Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg fikk mitt MSI GTX 670 gaming i dag.. :) har ikke fått det inn i maskina enda men..

 

Ingen "plate" oppå kortet ?? Har det overhodet betydning ? Kvitter det seg bedre med varme uten..?

 

Pluss..fulgte med den feteste musematta jeg har sett..!! Hadde glatt gitt 200,-spenn bare for den!

Msi har ingen bakplate nei. Ser egentlig ikke noe poeng med det heller. De er i veien om man skal ha Sli en gang også. Kanskje litt trykkere å ta i kortet men, det er vel alt.

 

Er i veien om man skal ha SLI? Det er de da slettes ikke?

 

Når kortet blir satt sammen, blir det lite mellomrom for luft til den ene kjøleren. Dette er heldig vis fikset med at du kan skru bort en liten bit av bakplaten.

 

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/09/NV-Backplate.jpg

Endret av KBerntsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du kan ikkje klage på nettbutikken for det der.

 

 

Ingen big deal men jeg synes det er dårlig praksis. Når man sender mail 20min etter å ha bestilt så bør avbestillingen komme igjennom med mindre kortet allerede er pakket og sendt på de 20min.

 

Komplett har den beste løsningen på dette da de lar deg avbestille åpne ordre med et tastetrykk.

 

Men som sagt, da har jeg et testkort i 2 uker for 150kr, det gjør meg ingenting.

 

 

Synes Komplett er overall den beste butikken, 45 dager åpent kjøp, kan kansellere ordren selv, god kundeservice, retur er ingen problem selv om varen er brukt, kan velge mellom PostNord, Posten eller Pick-up-Point, tilbyr egen finansieringsløsning og bet.utsettelse 3mnd/6mnd. De tilbyr vel også noe klarna faktura/konto greier.

 

Vanskelig å ikke like komplett =)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg fikk mitt MSI GTX 670 gaming i dag.. :) har ikke fått det inn i maskina enda men..

 

Ingen "plate" oppå kortet ?? Har det overhodet betydning ? Kvitter det seg bedre med varme uten..?

 

Pluss..fulgte med den feteste musematta jeg har sett..!! Hadde glatt gitt 200,-spenn bare for den!

Msi har ingen bakplate nei. Ser egentlig ikke noe poeng med det heller. De er i veien om man skal ha Sli en gang også. Kanskje litt trykkere å ta i kortet men, det er vel alt.

 

Er i veien om man skal ha SLI? Det er de da slettes ikke?

 

Når kortet blir satt sammen, blir det lite mellomrom for luft til den ene kjøleren. Dette er heldig vis fikset med at du kan skru bort en liten bit av bakplaten.

 

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/09/NV-Backplate.jpg

 

Det der er jo på referanse 980. Alle bakplater er ikke like. Om man kjører SLI bør man uansett ha en slot mellom kortene slik at de ikke står klin inni hverandre. Har hatt bakplater på alle vannkjølte kortene jeg har hatt det siste året, og ingen av dem har kommet i veien for hverandre.

Lenke til kommentar

Bestilte et 980 på fredag, og fikk kalde føtter så jeg avbestilte via mail 20min senere. Det første nettbutikken gjorde i dag (mandag) var å sende ut kortet for så og si på mail at det ikke kan avbestilles da det allerede er sendt.

 

Er så komisk at de driver slik praksis. Enten ordne avbestilling på nett ala komplett, ellers burde de sjekke mail fra kunde før ordre sendes ut.

 

Jaja, da har jeg et testkort til 970 blir mer tilgjengelig / går ned litt i pris.

Kommer jo an på når du bestilte det. Om det er etter stengetid (ja, det er folk som jobber hos nettbutikker også) fikk de ikke mailen før mandag. Og varer blir plukket og gjort klar for sending fortløpende. Uansett, bare å sende tilbake på angrerett med en gang :)

Lenke til kommentar

Har det lenge vært slik at man kan kjøre Nvidia surround med to skjermer?

Oppdaget det i går for første gang (min tredje skjerm er kaputt og venter på Nizzen-ekspressen for ny), og fikk testet BF4 i 5120x1440.

 

Installerte akkurat ny driver 344.11 elns, så mulig det var dette.

 

 

btw:

Kjenner jeg gruer meg til tre skjermer i BF4, for det kommer til å gå dårlig. :p

Joda, ytelsen lå som regel over 100-120 FPS, men med en gang jeg aktiverte noe høyere supersampling enn 110 (over 9MP), så ble det massive ytelsedrops. :wallbash:

 

Så mulig jeg blir nødt å senke teksturoppløsningen når jeg får den siste skjermen (10MP). :cry:

 

Titan 2 kan ikke komme raskt nok.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bestilte et 980 på fredag, og fikk kalde føtter så jeg avbestilte via mail 20min senere. Det første nettbutikken gjorde i dag (mandag) var å sende ut kortet for så og si på mail at det ikke kan avbestilles da det allerede er sendt.

 

Er så komisk at de driver slik praksis. Enten ordne avbestilling på nett ala komplett, ellers burde de sjekke mail fra kunde før ordre sendes ut.

 

Jaja, da har jeg et testkort til 970 blir mer tilgjengelig / går ned litt i pris.

Akkurat det samme skjedde med meg..

Lenke til kommentar

mitt gikk RETT opp på 1500Mhz.

 

EVGA GTX 980 SC. yter meget bra på denne frekvensen - bare stoppet av 125% target.. sviver på mellom 1503-1520Mhz under BF4 spilling. virker som det yter bedre enn Classy TI som jeg hadde før. maks temp på luft er 65C med viften på full guffe.

 

EDIT: la ved GTX 780TI på 1450Mhz vs GTX980 på 1505-1520 i Firestrike.

post-88790-0-54577700-1411405725_thumb.png

post-88790-0-95732900-1411405734_thumb.png

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

MSI-kortet har coil whine, litt irriterende. Treffer powerlimit på 1485 mhz, throttler på 110%. Smekke inn en customBIOS i morgen. Lite gøy å benche med en Pentium Anniversary, men gidder ikke sette det inn i gamingriggen enda :)

Hører Gigabyte's kort har coil whine også. Enkelttilfelle, eller kan flere bekrefte coil whine på MSI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...