviklere vil nå ut til bredest mulig publikum, så jeg tror egentlig ikke det blir noe problem.

 

 

Edit: Vil heller si at utviklere bør ikke gjør spill avhengig av TIER 3 for å kunne yte bra på Nvidia sine GPUer.

 

 

Ser den ja.

Et annet alternativ er jo "dårlige ports" som yter bedre på Amd skjermkort og dårligere på Nvidia i en periode...

Jeg må innrømme at Nvidia har trolig godt av å få litt konkurranse hvis dette faktisk bidrar til at Amd kan hente seg inn og stjele markedsandeler , da må de som sagt få ut fingeren og lage noe som fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Definitivt.

Personlig så håper jeg virkelig at vi ser en trend der det blir fokusert mer på innhold enn utseende , er en grunn til at jeg fortsatt digger gamle spill som Fallout 1 , 2 og Baldurs Gate ( Liker jo F3 og andre fra Bet men ikke karakter systemet ) nettopp pga innholdet var så utrolig bra selv om grafikken ikke akkurat var revolusjonerende...

 

Nvidia skjermkort har jo så utrolig mye bra også da og har jo bevist at det er helt mulig å få noe "kunstig" til å se menneskelig ut , samkjør dette med Phys X og andre kule ting og man har potensialet til å få relativt realistiske spill uten at utviklerne må kaste bort enorme mengder med ressurser for å få det til og kan derfor fokusere på gameplayet og innholdet i langt større grad.

Lenke til kommentar

Definitivt.

Personlig så håper jeg virkelig at vi ser en trend der det blir fokusert mer på innhold enn utseende , er en grunn til at jeg fortsatt digger gamle spill som Fallout 1 , 2 og Baldurs Gate ( Liker jo F3 og andre fra Bet men ikke karakter systemet ) nettopp pga innholdet var så utrolig bra selv om grafikken ikke akkurat var revolusjonerende...

 

Nvidia skjermkort har jo så utrolig mye bra også da og har jo bevist at det er helt mulig å få noe "kunstig" til å se menneskelig ut , samkjør dette med Phys X og andre kule ting og man har potensialet til å få relativt realistiske spill uten at utviklerne må kaste bort enorme mengder med ressurser for å få det til og kan derfor fokusere på gameplayet og innholdet i langt større grad.

Ikke glem Wasteland 2 som nylig kom ut og har nettop blitt oppdatert med bedre grafikk og mer innhold! Det er det nærmeste vi kommer Fallout 2 så langt

Lenke til kommentar

Har hatt Wasteland 2 siden det kom ut , får vel snart også et annet spill siden jeg støttet selskapet på Kickstarter og som jeg håper blir like legendarisk som det første...

 

Uansett tipper jeg at både Wasteland 2 og Torment blir gode spill som vil bli utnyttet på Nvidia kortene...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliiter veldig med og finne ut hvilktet 980ti kort jeg skal kjøpe, men står vel stort sett mellom evga, zotac, og gigabyte... Noen inspill?

Jeg har meget god erfaring med Gigabyte. Zotac er det jeg kanskje hadde hatt mest lyst på nå, men de er jo så overprisa i Norge at det halve kunne vært nok. Ser Komplett ganger med 12-13 fra amerikansk pris alt ettersom hvilket kort det er snakk om, noe som ikke kan forsvares eller forklares med hverken kronekurs eller moms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...