Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Har en del problemer med PCen fortiden, klarer ikke helt feilsøke det heller siden jeg ofte må restarte pcen, men jeg lurer på om det er skjemkortet, eller om kablene jeg bruker skaper problemer på en måte..

 

Problemet er black/white/gray screen, er forskjellig nesten hver gang, men oftest svart. Kjøpte min andre skjerm for ca 2 uker siden, og problemene oppstod etter dette, som sagt, tror jeg kablene er problemet, for jeg har en HDMI konvertert til DVI i den ene, og en DVI konvertert til VGA i den andre skjermen, noen andre som har vært borti lignende eller har andre forslag?

 

probleme oppstår oftest om jeg spiller, og veldig ofte om jeg streamer imens..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en del problemer med PCen fortiden, klarer ikke helt feilsøke det heller siden jeg ofte må restarte pcen, men jeg lurer på om det er skjemkortet, eller om kablene jeg bruker skaper problemer på en måte..

 

Problemet er black/white/gray screen, er forskjellig nesten hver gang, men oftest svart. Kjøpte min andre skjerm for ca 2 uker siden, og problemene oppstod etter dette, som sagt, tror jeg kablene er problemet, for jeg har en HDMI konvertert til DVI i den ene, og en DVI konvertert til VGA i den andre skjermen, noen andre som har vært borti lignende eller har

probleme oppstår oftest om jeg spiller, og veldig ofte om jeg streamer imens..

Har du overklokket noe ?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Problemet med å ikke gå for toppkortet er at de virkelig store entusiastene ikke gidder å bry seg om dem.

Så med mindre du finner ut likhetene mellom kortene selv, så kan det raskt bli litt vanskelig.

 

Noen som vet om det er mulig å voltmodde Evga GTX 970 acx? Har flashet bios med en nolimit men klarer ikke mere enn 1.21V. Tar gjerne frem loddebolten om det er det som skal til...

 

Synes du det er verdt det for noen Mhz mere...

 

Potensielt snakker man jo om større ytelseforskjell enn det er på 970 VS 980. :) Og det er jo de som glatt betaler noen tusenlapper for det. Så skulle tro det var flere som var villige til slikt.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye ytelses forskjell er det egentlig mellom overklokket 970 og 980? Min 980 fikk en Firestrike Score på 12500 overklokket. Så at Linus Tech Tips hadde prøvd ut 3stk 970 vs 2stk 980 å slutt resultatene ble ganske like.

Jeg får 14245 I firestrike med 980 på 1515Mhz :)

 

Jeg har bare luftkjøling jeg da, så tror ikke det går å skvise noe særlig ekstra ut av mitt kort.

Kanskje jeg kan få litt bedre ytelse visst jeg øker Mv, men har ikke turt å kødde så mye med den.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye ytelses forskjell er det egentlig mellom overklokket 970 og 980? Min 980 fikk en Firestrike Score på 12500 overklokket. Så at Linus Tech Tips hadde prøvd ut 3stk 970 vs 2stk 980 å slutt resultatene ble ganske like.

Jeg får 14245 I firestrike med 980 på 1515Mhz :)

 

Jeg har bare luftkjøling jeg da, så tror ikke det går å skvise noe særlig ekstra ut av mitt kort.

 

Det har jeg også, Gigabyte`s G1 kjøler ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye ytelses forskjell er det egentlig mellom overklokket 970 og 980? Min 980 fikk en Firestrike Score på 12500 overklokket. Så at Linus Tech Tips hadde prøvd ut 3stk 970 vs 2stk 980 å slutt resultatene ble ganske like.

Jeg får 14245 I firestrike med 980 på 1515Mhz :)

 

Jeg har bare luftkjøling jeg da, så tror ikke det går å skvise noe særlig ekstra ut av mitt kort.

 

Det har jeg også, Gigabyte`s G1 kjøler ;)

 

Hvordan i all verden har du klart å få den så høyt? Jeg begynner å få artifacts visst jeg går særlig høyere.

Lenke til kommentar

 

Hvordan i all verden har du klart å få den så høyt? Jeg begynner å få artifacts visst jeg går særlig høyere.

 

 

 

Du kan jo teste å legge inn "Køstom" bios på G1 kortet.

 

 

devil.gif NOLIMITS v7, and GameStable v1 Release! sonic.gif

As always, FLASH AT YOUR OWN RISK!

Before you begin

My BIOS's are not magic, if your GPU has limits placed on it by the VRM, we can't get past those yet.

Likewise if you have a low ASIC, your card won't suddenly start performing like a high ASIC card. Generally the gains are between 2 and 4 bins.

I've put the changelogs in each zip. Simply follow the changelog to turn any existing BIOS into NOLIMITS or GameStable.

