Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri brydd meg mye om pc, men lest meg opp litt nå og fortsatt det sånn at classified er the shit. Bare ikke ikke skjønt hvorfor?

 

Kan tenkte meg at det blir SLI med Asus GTX 980 DirectCU OC eller no når den tid kommer med forhåpentligvis en 4K skjerm som har G-sync. Kan ikke tenke meg engang hvor lekkert The Witcher 3 blir da med ultra grafikk! :dribble:

Hvis du har lest deg opp litt, men fortsatt ikke skjønner hvorfor Classified-kortene er så populære, skjønner jeg ikke helt hva du har lest. Men hovedgrunnene er som følger:

 

Fantastisk VRM/PCB.

Veldig bra utvalg av custom BIOS'er.

Dual BIOS, du kan flashe til en annen BIOS uten å bryte garanti.

Du kan sette på vannblokk uten å bryte garanti.

Muligheter for å stille spenningen mye høyere enn andre tredjepartskort (Dette er det beste)

Vannblokk fra EK (Ingen selvfølge å få tak i vannblokk til tredjepartskort)

 

Dette fører da til at Classified-kortene kan klokkes høyere enn de andre tredjepartskortene folk flest kjøper her i Norge (MSI, ASUS, Gigashyte, Zotac osv osv)

Lenke til kommentar

 

LINK til Tråd med skyn3t bios :

vBios Data Base

  • Version 84.04.1F.00.02 Copyright © 1996-2014 NVIDIA Corp Modded by skyn3t Haha..
  • Base clock : 1126.5 Mhz
  • Boost 2.0 Disable tongue.gif
  • Power Limit 200w @ 100% and 400w @ 200%
  • Voltage to be announced.

Bare å vente på vannblokker nå - EK har annonsert, med ingen i stock på EKWB.com også...

Er det noe hensikt å bruke dette på luftkjøling? Eller er dette mer tiltenkt "ekstrem" bruk/overklokking?

 

(Kortet mitt ble nettopp sendt fra MPX, yay)

Det er nok fort gjort at du støter på en power-limit før du havner på temperaturbegrensning, selv med stock kjøler. Mer nøyaktig finner vi nok først ut når flere får seg kort.

 

Men å utnytte hele grensene fra 300-400W vil nok sannsynligvis kreve vannkjøling, kanskje spesielt noe bedre kjøling på VRMene. Men det er vel ingen big deal, og knapt noe ekstremt.

 

For ekstremkjøling som Waterchiller, Peltier, fasekjøler/TEC, Dual-stage TEC, Tørris og LN2 så spørs det om du ikke MÅ kjøre en ekstern VRM (ettersom man ikke har noe classy eller tilsvarende enda), og da spiller ikke power-limit eller spenningsbegrensning inn uansett.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skar igjennom grubleriet og bestilte dette siden det var på lager..

Blir sikkert en grei update fra 670.. :)

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-gaming-4gb-physx/824861

 

Hva tror dere som har peiling? Greit nok ,,eller burde jeg tatt en annen versjon..?

Er nok fin den. Ellers har du jo ganske lang angrerett om du ikke skulle være fornøyd :)

Lenke til kommentar

Damn! Bare med en bedre kjøler, og noe bedre VRM så gikk guru3D sitt eksemplar fra 1450MHz til 1550MHz.

 

Kanskje ikke sjokkerende, men med tanke på at de ikke har hatt muligheten til å øke spenningen videre, så tipper jeg egentlig at det burde være mulig å klare en 15-20 % ytterligere OC om det kommer hakcs for dette. Ja, i hvert fall om vi sammenligner med f.eks classy osv... som fort gikk fra rundt 1250 til 1450 MHz med å gå høyere på spenningen.

Rundt 1750-1800MHz burde vel nesten være mulig med andre ord (gitt enda litt bedre kjøler, men ikke minst å låse opp høyere spenning). :dribble:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Damn! Bare med en bedre kjøler, og noe med VRM så gikk guru3D sitt eksemplar fra 1450MHz til 1550MHz.

 

Kanskje ikke sjokkerende, men med tanke på at de ikke har hatt muligheten til å øke spenningen videre, så tipper jeg egentlig at det burde være mulig å klare en 15-20 % ytterligere OC om det kommer hakcs for dette. Ja, i hvert fall om vi sammenligner med f.eks classy osv... som fort gikk fra rundt 1250 til 1450 MHz med å gå høyere på spenningen.

 

Rundt 1750-1800MHz burde vel nesten være mulig med andre ord (gitt enda litt bedre kjøler, men ikke minst å låse opp høyere spenning). :dribble:

1.35v og vann.... :D

Lenke til kommentar

Damn! Bare med en bedre kjøler, og noe med VRM så gikk guru3D sitt eksemplar fra 1450MHz til 1550MHz.

 

Kanskje ikke sjokkerende, men med tanke på at de ikke har hatt muligheten til å øke spenningen videre, så tipper jeg egentlig at det burde være mulig å klare en 15-20 % ytterligere OC om det kommer hakcs for dette. Ja, i hvert fall om vi sammenligner med f.eks classy osv... som fort gikk fra rundt 1250 til 1450 MHz med å gå høyere på spenningen.

 

Rundt 1750-1800MHz burde vel nesten være mulig med andre ord (gitt enda litt bedre kjøler, men ikke minst å låse opp høyere spenning). :dribble:

Ja, dette virker utrolig interessant. Får håpe det kommer nye bioser som tilltater mer spenning.

Lenke til kommentar

Classified allerede ja! :new_woot:

 

Kjapt levert av EVGA. Gleeeder meg.

:hmm: Her lukter det retur av referansekortene jeg bestilte gitt - 45 dager åpent kjøpt hos Mpx :w00t:

 

Vannblokker til Classified forhåpentligvis også ganske fort, noen som vet noe om hvor lang tid det pleier å ta?

 

Edit : Stock clocks på classified 1405mhz boost....ser bra ut :) Ser ut som 2x8 pins kontakter også her

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...