Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Når det er sagt, så selvfølgelig er det noe som mangler, 144 Hz og G-Sync! 

 

Og IPS panel. Jeg har råd til 4K skjerm, men når de er så langt unna noe som gir akseptabel spillytelse og er umulig å få med ønskede nye egenskaper som listet over... så finnes det ikke noen vare for meg.

 

Det er et generelt problem med hardware for tiden føler jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når det er sagt, så selvfølgelig er det noe som mangler, 144 Hz og G-Sync! 

 

Og IPS panel. Jeg har råd til 4K skjerm, men når de er så langt unna noe som gir akseptabel spillytelse og er umulig å få med ønskede nye egenskaper som listet over... så finnes det ikke noen vare for meg.

 

Det er et generelt problem med hardware for tiden føler jeg...

 

 

Min 32" 4K skjerm har IPS panel og 4ms. Den dekker 100% av sRGB også.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Når det er sagt, så selvfølgelig er det noe som mangler, 144 Hz og G-Sync! 

 

Og IPS panel. Jeg har råd til 4K skjerm, men når de er så langt unna noe som gir akseptabel spillytelse og er umulig å få med ønskede nye egenskaper som listet over... så finnes det ikke noen vare for meg.

 

Det er et generelt problem med hardware for tiden føler jeg...

 

 

Min 32" 4K skjerm har IPS panel og 4ms. Den dekker 100% av sRGB også.

 

Spille på 32" må være helt horrendous.

Har selv spilt på treg 27" og det var en lidelse. Større skjerm er ikke bedre i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det er sagt, så selvfølgelig er det noe som mangler, 144 Hz og G-Sync! 

 

Og IPS panel. Jeg har råd til 4K skjerm, men når de er så langt unna noe som gir akseptabel spillytelse og er umulig å få med ønskede nye egenskaper som listet over... så finnes det ikke noen vare for meg.

 

Det er et generelt problem med hardware for tiden føler jeg...

 

 

Min 32" 4K skjerm har IPS panel og 4ms. Den dekker 100% av sRGB også.

 

Spille på 32" må være helt horrendous.

Har selv spilt på treg 27" og det var en lidelse. Større skjerm er ikke bedre i alle sammenhenger.

 

 

Ja, tenk på meg som må lide meg gjennom "Need for Speed" på en 80" skjerm. Skulle heller hatt 24" eller noe der gitt. :p

 

Hva kan det være alle har sin egen definisjon på hva "gaming" er? :)

 

Jeg spiller ikke FPS online lenger. Men jeg forestiller meg at litt av morroa må være å vinne litt i hvert fall av og til? Da kan man øke oddsene sine med utstyr som gir lite "lag". Og høy fps er en forutsetning. I tillegg bør man kanskje ned på 24" så øynene ikke trenger vandre så langt, og endre fokus tar faktisk også tid. Men det er da mange spill som klarer seg fint med 30fps ish og er deilige å lene seg tilbake i godstolen foran en stor skjerm med?

 

Jeg kjøpte meg 2stk. 980ti. Ikke for å få 200-1000fps, men for å få "grei" fps med god grafikk om kanskje til og med 5 år. En G-Sync skjerm øker sjansene for å oppnå det. Har bestilt en Acer Predator X34 nå. :D

 

Edit: En 4K skjerm krever nesten 70% mer kraft en X34'en igjen. Så det hadde vært helt uaktuelt for meg uten G-Sync..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

 

Ewwwww, bøyde skjermer :confused:

 

Jaha? Har du like mye i mot for eksempel 3 skjermer uten buede panel i surround?

 

 

Ja. Har ikke forstått vitsen med 2-3 skjermer med mindre man driver med heftig videoredigering eller musikkproduksjon etc. Få spillbildet delt opp i 3 skjermer med den svarte rammen i mellom, er utrolig irriterende for min del.

 

Men noen må gjerne komme med gode grunner til å spille på 3 skjermer...

Lenke til kommentar

4k 40" 60hz her, helt konge syntes jeg men. Vær sin smak tenker jeg men jeg går ikke tilbake iallefall :)

De som sier at 40" blir rart/dårlig å spille på har iallefall ikke prøvd det, skulle faktisk ønske skjermen var ennå større.

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar

4k 40" 60hz her, helt konge syntes jeg men. Vær sin smak tenker jeg men jeg går ikke tilbake iallefall :)

De som sier at 40" blir rart/dårlig å spille på har iallefall ikke prøvd det, skulle faktisk ønske skjermen var ennå større.

Prøv deg på noe halvveis competitive fps online game.

Temmelig sikker på at du vil bli rekt.

Lenke til kommentar

 

4k 40" 60hz her, helt konge syntes jeg men. Vær sin smak tenker jeg men jeg går ikke tilbake iallefall :)

De som sier at 40" blir rart/dårlig å spille på har iallefall ikke prøvd det, skulle faktisk ønske skjermen var ennå større.

Prøv deg på noe halvveis competitive fps online game.

Temmelig sikker på at du vil bli rekt.

 

Der kommer jo penget litt in da, jeg spiller ikke "competitive fps online game" :) Gaming feks kan bety så mangt vettu.

Ikke alle sitter å spiller fps spill. Jeg regner at du absolutt må ha 144hz og 1ms responstid eller no, fornøyd med mine 60hz og 3-5ms på 40" jeg :)

Lenke til kommentar

Har en av de 40" 4K monitorene (ikke TV. Monitor) selv, og er nok mye som skal til for at jeg går tilbake til noe mindre i både størrelse og antall piksler. Men. Jeg innser at med denne skjermen vil jeg aldri i helvete ha en sjangs i kompetitivt FPS-spill eller noe sånt. Herregud, jeg merker jo delay på musa på desktop jo om jeg beveger den fort nok rundt. Det er absolutt ikke det samme som å spille på en "gaming-skjerm" overhodet. Som Ottesen sier er det likevel ikke alle som spiller FPS noe særlig "seriøst", meg selv inkludert, og går heller til 4K for bildet sin skyld. Og. det. er. glorious. Selvsagt skulle jeg ønske disse enorme skjermene var like raske og spretne som de mindre "gaming-skjermene", men man kan ikke få i pose og sekk alltid.

 

Så please, dropp hele den "Hah,skjermen din er treig" greia. Skjermen din er liten. (oooh, sick burn!1) So what? Folk kjøper det de vil til det bruksområdet og preferansene de selv har. Blir litt barnehagekrangling.

 

EDIT: Jeg blir forøvrig "rekt" i FPS likevel, så whatever.

Endret av Lakus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg kunne godt tenkt meg å testa ut en 30-32" 21-9 (eller hva det nå er) skjerm selv, har sett noen screenshots av spill med extra breie skjermer, og det ser digg ut.

 

men siden jeg akkurat shoppa meg en 27" til så får det holde en stund. en 32" extra wide vil ta mesteparten av plassen og det frister ikke å gå tilbake til 1 skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...