Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Hva er beste måten å se om skjermkortet er stabilt ved overklokking? Far Cry 4 varer en stund hos meg før ting kræsjer, men har måttet bakke helt ned til boost ligger på 1491-1505MHz for å få 100% stabilt i akkurat det spillet.

 

Har tidligere boostet på helt opp mot 1600MHz i andre spill og 3dMark, med gode temperaturer og lav støy og har virket helt stabilt, så egentlig litt skuffet at jeg har måttet bakke av så mye nå.

 

En time med BF4 multiplayer er også ganske bra stabilitetstest synes jeg. Firestrike extreme på loop er også ganske bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror EVGA sitt 980 Classified er identisk med non-classified modellen på komponenter ellers på korta. Forskjellen ligger nok i at EVGA putter på de GM204 kjernene som overklokker best på Classified korta. Så kalt "cherry picked". Så er det opp til folk om de er villig til å betale 1500 kr extra for et kort som kanskje overklokker 100-150 Mhz mere... Ergo en penis forlenger :p

Hva du tror har ikke så mye å si. Classified har annen PCB, annen VRM og annen spenningskontroller enn de andre kortene til EVGA.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror EVGA sitt 980 Classified er identisk med non-classified modellen på komponenter ellers på korta. Forskjellen ligger nok i at EVGA putter på de GM204 kjernene som overklokker best på Classified korta. Så kalt "cherry picked". Så er det opp til folk om de er villig til å betale 1500 kr extra for et kort som kanskje overklokker 100-150 Mhz mere... Ergo en penis forlenger :p

Hva du tror har ikke så mye å si. Classified har annen PCB, annen VRM og annen spenningskontroller enn de andre kortene til EVGA.

 

 

I stand corrected then. Om det er verdt pengene er fortsatt et godt poeng, men det kan vel kanskje bli sagt om alt annet også.

Lenke til kommentar

 

Akkurat som 970 singlecard :p

 

Tja ikke helt det samme. 970 singel har en minimum fps på 52, mens 980 har 62 fps minimum. Best å holde seg over 60 fps når man har en 60 Hz skjerm for å unngå stutter. FarCry4 stuttrer hos meg hver gang fps dropper under 60. Eller er det et SLI problem bare?

 

970 singlecard gir mer ytelse for pengene enn 980 single. Så det er vel ikke noe sjokk at 970 SLI også gir mer for pengene enn 980 SLI?

Lenke til kommentar

Folkens

 

Gjorde en god deal i dag, fikk 2-3k tilbud fra komplett (gammelt tilbud de gav meg) så byttet jeg det ut med gtx 970 sli som var på tilbud

 

Greia er dog at de vil ligge rett oppå hverandre som vist under.

 

Dette er korta jeg har kjøpt. De har blower cooler/radial vifte, så det hjelper jo litt. Kanskje sette opp fan profiles litt mer agressivt.

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

AIR240_BLK_11.png

 

Ka tror dokk? Vil jeg ligge innafor 85 grader.

 

Det er forøvrig samme case og samme kjøling jeg har som er vist på bilde der. Bare at jeg har gtx 970 sli isteden.

 

Vurderer å kjøpe noen slim vifter og legge under nederste GPUen for inntake.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Folkens

 

Gjorde en god deal i dag, fikk 2-3k tilbud fra komplett (gammelt tilbud de gav meg) så byttet jeg det ut med gtx 970 sli som var på tilbud

 

Greia er dog at de vil ligge rett oppå hverandre som vist under.

 

Dette er korta jeg har kjøpt. De har blower cooler/radial vifte, så det hjelper jo litt. Kanskje sette opp fan profiles litt mer agressivt.

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

AIR240_BLK_11.png

 

Ka tror dokk? Vil jeg ligge innafor 85 grader.

 

Det er forøvrig samme case og samme kjøling jeg har som er vist på bilde der. Bare at jeg har gtx 970 sli isteden.

 

Vurderer å kjøpe noen slim vifter og legge under nederste GPUen for inntake.

Det blir ikke like varmt som hos han på bildet uansett :D

Lenke til kommentar

 

Folkens

 

Gjorde en god deal i dag, fikk 2-3k tilbud fra komplett (gammelt tilbud de gav meg) så byttet jeg det ut med gtx 970 sli som var på tilbud

 

Greia er dog at de vil ligge rett oppå hverandre som vist under.

 

Dette er korta jeg har kjøpt. De har blower cooler/radial vifte, så det hjelper jo litt. Kanskje sette opp fan profiles litt mer agressivt.

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

AIR240_BLK_11.png

 

Ka tror dokk? Vil jeg ligge innafor 85 grader.

 

Det er forøvrig samme case og samme kjøling jeg har som er vist på bilde der. Bare at jeg har gtx 970 sli isteden.

 

Vurderer å kjøpe noen slim vifter og legge under nederste GPUen for inntake.

Det blir ikke like varmt som hos han på bildet uansett :D

 

Det hjelper meg ikke så mye

 

da dette er bare et promo bilde for air 240.

Lenke til kommentar

 

 

Folkens

 

Gjorde en god deal i dag, fikk 2-3k tilbud fra komplett (gammelt tilbud de gav meg) så byttet jeg det ut med gtx 970 sli som var på tilbud

 

Greia er dog at de vil ligge rett oppå hverandre som vist under.

 

Dette er korta jeg har kjøpt. De har blower cooler/radial vifte, så det hjelper jo litt. Kanskje sette opp fan profiles litt mer agressivt.

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

AIR240_BLK_11.png

 

Ka tror dokk? Vil jeg ligge innafor 85 grader.

 

Det er forøvrig samme case og samme kjøling jeg har som er vist på bilde der. Bare at jeg har gtx 970 sli isteden.

 

Vurderer å kjøpe noen slim vifter og legge under nederste GPUen for inntake.

Det blir ikke like varmt som hos han på bildet uansett :D

 

Det hjelper meg ikke så mye

 

da dette er bare et promo bilde for air 240.

 

Det der er 2 AMD R9 kort med stock kjøler i sandwich. Steke egg osv. Trodde det var lov å tulle litt, jaja.

 

Vanskelig å gjette temps uten å vite ambient, men det går jo som regel å kjøre kort så nærme. Kjørte 3 stk 980 i sandwich i en demo-maskin hos DI Oslo, kortene ble ganske varme men det gikk greit. Hvorfor vil du ligge under 85C? Kortene vil egentlig justere seg selv uansett da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...