Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Dere er heldige. 

De som tok kvelden her var Bronze og laget i 2011.

 

Igjen, Corsair har vanligvis gode strømforsyninger , men jeg har dessverre opplevd mye opp og ned med dem , både hos meg selv og andre , samt Corsair link skuffelsen...

 

Uansett , greit å ha dette i mente om man plutselig sitter med litt diffuse problemer som egentlig ikke burde være der , da bør man sjekke psu så fort som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du skulle kanskje ikkje spart penger på å kjøpe gtx 970, når du kjører surround.

Buy cheap, buy twice :p

 

Slet selv med 3x gtx 980 med swift surround. Titan X x3 fikset biffen :)

 

 

Ja, jo, kanskje sant nok, men jeg har kjørt 3 monitorer ganske lenge, første kortet jeg brukte var AMD 6970, og til de spillene som var det fungerte det fint.

Når det ikke lenger fungerte tilfredsstillende gikk jeg over til GTX 970, som har fungerte frem til Farcry 4, da kjøpte jeg SLI som fungerte fint frem til denne VRAM hog'en Dying Light ;)

Det irriterende er jo at 970 i SLI drar jo spillet silkesmooth med alt på max, men så er det ett eller annet som skjer som får den til å droppe ytelsen i ett sekund, og da kommer den aldri opp igjen, selvom man går til ett rolig område. Så jeg er egentlig veldig fornøyd med ytelsen til 970'ene, her tror jeg det er noe annet tull.....?

Farcry 4, BF4, ja egentlig alle andre spill går silkesmooth.

 

Tingen er at jeg følger med på VRAM usage, og forrige gang det skjedde så var den under 3.8, men har vært over 4 gb flere ganger uten at det har skjedd...

 

 

Har du prøvd å oppdatere FW/Bios på skjermkortet? Her er også et par. Eventuelt kan en custom FW være verdt et forsøk?

 

Edit: Kom også over denne performance guiden som kan hjelpe med å spare VRAM uten å degradere bildet for mye..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

970 bruker vel 150 watt ellerno pr stk. 300 watt var vel waaaay off. :p

 

 

Tja? 300 Watt på Skjermkortene alene ( trolig øker det litt ved bruk av flere skjermer , omtrent 5-10 watt per skjermkort maks , er disse også overklokket kan man legge til alt fra 15W per kort til 50W avhengig av overklokk , men la oss hoppe over dette ) + Prossesor og kjøleløsning , minnebrikker , harddisker , osv kan faktisk gjøre at ting er helt på vippen :

 

Teoretisk uten å overklokke noen av delene så kan dette oppsettet dra alt fra 450 til 650 Watt. Og så har man jo Corsair da... Gode strømforsyninger men også mye rart (har hatt 3x døde 650HX selv)  så det kan være vanskelig å finne helt ut hva som er problemet.

 

En litt kraftigere strømforsyning (1000W) og bedre sertifisering kan faktisk gi både bedre stabilitet / overklokkingspotensiale samt lavere støynivå.

 

Mine 2x titans gjorde at min 600w UPS skrek overload. Hadde 1000w elns PSU.

Lenke til kommentar

 

HX750 er/var jeg godt fornøyd med, ingen trøbbel.

Samma her.

HX650 er en annen OEM (seasonic) og plattform også.

 

Denne har jeg også fortsatt liggende som reserve. Ergo viktig å undersøke at PSUen man kjøper er god. Flere modeller fra samme produsent kan ha store kvalitetsavvik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjører fortsatt en MIST 1000W på snart 7ende året (bygget januar 2009) i en maskin med 11 HDDer@R5 med eget SAS Raidkort, 4 SSDer, Lydkort, W3520@4GHz, 6 minnebrikker, brenner, en del 120mm vifter, akkurat nå 1 skjermkort men kjørte et annet X58 hovedkort tidligere (P6T WS Pro) med 3 av samme kortet (har de 2 andre ennå i esker). etc. Bygget har kjørt 24/7 i snart 7 år dønn stabilt og i perioder på noen år kjørt mye FAH. Hadde jeg ikke valgt en meget god PSU hadde denne maskinen aldri overlevd så lenge. En god PSU er nesten det viktigste valget du tar. Bygger man et flott hus på dårlig grunn med dårlig grunnmur vil man få problemer.

Dette er fortsatt min hovedmaskin da jeg ikke synes det har vært verdt å oppgradere ytelsesmessig på en stund (ingen dedikert gamer).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dere er heldige. 

De som tok kvelden her var Bronze og laget i 2011.

 

Igjen, Corsair har vanligvis gode strømforsyninger , men jeg har dessverre opplevd mye opp og ned med dem , både hos meg selv og andre , samt Corsair link skuffelsen...

 

Uansett , greit å ha dette i mente om man plutselig sitter med litt diffuse problemer som egentlig ikke burde være der , da bør man sjekke psu så fort som mulig.

