Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Er ikke helt enig i utsagnet ditt Gabri3l, men skjønner hvor du vil.

 

Da er det ikke meg du er uenig med, men forbrukerkjøpsloven. ;)

 

Jeg solgte et AIO sett til en kompis for lenge siden. Slangen morknet, og lekkasjen tok med seg både HK og CPU. Han fikk nytt begge deler av Komplett. :)

 

Og komplett får det nok igjen av leverandør av kjøleren.

Har selv en kompiss som fikk drept skjermkort, hk og cpu når h100 radiatoren sprakk, mener det var feil på skruehull eller no som ble utpekt som synderen.

I følge forhandler dekket Corsair alle nye komponenter uten diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Nvidia bruker å være ganske raske til å fikse problemer, og stabiliteten til Linux-driveren er minst like god som Windows-driveren. Jeg skulle ønske at X og Compiz hadde samme kvalitet som Nvidia-driverne, for det er som regel der problemene ligger.

 

I tillegg til utmerket støtte for Linux støttes også BSD og Solaris.

Lenke til kommentar

Prøver meg på en kjapp en her. Jeg har en Batman Arkham Knight kode som kan redeemes her til overs. Kunne tenkt meg å bytte i en annen redeem kode på f.eks. Witcher 3 om noen fremdeles har igjen. Eller MGS V: The Phantom Pain. Trenger ikke være fra redeem.geeforce, jeg er også på jakt etter GTA V, og FarCry4. Men jeg tenkte det er mange her som har kjøpt GTX9x0 kort som kanskje har en av de kodene til overs. Jeg redeem'et nettopp den ene Batman koden min, så det er ikke noe problem, selv om det ikke er mulig å kjøpe spillet for øyeblikket. Sånn sett kanskje den eneste muligheten til å få tak i det på PC for øyeblikket. Send meg PM om det er interessant. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke helt enig i utsagnet ditt Gabri3l, men skjønner hvor du vil.

 

Da er det ikke meg du er uenig med, men forbrukerkjøpsloven. ;)

 

Jeg solgte et AIO sett til en kompis for lenge siden. Slangen morknet, og lekkasjen tok med seg både HK og CPU. Han fikk nytt begge deler av Komplett. :)

 

Og komplett får det nok igjen av leverandør av kjøleren.

Har selv en kompiss som fikk drept skjermkort, hk og cpu når h100 radiatoren sprakk, mener det var feil på skruehull eller no som ble utpekt som synderen.

I følge forhandler dekket Corsair alle nye komponenter uten diskusjon.

 

Hvor lenge ble han sittende uten komponenter? Eller kjøpte han noe annet i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Kommer ikke helt over hvor bra gigabyte g1 kortet er jeg. Tester meg frem litt nå og jeg har hatt 1500/8000mhz med stock volt i mange uker, ikke noe problem. Sykt bra syntes jeg. Men tester nå litt hvordan minne påvirker kortet mitt og jeg tok akkurat 1550mhz core igjennom 3dmark og diverse program uten problem :D Da med stock volt.

 

Etter masse tester så er ca ca 50mhz core det samme som 500mhz minne på min. Iallefall i 3dmark og heaven.

Lenke til kommentar

Tenkte på han som fikk nytt av Corsair :) Får man nytt av Komplett går det jo raskt.

 

For min del ble H50 kjøleren (dette er snart 6 år siden) sendt inn til komplett på reklamasjon og dokumentasjon på det defekte skjermkortet, så ble radiatoren sendt til corsair og sikkert sjekket der før komplett sendte meg nytt skjermkort og kjøler. Det hele tok rundt 2 uker om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er ikke helt enig i utsagnet ditt Gabri3l, men skjønner hvor du vil.

 

Da er det ikke meg du er uenig med, men forbrukerkjøpsloven. ;)

 

Jeg solgte et AIO sett til en kompis for lenge siden. Slangen morknet, og lekkasjen tok med seg både HK og CPU. Han fikk nytt begge deler av Komplett. :)

 

Og komplett får det nok igjen av leverandør av kjøleren.

Har selv en kompiss som fikk drept skjermkort, hk og cpu når h100 radiatoren sprakk, mener det var feil på skruehull eller no som ble utpekt som synderen.

I følge forhandler dekket Corsair alle nye komponenter uten diskusjon.

 

Hvor lenge ble han sittende uten komponenter? Eller kjøpte han noe annet i mellomtiden?

