Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Folkens

 

Gjorde en god deal i dag, fikk 2-3k tilbud fra komplett (gammelt tilbud de gav meg) så byttet jeg det ut med gtx 970 sli som var på tilbud

 

Greia er dog at de vil ligge rett oppå hverandre som vist under.

 

Dette er korta jeg har kjøpt. De har blower cooler/radial vifte, så det hjelper jo litt. Kanskje sette opp fan profiles litt mer agressivt.

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

AIR240_BLK_11.png

 

Ka tror dokk? Vil jeg ligge innafor 85 grader.

 

Det er forøvrig samme case og samme kjøling jeg har som er vist på bilde der. Bare at jeg har gtx 970 sli isteden.

 

Vurderer å kjøpe noen slim vifter og legge under nederste GPUen for inntake.

Det blir ikke like varmt som hos han på bildet uansett :D

 

Det hjelper meg ikke så mye

 

da dette er bare et promo bilde for air 240.

 

Det der er 2 AMD R9 kort med stock kjøler i sandwich. Steke egg osv. Trodde det var lov å tulle litt, jaja.

 

Vanskelig å gjette temps uten å vite ambient, men det går jo som regel å kjøre kort så nærme. Kjørte 3 stk 980 i sandwich i en demo-maskin hos DI Oslo, kortene ble ganske varme men det gikk greit. Hvorfor vil du ligge under 85C? Kortene vil egentlig justere seg selv uansett da...

 

Vet at det var AMD, men fant ikke noe med Nvidia.

 

http://www.corsair.com/en-us/blog/2014/september/how_to_air_240

 

Her bruker han gtx 780ti i sli.

 

Trudde forørig 85 C var grensen før throttling av boost begynte. Men jeg får bare sette en agressiv vifteprofil og følge med. Spent!

 

Jeg måtte ha en liten case i høyden, så dette var det valge jeg hadde, men vil ha mye kraft også. Så blir spennende å se hvordan det går. Får alt på mandag :D

 

Vet forøvrig ikke hvor mye det hjelper å legge 12mm vifter som inntake i bånn. kan legge 3 stk i bånn der eventuelt, men 12-15mm vifter flytter jo ikke så mye luft, men noe kan jo hjelpe.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri i livet kjørt SLI med et så lite kabinett. Singel 980 eller vente på Titan 2 heller da.

 

folk har kjørt sli i årrekke med lite headroom, så tror det skal gå helt fint. Folk kjører jo trippel eller quad også. Men vi får se.

 

gtx 970 sli koster like mye som gtx 980 i dag, og da syntes jeg det er tull å kjøpe gtx 980

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

gtx 970 sli koster like mye som gtx 980 i dag, og da syntes jeg det er tull å kjøpe gtx 980

 

Det mener jeg også. Hva med et nytt kabinett?

 

 

Som jeg skrev, så må kabinettet være lite. i høyden. Har lite plass. Så hadde ikke så mange valg, men ville ha en kraftig PC samtidig.

 

Komplett har jo 45 dagers retutrett, så skal få skjørt det skikkelig når jeg får det. Virker det å funke dårlig, så får jeg skifte til single gtx 980.

 

Men lov å prøve da. Har ihvertfall 3 vifter som skal blåse rett på gpuene, en foran og 2 under. Så forhåpentligvis holder det. Veldig spent på temperaturen

 

Har jo sett folk kjøre sli med vifter som bare dytter varmen på det andre kortet, har ihvertfall blower vifter nå.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

gtx 970 sli koster like mye som gtx 980 i dag, og da syntes jeg det er tull å kjøpe gtx 980

 

 

Nå er det desverre slik en gang at det ikke er alle spill som støtter eller kjører særlig bra på SLI og da er plutselig ikke helt bare tull å handle 980. Men så sitter jeg med 2 980er i min PC så jeg er vel helt tulling :fun:

Lenke til kommentar

Neppe tulling, har det selv og det er så vidt det holder mål .

 

Det kommer hele tiden nye spill som krever mer og mer, og skal vi hele tiden spille dem med max detaljer og bøttevis med antialiasing, så må vi da oppgradere for hver generasjon GPU'er. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å hoppe av denne karusellen, men ble da X99 og 970 SLI i høst... Ahh vi lærer aldri :p

Lenke til kommentar

Swift gjorde vel at en del av oss er på karusellen igjen, men nå kan ikke jeg si noe som har 20-30-40 980/970 /290x /780ti som jeg ikke bruker en gang til annet en folding på gøy

Ble 6 av denne på svartefredag

 

https://www.komplett.no/asus-radeon-rog-matrix-r9-290x-4gb-gddr5/812895

 

Du klarte ikke vente på de nye kortene som kommer på nyåret en gang altså da. :wee:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

gtx 970 sli koster like mye som gtx 980 i dag, og da syntes jeg det er tull å kjøpe gtx 980

 

 

Nå er det desverre slik en gang at det ikke er alle spill som støtter eller kjører særlig bra på SLI og da er plutselig ikke helt bare tull å handle 980. Men så sitter jeg med 2 980er i min PC så jeg er vel helt tulling :fun:

 

Føler den påstanden der ikke holder mål lenger. Vi har sagt det samme i mange år nå. Joda, ett eller annet ubisoft spill har dårlig skallering og stuttering ved sli.

Både Unity og Watch Dogs visste dette. Det er også noe problemer med Far Cry 4, men alle andre spill virker å ha veldig god skalering.