You'll need to copy the voltage table from one of the existing BIOS's. I'm too lazy to type out all 78 changes.

 

In each download you'll find:

1. GameStable or NOLIMITS bios.

2. JoeDirts's 5.196 NVFLASH.

3. Maxwell II BIOS Tweaker v 1.36.

4. The original EVGA SC ACX 2.0 BIOS.

5. Detailed changelog.

 

H2O BIOS for Reference GTX 980(Nolimits replacement)

 

GM204-REFERENCE-EVGA980SCACX-H2O.zip1111k .zip file

 

Air BIOS for Reference GTX 980(GameStable replacement)

 

GM204-REFERENCE-EVGA980SCACX-AIR.zip 1111k .zip file

 

NOLIMITS FINAL - Max Benching/High ASIC BIOS | GameStable FINAL - Flash it and Forget it

 

GTX 980 Downloads

 

GM204-REFERENCE-EVGA980SCACX-GS-FINAL.zip1112k .zip fileREFERENCE-EVGA-980-SCACX-GM204-NOLIMITS-FINAL.zip 1112k .zip file

GIGABYTE-G1-980-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip file

 

Zotac EE and EVGA Classified only get NOLIMITS BIOS. If you get a low ASIC after paying so much... Send the card back.

EVGA-CLASSIFIED-980-GM204-NOLIMITSv7.zip1102k .zip fileZOTAC-980-EE-GM204-NOLIMITSv7.zip 1100k .zip file

 

GTX 970 Downloads

 

EVGA-GTX970-SCACX20.GM204-AIR.zip 975k .zip fileEVGA-970-SCACX-GM204-GSv1-NLv7.zip 1236k .zip file

GIGABYTE-G1-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip fileMANLI-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1235k .zip file

PLAIT-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip fileZOTAC-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1235k .zip file

ZOTAC-OMEGA-970-GM204-GSv1.zip 1101k .zip file

 

JoeDirt AMP Omega Extreme GTX 970 BIOS

JoeDirt-ZotacAmpOmega-Extreme-970.zip 136k .zip file

Usage Notes/Benching Tips

1. For NOLIMITS bios, set "Power management mode" in the NVCP to "Prefer maximum performance".

2. Although the power limits are increased, the sliders still go to 125%. This is because the default power was also increased.

3. The BIOS still scales to low voltage/clockspeeds when idling, and does not implement the P00,P02 workaround, it actually does voltage scaling correctly.

4. If benching, be sure to set Preferred refresh rate to "Application-Controlled".

5. If benching, remember to set Vertical sync to OFF. Leaving G-SYNC enabled, for example, causes a severe drop in bench scores.

6. There is strong evidence that afterburner may be incorrectly showing 1.275v. Several people, including myself, have measured the actual voltage from the back of the card to be at ~1.31-1.32v.

7. Gamestable final tested for 10 hours by playing borderlands TPS WHILE encoding x264 at the same time using OPENCL extensions.

8. NOLIMITS bios tested bench stable 3dmark firestrike ultra.

9. These BIOS's were tested on 980 SLI 70.5% ASIC and 64% ASIC quality.

 

NCP81174 VRM datasheet: http://www.onsemi.com/pub/Collateral/NCP81174-D.PDF

It does not appear to be programmable, it doesn't support I2C. That would explain why Kingpin went to a hardmod in order to exceed 1.3v and disable OVP/OCP.

 

Some of you noticed the Reference cards are getting updates before everything else. Naturally the card I own will get updates before anything else.tongue.gif

 

Obviously, the only BIOS i've actually tested is the EVGA/Reference BIOS. The previous NOLIMITS bios did not feature changes to the voltage tables, so again...

Flash at your own risk!

 

Still with me? Then, GO NUTS!

 

Flash guide:

1. Unpack both zips to the same folder.

2. Right click "Computer" and to go Manage. Computer Manager opens.

3. Click Device Manager

4. Expand Display Adapters

5. Right click your GTX980/970 and Disable it(all of them if you have more than one).

6. Start -> run -> cmd (must be administrative, or you must have UAC disabled)

7. Navigate to your nvflash folder: cd\folder\path\here\

8. If you are flashing a BIOS intended for your card, simply type:

nvflash BIOSNAME.rom

9. If you need a PCI DeviceID Override, add -6 after nvflash and before your filename.

nvflash -6 BIOSNAME.rom

 

If you have more than one card and want to flash a specific one:

nvflash --list

Look at the index number (0, 1, 2, 3) and then

nvflash -6 --index <#> BIOSNAME.rom

Images here (Posted by DBEAU 10/22/2014):http://www.overclock.net/t/1517316/extract-and-flash-gtx-970-and-980-firmware-nolimits-and-gamestable/100_50#post_23040140

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye ytelses forskjell er det egentlig mellom overklokket 970 og 980? Min 980 fikk en Firestrike Score på 12500 overklokket. Så at Linus Tech Tips hadde prøvd ut 3stk 970 vs 2stk 980 å slutt resultatene ble ganske like.

