Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det kommer inn noe mer referanse. Du kan finne kort med referanse-PCB, men ikke kjøler. Men det er jo PCB'en som teller! :)

 

Du kan nok ha rett i det. Komplett skulle ikke ta inn flere, visstnok.

 

Merkelig att ingen butikker virker å ta inn flere av disse. Ikke alle ønsker vannkjøling, og det er jo fordelaktig med orginalkjøler i SLi. Orginalkjøleren ser jo også meget bra ut i mine øyne. MSI sitt alternativ "OCV1" er bare stygg.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg sjesker veldig på et msi 970 men lurer på om det er lurt å vente på ati sitt svar eller titan 2 mtp. Priskrig og om evt. Ati kortene kan konkurrere mot nvidia. Noen som vet noen dato for utgivelse av disse kortene og om det er noe å vente på?

 

Du kan jo vente 6 mnd å se, eller kjøpe nå. Trenger du nytt skjermkort nå, så kjøper du nå. Vil du ha nytt skjermkort om 6 mnd, så kjøper du da. GTX 970 blir neppe noe særlig billigere. Disse korta har jo steget i pris den siste mnd pga dollarprisen.

Lenke til kommentar

Det beste Gigabyte G1 kortet mitt klarer 1610mhz på luft. Classified KREVER vann eller bedre kjøling. Slik har det vært bestandig, særlig på 780 classy og 780ti classy. Med litt kjølig vann, så var det plutselig mulig å få 780ti over 1500mhz. på varmtvann var det vanskelig/umulig uansett spenning.

forresten : når du skriver "litt kjølig vann" mener du noe annet enn vanlig vannkjøling med stor radiator og vifter på full fart ?
Lenke til kommentar

 

Det beste Gigabyte G1 kortet mitt klarer 1610mhz på luft. Classified KREVER vann eller bedre kjøling. Slik har det vært bestandig, særlig på 780 classy og 780ti classy. Med litt kjølig vann, så var det plutselig mulig å få 780ti over 1500mhz. på varmtvann var det vanskelig/umulig uansett spenning.

forresten : når du skriver "litt kjølig vann" mener du noe annet enn vanlig vannkjøling med stor radiator og vifter på full fart ?

Høst/vinter inn i radiator, eller waterchiller :)

Lenke til kommentar

 

 

Det beste Gigabyte G1 kortet mitt klarer 1610mhz på luft. Classified KREVER vann eller bedre kjøling. Slik har det vært bestandig, særlig på 780 classy og 780ti classy. Med litt kjølig vann, så var det plutselig mulig å få 780ti over 1500mhz. på varmtvann var det vanskelig/umulig uansett spenning.

forresten : når du skriver "litt kjølig vann" mener du noe annet enn vanlig vannkjøling med stor radiator og vifter på full fart ?
Høst/vinter inn i radiator, eller waterchiller :)
Waterchiller høres interressant ut. Hat du link? Dyrt? Blir det kondens?
Lenke til kommentar

Hvilken av GTX-980 modellene ville folk her gått for? Synes det ble vanskelig med denne grafikkort-serien ettersom at det ser ut til at de aller fleste modellene leverer bra uten noen store kompromisser.

 

Har siklet lenge over ASUS GTX 980 STRIX, men den koster til vanlig mer enn de andre modellene, og jeg er ikke sikker på om det er verd det lille ekstra ettersom at både Gigabyte og MSI sine kort også gjør det bra.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg prøvde for noen år tilbake var det ikke mulig å få det inn til Norge, fra aquatuning. (Husk å velg Norske siden, ikke australske om man skal prøve)

 

Men man kan jo få det de fleste steder som selger akvarium. F.eks:

http://webzoo.net/default.pl?showProduct=1500&pageId=668

 

Angående kondens så er det bare å enten isolere litt, eller ha tempen over kondenspunktet. Typisk rundt 15 grader elns.

 

Og det er jo fortsatt mye bedre enn ala 30 grader de fleste har.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvilken av GTX-980 modellene ville folk her gått for? Synes det ble vanskelig med denne grafikkort-serien ettersom at det ser ut til at de aller fleste modellene leverer bra uten noen store kompromisser.

 

Har siklet lenge over ASUS GTX 980 STRIX, men den koster til vanlig mer enn de andre modellene, og jeg er ikke sikker på om det er verd det lille ekstra ettersom at både Gigabyte og MSI sine kort også gjør det bra.