Lenke til kommentar

 

Swift gjorde vel at en del av oss er på karusellen igjen, men nå kan ikke jeg si noe som har 20-30-40 980/970 /290x /780ti som jeg ikke bruker en gang til annet en folding på gøy

Ble 6 av denne på svartefredag

 

https://www.komplett.no/asus-radeon-rog-matrix-r9-290x-4gb-gddr5/812895

 

Du klarte ikke vente på de nye kortene som kommer på nyåret en gang altså da. :wee:

 

Kjøper bare de også, ventekort blir det mange av.

Lenke til kommentar

Føler den påstanden der ikke holder mål lenger. Vi har sagt det samme i mange år nå. Joda, ett eller annet ubisoft spill har dårlig skallering og stuttering ved sli.

Både Unity og Watch Dogs visste dette. Det er også noe problemer med Far Cry 4, men alle andre spill virker å ha veldig god skalering.

 

 

Nå er jo spillene du selv nevner ikke akkurat små ubetydlige titler. Ellers har jeg stor problemer med eksempelvis The Vanishing of ethan carter som jeg enda ikke får til å kjøre akseptabelt med SLI aktivert.

 

Ellers er det langt ifra alle spill , faktisk et fåtall med spill som har SLI støtte de første ukenne etter release, så jeg synst det er et argument som holder mål i lange baner :) Ryse: Son of Rome rundet jeg forøvri før det fikk SLI støtte.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

SLI skalering kan være dårlig i visse tilfeller, men det er det på singelkort og andre løsninger også. Noen spill er rett og slett ræv fra ende til annen, og de har ikke brukt et sekund på optimalisering av PC. Typisk de samme som også sliter med SLI-skalering.

Det blir i bunn og grunn et argument med lite hold i, for det er ikke noe alternativ heller. De som gir blanke F i skjermoppsett, grafikk og ytelse, de hadde nok aldri vurdert SLI/CFX heller. :huh:

 

Slike spill bør man nok uansett vente noen uker til blir spillbart. SLI eller ei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan det svekker argumentasjonen om å gå for et kraftigere kort fremfor 2 mindre kraftige kort kan være bedre for noen.

 

Flere titler er dårlig optimalisert, selv om dette er utvikleren sin skyld kan en da ikke skubbe dette under et bord å ikke ta det med i vurderingen, for det er flere av disse spillene en ofte vil spille uansett. Om en og ofte spiller betaer og early access er det og i 90% av tilfellene en fordel å ha et singelt kraftig kort fremfor 2 mindre kraftigere. Jeg har hatt flere SLI og crossfire oppsett gjennom årene, å har jo et nå å ikke en sjel skal si til meg at det er helt problemfritt, for det er det ikke. At det har blitt bedre siden den gangen jeg satt å prøvde å spille skyrim med 2 5870 i crossfire å samtlige teksturer startet å freake ut skal jeg ikke nekte på, men har flere ganger med de 2 980enne jeg har nå sett meg nødt til å deaktivere det ene skjermkortet for å få et spill spillbart. Det er heller ikke alle som er så giret på å sitte å vente noen uker på at Nvidia skal pushe ut en SLI profil til et spill en gjerne har gledet seg i lang tid til før en starter å spille det.

 

Men det er jo greit nok, på basis av dette mener jeg at 980 ikke er et tullekort som ellers blir påstått her, så kan jo dere mene det dere vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, om du må teste uferdige spill og prioriterer best ytelse der, vel da har man jo allerede sagt hva slags prioriteter man har... Da ser jeg ikke helt problemet her. Om man er tydelig på prioritetene sine, og presanterer dette slik, så er nok de fleste enige i at enkeltkort er beste valget.

Btw: Jeg er ikke imot å kjøpe 980. For all del, hadde skaffet meg GTX 980 over 970 any day.

 

Uansett, i 970 VS 980, så ser jeg ikke hvorfor det nødvendigvis må være SLI VS non-SLI. Hva gjør GTX 970-eiere når de med 980 skaffer seg et kort til, ja eller to til?! (eller tre til ^^)

 

Fire GTX 970'er sliter nok en del (ikke sjangs) for å matche tre 980'er, og tre til fire 970'er vil nok bare på håret i mange titler karre til seg bedre ytelse enn to GTX 980'er. Og da trenger de i tillegg sokkel 2011/2011-3 for nok PCI-e kanaler. Noe som øker prisen ytterligere.

Kort sagt: SLI med 970 kan funke topp sammenlignet mot et enkelt 980, og funke topp som en billig løsning. Men blir ikke nødvendigvis så fryktelig smart på litt mer high-end maskiner like vell.

 

Dog. Det er mer morro med flere skjermkort og sokkel 2011-3 så why not. Bruk argumentet for å kjøpe 3-4 970'er, ikke for 2x970 VS 1x980. :green:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare SLI-profil til spill som spiller inn her når vi snakker om flere kort. Støynivået går også litt opp, og det krever bedre luftflyt i kabinettet. Går an med de to MSI 970 korta mine her nå, men skulle jeg hatt 3 eller 4 kort så ser jeg på det som et must å iallefall velge kort med nVidia referanse kjøleren som drar den varme lufta ut av kabinettet, noe som også flere hardware sites anbefaler.

 

Man kan jo ha SLI med 2 GPU'er på ett og samme kort alla GTX 690 da. Så lenge det kortet har bra nok kjøler slik at støynivået ikke blir plagsomt, en diger 3-slot kjøler f.eks. Jeg vil helst bare ha ett kraftig kort i maskina, men synes ikke 980 alene er bra nok, så valgte to 970 for nå. Gjorde jo samme valget da 670 og 680 korta var ute...så kanskje den løsningen vil alltid bli valgt :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...