Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

 

Jeg så et intervju med JJ fra Asus der han sa noe om at for å få til 144 hz på et IPS panel, så må man inngå kompromisser med bildekvaliteten ellers, farger og gamma. Hvordan det er på denne til Acer vet jeg ikke, men kan være greit å vente på tester av den før folk kjøper liksom.

Lenke til kommentar

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

Fordi den har bedre innsynsvinkler?

IPS bytter jo responstid og litt kontrast for innsynsvinkler, mens fargepresisjon og -gjengivning er like bra på TN gitt samme bitdybde i panelet og riktig kalibrering.

 

Kjøp heller FG2421 eller ROG Swift (avhengig av hva du prioriterer) nå, og vent til 27" OLED med 5K, 120Hz, og G-sync/adaptive-sync

Lenke til kommentar

 

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

Fordi den har bedre innsynsvinkler?

IPS bytter jo responstid og litt kontrast for innsynsvinkler, mens fargepresisjon og -gjengivning er like bra på TN gitt samme bitdybde i panelet og riktig kalibrering.

 

Kjøp heller FG2421 eller ROG Swift (avhengig av hva du prioriterer) nå, og vent til 27" OLED med 5K, 120Hz, og G-sync/adaptive-sync

 

FG2421 skal jeg aldri i verden kjøpe. 240 hz-modusen er noe av det svakeste jeg har sett. ROG Swift, greit nok. Som med ROG Swift vil jeg se før jeg kjøper uansett. Jeg har en PLS-skjerm hjemme, har satt den opp ved siden av ROG Swift-skjermen vi har utstilt her på jobb. Fortsatt bedre farger på PLS-skjermen, men mindre forskjell enn til den vanlige TN-skjermen jeg har som skjerm 2. 8bits TN er undervurdert.

Lenke til kommentar

 

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

 

Jeg så et intervju med JJ fra Asus der han sa noe om at for å få til 144 hz på et IPS panel, så må man inngå kompromisser med bildekvaliteten ellers, farger og gamma. Hvordan det er på denne til Acer vet jeg ikke, men kan være greit å vente på tester av den før folk kjøper liksom.

 

Som med alt annet som er dyrt, mener du? Stoler ikke på tester en gang, vil se selv når det gjelder skjermer.

Lenke til kommentar

 

 

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

Fordi den har bedre innsynsvinkler?

IPS bytter jo responstid og litt kontrast for innsynsvinkler, mens fargepresisjon og -gjengivning er like bra på TN gitt samme bitdybde i panelet og riktig kalibrering.

 

Kjøp heller FG2421 eller ROG Swift (avhengig av hva du prioriterer) nå, og vent til 27" OLED med 5K, 120Hz, og G-sync/adaptive-sync

 

FG2421 skal jeg aldri i verden kjøpe. 240 hz-modusen er noe av det svakeste jeg har sett. ROG Swift, greit nok. Som med ROG Swift vil jeg se før jeg kjøper uansett. Jeg har en PLS-skjerm hjemme, har satt den opp ved siden av ROG Swift-skjermen vi har utstilt her på jobb. Fortsatt bedre farger på PLS-skjermen, men mindre forskjell enn til den vanlige TN-skjermen jeg har som skjerm 2. 8bits TN er undervurdert.

 

Hvorfor ikke kjøpe FG2421? Den har jo latterlig bra kontrast på over 4000:1 (etter kalibrering) i tillegg til nøyaktig fargegjengivning og helt akseptabel responstid på 9ms, 240Hz-modusen er jo forøvrig samme konsept som ULMB på ROG Swift, hva er svakt med det?

 

Det er ikke 8-bit TN som er undervurdert, det er IPS som er overvurdert.

Lenke til kommentar

 

 

 

Acer. G-Sync. 2560x1440. 144hz. IPS. ULMB. Jepp, dette blir greier!

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

Fordi den har bedre innsynsvinkler?

IPS bytter jo responstid og litt kontrast for innsynsvinkler, mens fargepresisjon og -gjengivning er like bra på TN gitt samme bitdybde i panelet og riktig kalibrering.

