Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Også Black Friday om 2 dager. Hadde det ikke vært lurere å ventet?

 

Jeg har ikke sett antydning til at det skal være noe særlig Black Friday-tilbud i år. Har ikke sett noe fra Komplett i alle fall. Komplett.se og Komplett.dk derimot.... men det hjelper jo ikke så mye. Jeg bestilte meg ny PC i går, helt overbevist om at det ikke lønner seg for meg å vente til fredag med å bestille. Endte opp med :

 

 

Antall Varenr. Beskrivelse 1.00 814896 ASUS MAXIMUS VII RANGER, Socket-1150

ATX, Z97, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA,DVI,HDMI, 1.00 817261 Intel Core i7-4790K

Socket-LGA1150,Quad Core,4.0GHz,8MB,88W,22nm,HD460 1.00 812878 HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Blue

2x8GB 1600MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fur 1.00 795139 Cooler Master G750M, 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P 1.00 757466 Fractal Design Define R4 Black Pearl

Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, Støydempet, 1.00 653071 Seagate Barracuda® 2TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" 1.00 818717 HyperX Fury SSD 240GB 2,5"

SATA3.0, 7mm, SF-2281, 500/500MB/s read/write 1.00 824861 MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX

with choose one game ; The Crew, or Assassin?s Cre 1.00 812181 Samsung 24" LED SyncMaster S24D390H

1920x1080 PLS, 5ms, 1m:1, VGA/HDMI 1.00 790687 CM Storm Devastator - MS2K & MB24

USB 2.0, 800~2000 DPI, Nordic, Custom membrane, An 1.00 767577 Corsair Vengeance MM200 Wide Edition

Gaming mouse mat Wide Edition 1.00 460665 Noctua NT-H1 Kjølepasta

3.5 gram, High-Performance Hybrid 1.00 831004 Intel Games Bundle (5x) Voucher

World of Tanks, Grid Autosport, Rome II, Beatbuddy 1.00 828354 nVIDIA's Pick Your Path (Voucher)

for GTX780, 780Ti, 970, 980, The Crew or Assassin?

 

 

Vel

 

Komplett, Mpx, Netonnet, cdon etc etc skal alle ha black friday salg. og blir det som i fjor, kan du spare mye, men men.

 

Vet ikke hvorfor du må bestille nå, da du kan spare penger.

 

Grunnet til at det ikke har noe kommet noe enda, er fordi det ikke er natt til fredag enda ;)

 

https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=11243

https://www.mpx.no/k/kcf.aspx?id=9558

 

 

Har faktisk ikke sett reklamen eller noe om Black Friday unntatt den du lenket til. Sjekket e-posten flere ganger om dagen også. Men.... jeg tror allikevel det er viktigere for meg å få den før helgen enn å spare en tusing.

 

 

Blir det for galt, så benytter jeg angrefristen og bestiller nytt om 31 timer :p

Endret av donrosa
Lenke til kommentar

Hvorfor ha vannkjøling i kabinett som ikke egner seg til deg?

 

Define R5 har vel tross alt relativt gode muligheter til vannkjøling og spesielt hvis man fjerner harddisk burene og 5.25" buret. Kan ikke sammenlignes med mange andre så klart, men til størrelsen å være så har kabinettet ganske mange muligheter til vannkjøling sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Komplett har visst classified på lager (mulig noen har nevnt dette i tråden alt men) :

 

https://www.mpx.no/evga-geforce-gtx-980-4gb-classified/831277

 

Eller mpx da, men det er vel mye det samme :)

 

Jeg vurderer STERKT å bestille 2 av disse, men tenker å vente på neste runde (980ti / titan X)... Men frister fælt!!

 

Ser du har 980 SLI allerede. Bortkastet penger å kjøpe Classified da spør du meg. Vent heller på Titan 2 eller 990 (eller hva nVidia velger å kalle dem). Dessuten kommer jo AMD med R390X snart.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Komplett har visst classified på lager (mulig noen har nevnt dette i tråden alt men) :

 

https://www.mpx.no/evga-geforce-gtx-980-4gb-classified/831277

 

Eller mpx da, men det er vel mye det samme :)

 

Jeg vurderer STERKT å bestille 2 av disse, men tenker å vente på neste runde (980ti / titan X)... Men frister fælt!!

