Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert, Uansett så blir jeg sur. Skrev en lapp oppi om det skulle være noe send mail eller mld på dette nm. Sukk, Jaja :p

 

4.5Ghz 1.270V max temp 57¤C i bf4, kun prøvd 20Min :D

 

EDIT: Stabilt!! Skal teste 1.250V imorgen. Jeg har kun justert Volt og multiplier til Core, trenger jeg å kødde med noe annet?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nå har diverse randomstance ført til at jeg blir å få et ekstra 970 til jul/nyttår. 970 i SLI er overkill delux til mitt bruk, men sikkert godt å ha siden jeg skal spille StarCitizen så snart det når butikkhylla.

 

Nå er resten av maskinen litt eldre, en førstegenerasjon i7, mer spesifikt en Core i7-965
Extreme Edition
.

 

Nå har jeg kjørt diverse benchmarks og Arena Commander med taskmanager og resource monitor oppe på skjerm nr2, for å lete etter potensiell flaskehals. Nå ser det ut som den gamle i7'en ikke tjener som en flaskehals, men for å være sikker så er det lurt å spørre dere.

 

Må/bør jeg oppgradere cpu/hk/ram?

Lenke til kommentar

Meg slår de også, men gøy å ha litt high-end, Fant ut at oppgradering av Hk, Cpu og Ram koster meg 8400Kr.... Jævlig dyrt! Skal kutte ned til 8Gb ram. Også så handler jeg på komplett... Di plutselig sendte meg Rma hk tilbake, vet ikke om det er nytt eller samme da jeg ikke fikk beskjed om en dritt. Kun at det var en pakke på vei til meg.. som app (posten) ga meg beskjed om, Så di blir det ikke denne ganger, eller noen gang etter.. :p Men men... Siden ikke de svarer på Pm så skal jeg ta pakka og bli ferdig med det.

 

Uansett.. Ser dette greit ut? Noe dere ville byttet elns? Alt skal i et Define R5 kabinett.

blir spennende å se om Komplett svarer på PM klokken 23.00 på kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Meg slår de også, men gøy å ha litt high-end, Fant ut at oppgradering av Hk, Cpu og Ram koster meg 8400Kr.... Jævlig dyrt! Skal kutte ned til 8Gb ram. Også så handler jeg på komplett... Di plutselig sendte meg Rma hk tilbake, vet ikke om det er nytt eller samme da jeg ikke fikk beskjed om en dritt. Kun at det var en pakke på vei til meg.. som app (posten) ga meg beskjed om, Så di blir det ikke denne ganger, eller noen gang etter.. :p Men men... Siden ikke de svarer på Pm så skal jeg ta pakka og bli ferdig med det.

 

Uansett.. Ser dette greit ut? Noe dere ville byttet elns? Alt skal i et Define R5 kabinett.

blir spennende å se om Komplett svarer på PM klokken 23.00 på kvelden.

 

 

Hehe, du vet ungdommen eier ikke tolmodighet :p

Lenke til kommentar

 

Meg slår de også, men gøy å ha litt high-end, Fant ut at oppgradering av Hk, Cpu og Ram koster meg 8400Kr.... Jævlig dyrt! Skal kutte ned til 8Gb ram. Også så handler jeg på komplett... Di plutselig sendte meg Rma hk tilbake, vet ikke om det er nytt eller samme da jeg ikke fikk beskjed om en dritt. Kun at det var en pakke på vei til meg.. som app (posten) ga meg beskjed om, Så di blir det ikke denne ganger, eller noen gang etter.. :p Men men... Siden ikke de svarer på Pm så skal jeg ta pakka og bli ferdig med det.

 

Uansett.. Ser dette greit ut? Noe dere ville byttet elns? Alt skal i et Define R5 kabinett.

blir spennende å se om Komplett svarer på PM klokken 23.00 på kvelden.

 

Kult. Flere mld ble nå sendt og ventet flere dager. Men er mest irritert over at beskjed ikke bli gitt, Regnet med siden du hadde vært pålogget på forumet så hadde du sett. Men, Det er min erfaring, Jeg er sikkert uheldig som brukte PM istedenfor Mail, og at pakken plustelig ble sendt uten noe beskjed overhode fra dere. :p Komplett svarer faktisk til 22:00^^

Kan jeg ta resten på Pm.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Komplett svarer hverken på PM, på mobil eller facebook som DI. Der i gården så er du heldig om du får mail. :sleep2:

 

Uansett så blir det jo litt irrelevant, for så lenge man får svar i rimelighetens tid, så bør man være fornøyd. Når du er nødt å kjøpe på så mange steder som meg, så blir du kjempefornøyd om du får svar og korrekt pakke overhode. :ph34r:

 

Og er pakken på vei uansett, så må vel det være det viktigste Christian? :)

Lenke til kommentar

Nja, Jeg skal innrømme at jeg var sur når jeg skrev det, men litt greit å vite hva som blir sendt tilbake for man oppgradere til X99? Om de hadde gitt meg beskjed så hadde jeg ikke brydd meg, men siden de ikke gjorde så er de på samme nivå som netonnet atm, Men skal uansett kjøpe hos de, skal ikke la 1 tabbe fra enten min eller deres side gjøre det. De har nesten alt jeg må ha, men ikke ønsket Hk og ram, men resten :D Var bare en dum tekst jeg skrev i litt sinne :p

 

Komplett har alltid svart meg på mail. Men, Men.. Like greit å bryte dette av for jeg eller andre forsetter? Kan evt ta resten på Pm. :)

Lenke til kommentar

 

Må/bør jeg oppgradere cpu/hk/ram?