 

Det tok ikke lang tid, det var veldig åpenlyst for forhandler hva som var skyld i feilen. Så når det ble klart hva som hadde blitt ødelagt ga forhandler ut nye varer, og tok saken videre med Corsair selv. Dette var dog en liten lokal sjappe, ser for meg at de større nettbutikkene venter på klarsignal fra produsent.

Lenke til kommentar

Dere som har fått spill med skjermkortet. Er det noen som har hatt spillet og så redeemet det likevel? Hva skjer i så fall? Får man en ekstra kopi i inventoryet på steam som man kan trade, eller får man bare beskjed om at kontoen allerede har spillet? Noen som vet?

 

Det ser jeg ikke helt poenget ved å prøve engang jeg, med mindre man er skikkelig rotete av seg og ikke har helt kontroll :D

Lenke til kommentar

 

Dere som har fått spill med skjermkortet. Er det noen som har hatt spillet og så redeemet det likevel? Hva skjer i så fall? Får man en ekstra kopi i inventoryet på steam som man kan trade, eller får man bare beskjed om at kontoen allerede har spillet? Noen som vet?

 

Det ser jeg ikke helt poenget ved å prøve engang jeg, med mindre man er skikkelig rotete av seg og ikke har helt kontroll :D

 

 

Nei, det er ofte jeg kjøper en bundle på steam som inneholder et eller flere spill eller DLC'er jeg allerede har. Som at det er billigere å kjøpe GOTYE enn å kjøpe DLC'ene til et spill du allerede har. Da kommer det en advarsel i steam om at dersom du gjennomfører kjøpet, så vil du ikke få en ekstra kopi av spillet du allerede har. Det er det jeg er redd vil skje om jeg redeemer spillet til kontoen min. At koden blir brukt, men at jeg ikke får en tradeable kopi av spillet. Jeg tenker det er mange i tråden her som har kjøpt to eller flere kort, og dermed sitter med flere koder på samme spill. Hva har i så fall de gjort?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke noe jeg, bytte bios på gi gaming fra F3 til F4. Tenkte også å prøve afterburner til å klokke istedenfor gigabyte oc-guru. Men den skal klokke seg ned uansett, 67 grader hopper den ned en gang og til tider gjør den det på 7x grader også. Ser heller ikke at jeg kan justere powerlimit i afterburner. Der er egentlig ting nr 2 jeg ikke forstår, ser ikke at powerlimit gjør noe i heltatt...

Lenke til kommentar

Første post materiale:

 

Siden veldig mange lurer på dette.

Hva faen er EGENTLIG Asic:

link

Den videoen gikk faktisk ikke inn på hva Asic-"kvalitet" er.

Jeg anbefaler folk å lese ASIC Quality of GeForce GPUs.

Asic-"kvalitet" er altså en verdi som GPU-Z regner ut fra standardspenningen til den enkelte GPU i forhold til hva GPU-Z mener er skalaen fra dårlig til bra for denne GPUen. Hvordan formelen er og hvilke konstanter som brukes vet vi ingenting om. Dette byr på en rekke problemer, for det kan være ren synsing fra Techpowerups side. Denne formelen kan gi svært misledende resultater hvor en type GPUer f.eks. har vanlige verdier mellom ~70-80%, mens en annen har ~50-130%. Vi må aldri narres til å tro at vi kan sammenligne på tvers av GPU-modeller. F.eks. en GTX 980 på 90% er ikke nødvendigvis mer overklokkingsvillig enn en GTX980Ti på 69%.

 

Vi vet at skalaen i det minste er feil for AMD-kort:

Actually, it does the opposite! We scale the voltage based on leakage, so the higher leakage parts use lower voltage and the lower leakage parts use a higher voltage – what this is does narrow the entire TDP range of the product.

Everything is qualified at worst case anyway; all the TDP calcs and the fan settings are completed on the wors case for the product range.

Jeg har ikke sett noen offisielle bekreftelser fra Nvidia ennå, men vi har ingen garanti for at beregningene er riktige. Fremtil vi vet hva Nvidia bruker for å bestemme spenningen, og har rekkevidden for hver GPU-type så blir dette egentlig vill gjetting.

 

Jeg tror folk bør slutte med å tillegge ASIC-verdier så mye. Rundt om på forumene kan vi se at de spriker i alle retninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...