Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med (/håper) at alle her har noen reservedeler eller reservemaskiner når slikt oppstår.

Det er ikke uten grunn at jeg har et lager av utfasede deler liggende...

Vel har selv måttet kjøpe et ekstra hovedkort i lignende tilfeller mens jeg ventet ukesvis på avklaringer. Når jeg fikk det orginale tilbake har det blitt liggende som reserve i ca. 5 år. I tillegg noen skjermkort og mye annet rart. Men det koster å ha ting liggende som reserver når det kunne vært solgt mens det fortsatt hadde en god verdi.

Lenke til kommentar

nå er det jo slik at ikke alle er super avhengig av PC :p

Njei, men jeg har inntrykk av at de fleste her i forumet er det :p. Med mindre de klarer seg med en laptop eller nettbrett en periode (noe jeg sikkert hadde klart siden jeg spiller minimalt og har en PS4 om jeg skulle ha lyst).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Jeg regner med (/håper) at alle her har noen reservedeler eller reservemaskiner når slikt oppstår.

Det er ikke uten grunn at jeg har et lager av utfasede deler liggende...

Vel har selv måttet kjøpe et ekstra hovedkort i lignende tilfeller mens jeg ventet ukesvis på avklaringer. Når jeg fikk det orginale tilbake har det blitt liggende som reserve i ca. 5 år. I tillegg noen skjermkort og mye annet rart. Men det koster å ha ting liggende som reserver når det kunne vært solgt mens det fortsatt hadde en god verdi.

 

Jeg prøver å holde to bruksmaskiner operative til enhver tid, i tillegg til diverse utfasede deler som skjermkort som ligger i reserve. Jeg mente ikke at folk burde kjøpe ekstra deler for å ha liggende.

 

Jeg mener at de som driver med noe som helst produktivt bør ha en reserveløsning, om den så ikke er like kraftig som primærløsningen. Å være dager eller uker uten maskinen sin når noe skal gjøres er problematisk.

Lenke til kommentar

 

Virker som en dårlig deal å kjøpe påkostede Maxwell-kort når ref klokker mer eller mindre likt. På toppen av det hele så må man vente på vannblokk?

Helt enig med deg. Kepler var noe mer spennende enn Maxwell dessverre. Jeg personlig venter på Volta eller Pascal.

 

Du har jo allerede Maxwell...

Lenke til kommentar

 

 

Virker som en dårlig deal å kjøpe påkostede Maxwell-kort når ref klokker mer eller mindre likt. På toppen av det hele så må man vente på vannblokk?

Helt enig med deg. Kepler var noe mer spennende enn Maxwell dessverre. Jeg personlig venter på Volta eller Pascal.

 

Du har jo allerede Maxwell...

 

Ja, Men jeg har 980. Ikke 980Ti/TX. Jeg vil gjerne oppgradere kortene til en Pascal eller Volta, men sannsynlig sistenevnte da egentlig disse korta duger nok til det jeg gjør ^^ Som er GTA & Folding :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Da var kort å skjerm kommet i hus. Fikk meg ett lite støkk når jeg pakket opp skjermkortet da jeg trodde jeg bestilte med ref kjøler, men så oppdaget jeg at det var MSI sin egen blower. Ble en rask tur innom EK for å sjekke kompatibiliteten, men det var heldigvis ikke noe problem!

Nå har jeg kjørt alle typer firestrike med mine 7970 på 1200 mhz så jeg kan sammenligne mot ett enkelt 980ti, både med og uten OC o/ Poster resultatene her når jeg har fått alt opp å går.

Lenke til kommentar

Er jo og vært å nevne at 3d mark skalerer langt bedre med SLI/CFX enn hva spill i den virkelige verden gjør. så i realiteten er nok et singelt 980ti langt bedre enn 7970 Cfx enn hva 3dmark viser.

 

Det finnes unntak da. Crysis 3 og Tomb Raider 2013 funker knall med SLI. For ikke å glemme Battlefield 4 gjør det nokså bra også.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg tok en rask test på 1GHz med to 7970 i Shadow of Mordor mot et 980ti på 1100Mhz base. Blir vel ihvertfall litt mer "real world"?

 

7970CF: Avg,96 Max,164 Min, 25.

 

980ti: Avg,108 Max, 145 Min, 59

 

Jeg ble ikke sånn sett super imponert over 980ti med tanke på hva 7970 går for på bruktmarkedet. Men minimum frameraten er jo kanskje et godt poeng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...