Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 980 blir jo knust av 290x i beta benchmarks av Star Wars: Battlefront . Flaut egentlig.

Finner vel 290x på finn for en 1500 kr tenker jeg.

Har ikkje rukket å sett på tester enda, men knust? Da må det jo være 20%+ bedre ytelse? Høres kult ut :D

 

Edit: Var ikkje noe knusing på guru3d sin test iallefall med "stock" kort.

 

At amd gjør det bra er det ingen tvil om. Fury X gjorde det veldig bra for meg også på første alpha test i SW Battlefront :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Win 10 -1440p og ultrasettings : 88-100fps med 1stk Titan X @ 1400mhz. Går veldig smooth med g-sync.

 

Veldig bra optimalisert spill igjen i Bf serien!

Glemte å nevne det, kjører også i win 10(med 90fov såklart)

Kan du med dual boot teste om det er noen merkbar forskjell fra win 8.1 til win 10?

 

EDIT: Frostbite bruker som vanlig bra med cpu men HT gjør ikke en dritt som :D

CPU USAGE2.bmp

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

 

Jeg har lagt merke til at med nye drivere fra nVidia den siste tiden (en stund nå), har nesten utelukket handlet om å støtte nye spill og ha oppdaterte profiler. Kan ikke huske sist nVidia har nevnt at ytelsen øker med f.eks 980 Ti i noen spill. Klarer de ikke melke mer ytelse ut av driverene sine for Maxwell?

 

Vanskelig å si om de enten nå faktisk gir ytelse opp mot det maksimale hva kortene kan gi (noe som er bra for alle sammen) eller rett og slett først prioriterer å få spillene til å fungere feilfritt for å så ta tak i ytelsen senere om det er et problem.

 

Uansett siden Nvidia nå "leder" rotteraset så er det ingen tvil om at de kan slappe litt av.

 

Leser dere changelog eller kun den infoen som Geforce Experience kommer med? Jeg har avinstallert GfE, orker ikke det maset.

 

Sist jeg leste changelogen til driver var det en del ytelses- og stabilitetsforbedringer.

 

http://uk.download.nvidia.com/Windows/358.50/358.50-win10-win8-win7-winvista-desktop-release-notes.pdf

Lenke til kommentar

Leser dere changelog eller kun den infoen som Geforce Experience kommer med? Jeg har avinstallert GfE, orker ikke det maset.

 

Sist jeg leste changelogen til driver var det en del ytelses- og stabilitetsforbedringer.

 

http://uk.download.nvidia.com/Windows/358.50/358.50-win10-win8-win7-winvista-desktop-release-notes.pdf

 

 

Ja leser loggen. For meg og de spilla jeg spiller, så ser jeg ingen grunn til å oppgradere fra 355.82 til nyeste 358.50. "If it ain't broke, don't fix it".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo "ikke noe" dere går glipp av , ingen DX12 spill ute enda og man risikerer jo bare å bli "litt" skuffet om ytelsen i DX12 per dags dato vedvarer over til når spill slippes.

 

Uansett en storm i et vannglass slik jeg ser det , men ja det kan være litt ubehagelig om det viser seg at Nvidia ikke har alltid rent mel i posen som serveres-

Lenke til kommentar

Det er jo "ikke noe" dere går glipp av , ingen DX12 spill ute enda og man risikerer jo bare å bli "litt" skuffet om ytelsen i DX12 per dags dato vedvarer over til når spill slippes.

 

Uansett en storm i et vannglass slik jeg ser det , men ja det kan være litt ubehagelig om det viser seg at Nvidia ikke har alltid rent mel i posen som serveres-

 

Bare et par dager til nå da: Link :p

Lenke til kommentar

 

Å nice. Så da har nvidia fikset problemene med async?

http://ext3h.makegames.de/DX12_Compute.html

Ser ikke ut som de kan fikse "problemene" med mindre de klarer å få Grid Management Unit-en til å fungere med Direct3D12.

 

 

Jepp, ser stygt ut for en del Nvidia kort sånn sett...

Man kan jo dra den konklusjonen at for å få det meste ut av Nvidia kortene må man kode spesifikk for at de skal brukes riktig ,dog med den store markedsandelen til Nvidia er det godt mulig at det skjer. 

Lenke til kommentar

På 358.50 gikk jeg opp opptil 50 FPS i C3, BFH og BF4 fra 355.98 ....... MEN bildet ble noe blurry ved små men raske bevegelser, ex med auto våpen med en del recoil og Scope.

Noen som har samme problem eller lignende?

 

Noen som har testet 358.59? Som vistnok skal utbedre ytelse problemer med G-sync, står ikke noe om dette problemet oppsto i 358.50 eller er generelt. https://forums.geforce.com/default/topic/885014/geforce-drivers/announcing-geforce-hotfix-driver-358-59/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...