Det er nok noen tusen poeng i forskjell i snitt i firestrike på 970 kontra 980. Du må egentlig se på graphics score. Totalscoren inkluderer cpu og derfor får f. Eks Torkildsen høyere totalscore (han har 6 kjerner's cpu ;)

 

Lurte bare på hvordan han har klart å kjøre Core Clock over 1500, hos meg stopper det opp når jeg nærmer meg 1400 å får da bare masse rare artifacts. Gigabyte er kanskje litt bedre på overklokking enn mitt MSI kort er. Vil det hjelpe på å øke Mv litt? Hvor mye skal jeg øke den å fortsatt holde meg safe? Bruker MSI Afterburner.

Lenke til kommentar

hos meg stopper det opp når jeg nærmer meg 1400 å får da bare masse rare artifacts. Gigabyte er kanskje litt bedre på overklokking enn mitt MSI kort er. Vil det hjelpe på å øke Mv litt? Hvor mye skal jeg øke den å fortsatt holde meg safe? Bruker MSI Afterburner.

 

Under kan du se hva jeg bruker som 24/7 setting for mine MSI 970 kort. Kan kjøre høyere, men da må jeg øke volten litt for at de skal være helt stabile.

 

post-10067-0-87955900-1419874742_thumb.png

 

Boost går enda litt høyere opp enn det står i GPUz. Ca 1430 Mhz når jeg spiller FarCry4, og litt mer når jeg kjører Folding@Home.

Lenke til kommentar

 

hos meg stopper det opp når jeg nærmer meg 1400 å får da bare masse rare artifacts. Gigabyte er kanskje litt bedre på overklokking enn mitt MSI kort er. Vil det hjelpe på å øke Mv litt? Hvor mye skal jeg øke den å fortsatt holde meg safe? Bruker MSI Afterburner.

 

Under kan du se hva jeg bruker som 24/7 setting for mine MSI 970 kort. Kan kjøre høyere, men da må jeg øke volten litt for at de skal være helt stabile.

 

attachicon.gifmsi970.PNG

 

Boost går enda litt høyere opp enn det står i GPUz. Ca 1430 Mhz når jeg spiller FarCry4, og litt mer når jeg kjører Folding@Home.

Kortet ditt klokker nok ganske gjennomsnittlig tror jeg. Både g1 kortet og classified skal være håndplukkede og skal klokke litt høyere enn vanlige 980. Jeg klarer 1560/8660mhz i firestrike Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

 

Her er link, bruker nyeste beta driver: http://www.3dmark.com/3dm/5215286?

 

Har flashet endel kort faktisk, skal vedde på du er dobbel min alder, ihvertfall ikke langt unna, tror du klarer det ;)

Jeg har jo faktisk litt bedre Graphic Score enn deg, men på PhysX fronten har du over dobbelt så mye i score. Bruker du CPU til PhysX?

 

Bruker selvsagt 980 kortet :)

Lenke til kommentar

Verken Classy korta eller G1 korta virker håndplukka. Alt er "draw of luck". F.eks jeg har hatt GTX 980 referansekort som klarte 1610mhz på luft og har et G1 som klarer det samme. De andre G1 korta jeg har klokker til ca 1560mhz.

 

Classykorta er bra hvis man setter opp spenningen og kjøler kortet godt nok med vannkjøling eller mere heftig kjøling. Ellers er det helt på det jevne uheldigvis. Det er skandale å betale 1500kr mere for klassy om man ikkje kjøler det med vann, eller noe bedre.

 

De gamle GTX 780/780ti korta mine ville helst ha kaldtvann for å skinne. Da med evbot koblet til selvfølgelig.

Lenke til kommentar

 

hos meg stopper det opp når jeg nærmer meg 1400 å får da bare masse rare artifacts. Gigabyte er kanskje litt bedre på overklokking enn mitt MSI kort er. Vil det hjelpe på å øke Mv litt? Hvor mye skal jeg øke den å fortsatt holde meg safe? Bruker MSI Afterburner.

 

Under kan du se hva jeg bruker som 24/7 setting for mine MSI 970 kort. Kan kjøre høyere, men da må jeg øke volten litt for at de skal være helt stabile.

 

attachicon.gifmsi970.PNG

 

Boost går enda litt høyere opp enn det står i GPUz. Ca 1430 Mhz når jeg spiller FarCry4, og litt mer når jeg kjører Folding@Home.

 

Bruker selv dette som hverdagsklokk.

 

post-88331-0-94264400-1419882340_thumb.jpg

 

Prøver jeg å øke Core Clock så får jeg bare artifacts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...