Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Prøver jeg å øke Core Clock så får jeg bare artifacts.

 

Da må du nok øke volten.

 

Så er det jo hvor mye skal man øke den? Har aldri lekt meg med volten på skjermkort før.

 

Max den ut, det jeg har gjort :p Jeg skal ha voltøkning på hele tiden så dør kortet tidligere/Garantert innen 5år ergo jeg får 5K+ i lommen eller ny toppmodell.

Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver jeg å øke Core Clock så får jeg bare artifacts.

 

Da må du nok øke volten.

 

Så er det jo hvor mye skal man øke den? Har aldri lekt meg med volten på skjermkort før.

 

Max den ut, det jeg har gjort :p Jeg skal ha voltøkning på hele tiden så dør kortet tidligere/Garantert innen 5år ergo jeg får 5K+ i lommen eller ny toppmodell.

 

Gikk ned 1000 i score, så vet nå ikke om det var så lurt å ha den på max :p

Lenke til kommentar

Verken Classy korta eller G1 korta virker håndplukka. Alt er "draw of luck". F.eks jeg har hatt GTX 980 referansekort som klarte 1610mhz på luft og har et G1 som klarer det samme. De andre G1 korta jeg har klokker til ca 1560mhz.

 

Classykorta er bra hvis man setter opp spenningen og kjøler kortet godt nok med vannkjøling eller mere heftig kjøling. Ellers er det helt på det jevne uheldigvis. Det er skandale å betale 1500kr mere for klassy om man ikkje kjøler det med vann, eller noe bedre.

 

De gamle GTX 780/780ti korta mine ville helst ha kaldtvann for å skinne. Da med evbot koblet til selvfølgelig.

Mulig det er "draw of luck" som du sier. Du har nok mye mer erfaring med dette enn meg. Men ifølge dette http://hwbot.org/hardware/videocard/geforce_gtx_980/ og mange reviews jeg har lest så virker det som om de fleste 980 lander på 1400 tallet på kjernen. Men nå vet jeg ikke hvor pålitelige hwbot.org er da :)

Lenke til kommentar

 

Gikk ned 1000 i score, så vet nå ikke om det var så lurt å ha den på max :p

Kan hende du må skru opp Power Target også.

 

Den står på max. Er nå egentlig fornøyd med ytelsen, får nå stødige 120fps i BF4 med alt av AA skrudd av å noen settings satt ned. Kunne øke resolutionscale til 150% så ting ser virkelig bra ut nå :)

Lenke til kommentar

980 kommer til å være et lekekort i forhold. :-D

 

Kommer nok til å komme både to og tre (minst) variasjoner med den gm200 kjernen ja. Da sannsynligvis med 6GB minne ja.

Så om de lager nytt navnesystem eller fortsetter med 1080 gjennstår å se.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Blir spennende å se hvordan 12GB versonen yter i spill i 4K oppløsning! :)

Spennende å oppleve 2 stk i sli mener du egentlig :D

 

Skal du selge dine 980 da nizzen?

 

 

Vanskelig å si når jeg har fått Asrock x99 WS-e med 10Gbit lan på til det andre LD v8 reverse kabinettet mitt. Må kanskje ha noen skjermkort på det hovedkortet også :p Iallefall 1 stk

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir spennende å se hvordan 12GB versonen yter i spill i 4K oppløsning! :)

Spennende å oppleve 2 stk i sli mener du egentlig :D

 

Skal du selge dine 980 da nizzen?

 

 

Vanskelig å si når jeg har fått Asrock x99 WS-e med 10Gbit lan på til det andre LD v8 reverse kabinettet mitt. Må kanskje ha noen skjermkort på det hovedkortet også :p Iallefall 1 stk

 

Hehe, Vurdere å selge mitt for å kjøpe 1080, men fack, orker ikke å vente, trenger ikke mer ytelse heller :p

 

Men send meg en PM dagen du skal kvitte deg med et ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Blir spennende å se hvordan 12GB versonen yter i spill i 4K oppløsning! :)

Spennende å oppleve 2 stk i sli mener du egentlig :D

 

Skal du selge dine 980 da nizzen?

 

 

Vanskelig å si når jeg har fått Asrock x99 WS-e med 10Gbit lan på til det andre LD v8 reverse kabinettet mitt. Må kanskje ha noen skjermkort på det hovedkortet også :p Iallefall 1 stk

 

Hehe, Vurdere å selge mitt for å kjøpe 1080, men fack, orker ikke å vente, trenger ikke mer ytelse heller :p

 

Men send meg en PM dagen du skal kvitte deg med et ;)

 

Når Nissen er ferdig med de, så er de så utdaterte at Intel HD Graphics yter bedre :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som en DVi port er dau på 980 blir det RMA, Di er så snille og lot meg evt bytte til 970 Sli mot da mellomlegg selvsagt.

 

Dette vil ca gi meg 280K PPD per kort.

 

Motsetning til 350K på singelt 980, så blir en forbedring for Fah ihvertfall.

 

Nå som jeg skaffer meg en skjerm til konf. har allerede spart opp 1/3 på bare noen uker, så vil ikke ta lange tiden.

 

Ville dere valgt 970 Sli eller 980. Tviler på det hadde vært noe 980 Sli mtp at prisen har gått opp (pga svak krone), Eneste grunnen egentlig :p

 

Og med 144Hz må det vel klare å gi meg en økning. Cpu tviler jeg blir noen flaskehals de næremeste årene, ihvertfall med den lille klokken på nesten 4.8Ghz jeg har.

 

Mener dere?

 

Blir da ikke satt i loopen. 980 hadde.

 

#Thuglife!

 

Takker! (Ja jeg vet jeg maser, men klarer fan aldri å bestemme meg :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...