 

Kjøp heller FG2421 eller ROG Swift (avhengig av hva du prioriterer) nå, og vent til 27" OLED med 5K, 120Hz, og G-sync/adaptive-sync

 

FG2421 skal jeg aldri i verden kjøpe. 240 hz-modusen er noe av det svakeste jeg har sett. ROG Swift, greit nok. Som med ROG Swift vil jeg se før jeg kjøper uansett. Jeg har en PLS-skjerm hjemme, har satt den opp ved siden av ROG Swift-skjermen vi har utstilt her på jobb. Fortsatt bedre farger på PLS-skjermen, men mindre forskjell enn til den vanlige TN-skjermen jeg har som skjerm 2. 8bits TN er undervurdert.

 

Hvorfor ikke kjøpe FG2421? Den har jo latterlig bra kontrast på over 4000:1 (etter kalibrering) i tillegg til nøyaktig fargegjengivning og helt akseptabel responstid på 9ms, 240Hz-modusen er jo forøvrig samme konsept som ULMB på ROG Swift, hva er svakt med det?

 

Det er ikke 8-bit TN som er undervurdert, det er IPS som er overvurdert.

 

Fordi jeg har prøvd skjermen, og syns bildet var noe av det aller blasseste og gråeste jeg har sett. 120hz-modusen var riktignok ok. Har ikke testet ULMB på ROG Swift, da man ikke kan kjøre G-Sync og ULMB samtidig.

 

EDIT: Dessuten har jeg en 120hz Korea-skjerm, og spiller ikke så mye FPS. Klarer meg fint, har ikke kjøpt ROG Swift en gang. Det er jo bare positivt at det kommer flere skjermer med 2560x1440 120hz+ og G-Sync, litt konkurranse kan sikkert drive prisen nedover. Men skjønner jo at du drar konklusjonen at jeg har tenkt å kjøpe denne skjermen, det har jeg altså ikke (ikke før jeg har sett den in action samt fått vite pris)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Overrasket over at du har så dårlig erfaring med FG2421 Duran. Er jo selvfølgelig forskjeller på hvilke krav man stiller, men jeg har både den og Swift, og etter kalibrering synes jeg min FG2421 ser veldig bra ut. Du har ikke testet et skikkelig mandagsprodukt da?

To forskjellige FG2421. Merk at jeg synes den var veldig god på 120hz, det var 240hz-modusen som ble skikkelig grå og blass i fargene.

Lenke til kommentar

Du ønsker å ha antialiasing Post på OFF (ødelegger på god vei bildekvaliteten, og krever mer), slik du nå har, samt at Antialliasing deffered krever enormt på 4x, så denne er nok best å ha på Off eller 2x slik du har. Det samme med Resolution Scale, som i ditt tilfelle nok bør stå på 100 % ja. :)

 

Men å skru ned på effekter og post processing, det ville jeg nok ikke gjort. Og trodde egentlig ikke det hadde så mye å si rent ytelsemessig heller. :) Anbefaler å se om du får godt spillbar ytelse med det på Ultra også.

Lenke til kommentar

Du ønsker å ha antialiasing Post på OFF (ødelegger på god vei bildekvaliteten, og krever mer), slik du nå har, samt at Antialliasing deffered krever enormt på 4x, så denne er nok best å ha på Off eller 2x slik du har. Det samme med Resolution Scale, som i ditt tilfelle nok bør stå på 100 % ja. :)

 

Men å skru ned på effekter og post processing, det ville jeg nok ikke gjort. Og trodde egentlig ikke det hadde så mye å si rent ytelsemessig heller. :) Anbefaler å se om du får godt spillbar ytelse med det på Ultra også.

 

 

Det er sant. Antialiasing post gjør bildet uklart. Men jeg lurer på en ting. Jeg trenger Evbot til 980 classy kortet mitt. Hvor får jeg tak i det? har 980 classy støtte for Evbot? eller funker classified controller like bra?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...