 

Hvis du kjøper en bedre CPU kjøler (nå vet jeg ikke hvilken du har), og prøver å overklokke din CPU til 4 Ghz eller mer, så burde den holde. Skal du kjøpe nytt så er jo i7 4790K et bra valg (og nytt Hk, ram).

 

Har H100i og kan lett kjøre den på 4GHz. Har klokket den lengre men kjører den stock atm siden jeg ikke helt merker real world benefit fra å kjøre den klokket.

Lenke til kommentar

 

 

Må/bør jeg oppgradere cpu/hk/ram?

 

Hvis du kjøper en bedre CPU kjøler (nå vet jeg ikke hvilken du har), og prøver å overklokke din CPU til 4 Ghz eller mer, så burde den holde. Skal du kjøpe nytt så er jo i7 4790K et bra valg (og nytt Hk, ram).

 

Har H100i og kan lett kjøre den på 4GHz. Har klokket den lengre men kjører den stock atm siden jeg ikke helt merker real world benefit fra å kjøre den klokket.

 

 

Nei man merker ikke forskjell i vanlig bruk. Poenget er vel mer at jo raskere CPU, jo mindre sjangse for at den blir en flaskehals for skjermkorta i spill. Spessielt med 970 SLI vil dette være viktig, så om du får deg det burde du iallefall sette den til 4.0 Ghz.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Nja, Jeg skal innrømme at jeg var sur når jeg skrev det, men litt greit å vite hva som blir sendt tilbake for man oppgradere til X99? Om de hadde gitt meg beskjed så hadde jeg ikke brydd meg, men siden de ikke gjorde så er de på samme nivå som netonnet atm, Men skal uansett kjøpe hos de, skal ikke la 1 tabbe fra enten min eller deres side gjøre det. De har nesten alt jeg må ha, men ikke ønsket Hk og ram, men resten :D Var bare en dum tekst jeg skrev i litt sinne :p

 

Komplett har alltid svart meg på mail. Men, Men.. Like greit å bryte dette av for jeg eller andre forsetter? Kan evt ta resten på Pm. :)

Hei,

 

Det sier seg selv at PM mot meg privat på forumet ikke fungerer 110%. (se hvor mange innlegg jeg har de siste 6mnd f.eks... ikke akkurat aktiv)

 

Jobbpcen min kan være på nett og dermed er jeg "pålogget". Du har forferdelig mange spørsmål om ting du burde lese deg opp på selv og dermed har jeg ikke besvart disse PMene. Det er heller ikke alt jeg kan svare på uten å sitte foran pcen på jobb når du lurer på tilbud på X antall ting.

 

Send mail med [email protected] fra nå av. Da får du svar mellom 10-18.00 man-fre.

 

Beklager eventuelle misforståelser.

 

Mvh Haakon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nja, Jeg skal innrømme at jeg var sur når jeg skrev det, men litt greit å vite hva som blir sendt tilbake for man oppgradere til X99? Om de hadde gitt meg beskjed så hadde jeg ikke brydd meg, men siden de ikke gjorde så er de på samme nivå som netonnet atm, Men skal uansett kjøpe hos de, skal ikke la 1 tabbe fra enten min eller deres side gjøre det. De har nesten alt jeg må ha, men ikke ønsket Hk og ram, men resten :D Var bare en dum tekst jeg skrev i litt sinne :p

 

Komplett har alltid svart meg på mail. Men, Men.. Like greit å bryte dette av for jeg eller andre forsetter? Kan evt ta resten på Pm. :)

Hei,

 

Det sier seg selv at PM mot meg privat på forumet ikke fungerer 110%. (se hvor mange innlegg jeg har de siste 6mnd f.eks... ikke akkurat aktiv)

 

Jobbpcen min kan være på nett og dermed er jeg "pålogget". Du har forferdelig mange spørsmål om ting du burde lese deg opp på selv og dermed har jeg ikke besvart disse PMene. Det er heller ikke alt jeg kan svare på uten å sitte foran pcen på jobb når du lurer på tilbud på X antall ting.

 

Send mail med [email protected] fra nå av. Da får du svar mellom 10-18.00 man-fre.

 

Beklager eventuelle misforståelser.

 

Mvh Haakon

 

Det vet jeg godt at det ikke er/var optimalt. Lese meg opp på? Jeg sender deg mail så kan vi ta det derfra. :)

Lenke til kommentar

Er det en håndfast metode å se om man har en flaskehals i systemet? En spesiel benchmark eller overvåkningsprogram man kan kjøre i bakgrunn?

 

 

Blodklokk CPUen din, da den du har er svært god enda.

 

Syns du det fortsatt er for "tregt" så er nok eneste veien å gå å oppgradere til LGA2011-3

 

Kjenner du godt til BIOSen din og har en heldig chip, klarer du sikkert en 4.2GHz og kanskje en smule mer ;) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...