Det jeg mener er å ikke dra hele serien av HX over en kam.

De er av ulike oems og innenfor hver oem av ulike psu plattformer.

HX650 er av en Seasonic S12E plattform.

HX520 , 620 Seasonic S12

HX750/850 CWT (DSG plattform)

HX1000 CWT (PUC plattform)

 

 

I 2011

DSG (http://www.cwt.com.tw/english/2_product/01_list2.php?ID=131) = High End, High Performance, Expensive. One of the best platforms on the market right now. Very efficient and just about everything about the platform is great. Ranges from 550w to 1000w.

Corsair's Professional Series (HX750 & HX850) use this platform. Thermaltake ToughpowerXT X75w & Toughpower Grand units use this platform as well. Corsair's Enthusiast Series TX950 also uses this platform. BPS-950C is also based on this design, but not the 750C or 850C.

 

PUC (http://www.cwt.com.tw/english/2_product/01_list2.php?ID=102) = High Performance, Costly, High Wattage. This design is used in the Corsair HX1000, Thermaltake Toughpower 1350w, 1200w, 1000w, & 1500w. It comes in two varieties.

There is the original PUC 80+ Standard & 80+ Bronze design and the newer PUC 80+ Silver design. Performance wise, the 80+ Silver PUC keeps the stellar voltage regulation while improving on ripple and efficiency.

Difference between cwt units

http://www.jonnyguru.com/forums/archive/index.php/t-7905.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda , men er du 100% sikker på at den strømforsyningen du kjøpte av Corsair faktisk er Seasonic? Faktisk så har Corsair flere Revisjoner og det er ikke uvanlig at de skifter fra Seasonic til Channel Well eller en annen (og kanskje dårligere) produsent , det er fortsatt for det meste den samme innmaten , men ikke alltids samme byggekvalitet.

 

Samtlige Bronze hos meg var produsert av "Seasonic" i følge datablad , men ser man på revisjonen og sjekker litt opp i forhold til denne var det trolig "Channel Well" , eller i verste fall en 3dje parts produsent på et eller annet tidspunkt , selv Corsair har vist seg vanskelig å ha med å gjøre når man spør om dette : http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=109435

 

Igjen, jeg har trolig hatt maks uflaks med 3 strømforsyninger etter hverandre , nok at jeg i alle fall har mistet entusiasmen for Corsair produkter og kjøper nå enten Goldenflower eller godt utprøvde strømforsyninger fra Seasonic.

 

Ikke meningen å dra denne tråden off topic , men jeg mener at man ikke alltids kan stole 100% på et kjent merkevare og dermed tro at det må være skjermkortet sin feil at ting ikke fungerer. Så sjekk alltid psu som en av faktorene når man søker etter feil.

Lenke til kommentar

Sikkert amd som har skylden :p

 

Sikkert , enten så var det pga Intel E6300 + HD4950 og Corsair HX 650 eller pga Amd FX 8350 og HD4950  kombinasjonen som tok kvelden av psu'en, alt for høy wattage... :p

 

På stue pcen er alt Intel + Nvidia og Corsair og den fungerte utrolig bra og stabilt i Windows 8.1 sukk ( Burde ha ventet med W10 på akkurat den pcen) og fungerer nesten like bra nå som video avspiller men ikke helt 100% stabilt på alt det vi ønsker.

 

Jeg hjelper tross alt en del kjente med Nvidia skjermkort så jeg må holde meg oppdatert på begge leirer , selv om mitt personlige oppsett er nå drevet av Amd betyr det ikke at jeg ikke får med meg gode tips fra denne tråden og kan være forhåpentligvis til hjelp her inne også. Om noen mener noe annet så får de lov til å klaske til meg ^_^

Lenke til kommentar

Joda , men er du 100% sikker på at den strømforsyningen du kjøpte av Corsair faktisk er Seasonic? Faktisk så har Corsair flere Revisjoner og det er ikke uvanlig at de skifter fra Seasonic til Channel Well eller en annen (og kanskje dårligere) produsent , det er fortsatt for det meste den samme innmaten , men ikke alltids samme byggekvalitet.

 

Samtlige Bronze hos meg var produsert av "Seasonic" i følge datablad , men ser man på revisjonen og sjekker litt opp i forhold til denne var det trolig "Channel Well" , eller i verste fall en 3dje parts produsent på et eller annet tidspunkt , selv Corsair har vist seg vanskelig å ha med å gjøre når man spør om dette : http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=109435

 

Igjen, jeg har trolig hatt maks uflaks med 3 strømforsyninger etter hverandre , nok at jeg i alle fall har mistet entusiasmen for Corsair produkter og kjøper nå enten Goldenflower eller godt utprøvde strømforsyninger fra Seasonic.