Ser du har 980 SLI allerede. Bortkastet penger å kjøpe Classified da spør du meg. Vent heller på Titan 2 eller 990 (eller hva nVidia velger å kalle dem). Dessuten kommer jo AMD med R390X snart.

Driver å bygger test-bench. Har alt av deler minus gpu og selve "kabinettet". Så skal ha noe nytt kult til den uansett.

 

Men jeg venter ja, godt mulig nvidia svarer når amd slipper 390 i tillegg til at priskrig kan forekomme. Samtidig skal man ikke undervurdere black friday, om classifiedene er redusert da er det ikke noe å lure på :)

Lenke til kommentar

Duran og DP, om dere gir meg et V8 kabinett til samme lave 1K pris, så tar jeg gjerne det^^ 15 and broke atm, tok tid til å skrape sammen frakten til Oslo jo^^

 

Skal bevise at det er plass til XTX i R5, hk sine heatsinks kommer neppe i veien da radiator sitter lenger mot venstre side av kasse enn høyre.^^ Tror det skal passe ihvertfall :green:

 

er vel 64mm + 25mm (Uten push-pull som er best på slike tjukke rads) 99.999999% på at det skal passe.

Lenke til kommentar

www.alltheweb.com i IE , 1995 -tider.

Trur www.kvasir.no også var inn da.

Så var startsiden eller sol.no oppe så fort man åpnet nettleseren.

 

Pcen jeg kjøpte på 80tallet hadde grønn/svart skjerm og var ikke farger på engang.

Nei jeg er ikke 90 år, men 30 :green:

 

Det var heller ikke harddisk på (tilgjengelig for brukeren) , men en B-floppy man kunne lagre til.

Husker jeg oppgraderte til a-floppy for 4000kr.

Endret av War
Lenke til kommentar

www.alltheweb.com i IE , 1995 -tider.

Trur www.kvasir.no også var inn da.

Så var startsiden eller sol.no oppe så fort man åpnet nettleseren.

 

Pcen jeg kjøpte på 80tallet hadde grønn/svart skjerm og var ikke farger på engang.

Nei jeg er ikke 90 år, men 30 :green:

 

Det var heller ikke harddisk på (tilgjengelig for brukeren) , men en B-floppy man kunne lagre til.

Husker jeg oppgraderte til a-floppy for 4000kr.

 

 

Mener jeg hadde mer blå hvit å svart skjerm. Spilte ducktales på 5.25 floppy :-)

Lenke til kommentar

Duran og DP, om dere gir meg et V8 kabinett til samme lave 1K pris, så tar jeg gjerne det^^ 15 and broke atm, tok tid til å skrape sammen frakten til Oslo jo^^

 

Skal bevise at det er plass til XTX i R5, hk sine heatsinks kommer neppe i veien da radiator sitter lenger mot venstre side av kasse enn høyre.^^ Tror det skal passe ihvertfall :green:

 

er vel 64mm + 25mm (Uten push-pull som er best på slike tjukke rads) 99.999999% på at det skal passe.

Har bygd i en million R4-kabinetter. Bare google litt på R4 water cooling så ser du at de aller aller fleste har en radiator i front. Er ikke noe bedre plass i R5, og det er som sagt trangt selv med liksomvannkjøling i toppen på R4.

Lenke til kommentar

 

 

Duran og DP, om dere gir meg et V8 kabinett til samme lave 1K pris, så tar jeg gjerne det^^ 15 and broke atm, tok tid til å skrape sammen frakten til Oslo jo^^

 

Skal bevise at det er plass til XTX i R5, hk sine heatsinks kommer neppe i veien da radiator sitter lenger mot venstre side av kasse enn høyre.^^ Tror det skal passe ihvertfall :green:

 

er vel 64mm + 25mm (Uten push-pull som er best på slike tjukke rads) 99.999999% på at det skal passe.

Har bygd i en million R4-kabinetter. Bare google litt på R4 water cooling så ser du at de aller aller fleste har en radiator i front. Er ikke noe bedre plass i R5, og det er som sagt trangt selv med liksomvannkjøling i toppen på R4.
Tror deg så gjerne, men kabinett til 4K, da oppgraderes heller min 1080p 60hz skjerm^^

 

Skal måles når jeg får kabinettet :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...