Gigabyte 980 G1 ftw!!

Lenke til kommentar

Sist gang jeg prøvde for noen år tilbake var det ikke mulig å få det inn til Norge, fra aquatuning. (Husk å velg Norske siden, ikke australske om man skal prøve)

Men man kan jo få det de fleste steder som selger akvarium. F.eks:http://webzoo.net/default.pl?showProduct=1500&pageId=668

Angående kondens så er det bare å enten isolere litt, eller ha tempen over kondenspunktet. Typisk rundt 15 grader elns.

Og det er jo fortsatt mye bedre enn ala 30 grader de fleste har.

Å ha temp over kondenspunktet høres lurt ut. Men dette virker veldig dyrt og kanskje litt upraktisk. Og litt støyete ? De jeg finner koster jo minst 5000 Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Tja, koster jo litt. Denne hadde jo ganske fin pris til kjøleytelsen å være.

http://korallen.mystore3.no/mobile/index.php#pro_1479

 

Eller for en noe svakere:

http://korallen.mystore3.no/mobile/index.php#pro_1478

 

Skal man ha billig må man nok lage selv. Kjøper selv aircondition enheter som knapt er brukt for under tusenlappen og bruker noen hundrelapper for å bygge den om til waterchiller. Og da snakker vi om 3500w kjøleeffekt. :)

 

To med 2500w kjøleeffekt for 500kr hver. Og to med 3500w for 900kr og 1400kr.

 

Uansett. i forhold til hva du betaler for vannkjølingsdeler er det ganske "billig" selv med ferdiglaget. De fleste betaler glatt 1500-2000kr i ekstra radiatorer/nipler etc... for 2-3 grader lavere vanntemp. Å betale 5000-8000kr for 15-25 grader lavere temp gir faktisk mye for penga. Ja noe av det beste innen pris/ytelse. Men det gir bare mening om man trenger den ekstra kjøleytelsen så klart.

 

Vannkjøling er mye, men aldri praktisk i den forstand, så det er vel knapt et poeng? Ja noen vil kanskje synes det er gøy å teste og koble til en slik sak. :)

 

Støyete? Tja, har både fryser og kjøleskap på rommet. En slik bråker nok ikke alt for mye mer enn det. Men så kjører man den ikke 24/7. Kun når man gamer/bencher som regel. Og da er litt ekstra støy ikke så stort problem?

 

Du kan nok sikkert ha den av og kjøle passivt om PCen står å laster ned om natta etc..

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tja, koster jo litt. Denne hadde jo ganske fin pris til kjøleytelsen å være.

http://korallen.mystore3.no/mobile/index.php#pro_1479

 

Eller for en noe svakere:

http://korallen.mystore3.no/mobile/index.php#pro_1478

 

Skal man ha billig må man nok lage selv. Kjøper selv aircondition enheter som knapt er brukt for under tusenlappen og bruker noen hundrelapper for å bygge den om til waterchiller. Og da snakker vi om 3500w kjøleeffekt. :)

 

To med 2500w kjøleeffekt for 500kr hver. Og to med 3500w for 900kr og 1400kr.

 

Uansett. i forhold til hva du betaler for vannkjølingsdeler er det ganske "billig" selv med ferdiglaget. De fleste betaler glatt 1500-2000kr i ekstra radiatorer/nipler etc... for 2-3 grader lavere vanntemp. Å betale 5000-8000kr for 15-25 grader lavere temp gir faktisk mye for penga. Ja noe av det beste innen pris/ytelse. Men det gir bare mening om man trenger den ekstra kjøleytelsen så klart.

 

Vannkjøling er mye, men aldri praktisk i den forstand, så det er vel knapt et poeng? Ja noen vil kanskje synes det er gøy å teste og koble til en slik sak. :)

 

Støyete? Tja, har både fryser og kjøleskap på rommet. En slik bråker nok ikke alt for mye mer enn det. Men så kjører man den ikke 24/7. Kun når man gamer/bencher som regel. Og da er litt ekstra støy ikke så stort problem?

 

Du kan nok sikkert ha den av og kjøle passivt om PCen står å laster ned om natta etc..

takker for bra info. Hadde sikkert vært spennende men jeg foretrekker nok "vanlig" vannkjøling. Håper jeg kommer 20 grader ned med vannblokk og håper å få få litt høyere klokk en 1560 med det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...