 

Ikke meningen å dra denne tråden off topic , men jeg mener at man ikke alltids kan stole 100% på et kjent merkevare og dermed tro at det må være skjermkortet sin feil at ting ikke fungerer. Så sjekk alltid psu som en av faktorene når man søker etter feil.

Samtlige HX650 og mindre er Seasonic psu. Garantert. http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm
Lenke til kommentar

DAMN! Nå funker plutselig 3-way sli i windows 10 med nyeste betadriver! 

 

358.78

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=403392

 

Ligger på 150-180fps i 4k oppløsning med alt på ultra! 4xmsaa etc :eek:   Battlefield 4  @ Operation firestorm 2014

 

98-99% gpuload på alle gpuene. Så bra var det ikkje i win 8.1 engang.

 

Edit: Hvor i h#¤%& er 4k 144hz skjermene? :green:  

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jøss.

Da er det tut og kjør Nizzen , bra at Windows 10 nå funker med 358.78!!

 

syar2003 : Mine kilder viser at HX650 har flere revisjoner , du har blant annet Bronze Rev 1 , 2 og 2.1  / 2.2(mener jeg) og så har du Gold Varianten , Bronze var først laget av Seasonic men jeg er ganske så sikker på at Rev jeg hadde ( 2.1) var laget av Channel Well , men mulig jeg tar feil , ble aldri 100% sikker på det og giddet ikke å åpne psu'en da den skulle sendes i retur.

 

Dette er noe som gjentar seg på alle Corsair sine strømforsyninger og sånn sett kan jeg ikke si at jeg er sikker på hvem som produserer hver enkel , uansett så mener jeg uavhengig av om man har en topp Corsair eller en billig Psu at man aldri skal ta for gitt at strømforsyningen er grei , da dette fort kan ha innvirkning på skjermkortene våre med mindre noe "katastrofalt" skjer og man ser at synderen er psu'en.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

DAMN! Nå funker plutselig 3-way sli i windows 10 med nyeste betadriver! 

 

358.78

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=403392

 

Ligger på 150-180fps i 4k oppløsning med alt på ultra! 4xmsaa etc :eek:   Battlefield 4  @ Operation firestorm 2014

 

98-99% gpuload på alle gpuene. Så bra var det ikkje i win 8.1 engang.

 

Edit: Hvor i h#¤%& er 4k 144hz skjermene? :green:  

 

Var det ikke du som ikke skulle ha deg 4K skjerm da? :p

 

Hva med den nye Asus ROG Swift skjermen med 165 Hz da? 1440p menne...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Malvado:

HX650 Gold var ikke fra CWT , men ble også laget av Seasonic basert på denne 650 G serie plattformen.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817151118&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-Skimlinks-_-na-_-na-_-na&AID=12087162&PID=3899435&SID=skim1402X558040Xfaedb93730cc711cbd35385bef55769d&utm_medium=affiliates&utm_source=afc-Skimlinks

 

De eldre 650/620/520 S12/M12 plattform fra Seasonic

 

Du har ikke prøvd HX750/850 da (CWT sin DSG plattform) ?

 

Men nok om det. Er uansett viktig med en solid PSU (ikke som i antall watt solid) med kraftige og krevende skjermkort som tråden handler om.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Malvado:

HX650 Gold var ikke fra CWT , men ble også laget av Seasonic basert på denne 650 G serie plattformen.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817151118&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-Skimlinks-_-na-_-na-_-na&AID=12087162&PID=3899435&SID=skim1402X558040Xfaedb93730cc711cbd35385bef55769d&utm_medium=affiliates&utm_source=afc-Skimlinks

 

De eldre 650/620/520 S12/M12 plattform fra Seasonic

 

Du har ikke prøvd HX750/850 da (CWT sin DSG plattform) ?

 

Men nok om det. Er uansett viktig med en solid PSU (ikke som i antall watt solid) med kraftige og krevende skjermkort som tråden handler om.

 

Mener at dette ikke stemmer 100% da Corsair har byttet produsent mellom Rev , men skal ikke påstå dette skråsikkert så jeg kan si at det trolig stemmer det du sier.

 

Har prøvd HX 750 og var helt grei den (rakk vel ikke å ta livet av den) , men endte opp med en Superflower som er såpass stillegående at jeg må slå av cpu vifta for å høre den. Skjermkortene i pcene mine støyer mer enn psu'en som regel.

 

Det som er dog litt anekdotisk er at når "krisen" dukker opp hos noen i familien så er det som regel pga feilmontering eller oppgraderinger som ikke tar for høyde at det er lurt å skifte ut 5 - 10 år gamle komponenter (og det er som regel psu hver jævla gang... ) er vel også derfor jeg ber alle som har "diffuse" problemer å sjekke om mulig med en annen psu , selv om de har et såpass greit kort som 970 som kun bruker ca 145W.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...