Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gammel dame som klager


mr_ged

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk må faktisk forvente såpass små "plager" når de bosetter seg i tette leilighetskomplekser. Så lenge du ikke bryter med reglene i borettslaget for ro og orden og ikke overdriver med støy o.l. får hun nesten bare finne seg i det. Bor på samme måte selv. Barn som roper tidlig søndags morgen er irriterende, men det er noe jeg visste var en del av pakka når jeg bosatte meg her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At klokka ikkje er ellve endå speler eigentleg ikkje så stor rolle (ikkje er det alle kommuner som har den regelen heller).

Så utan at eg skal forsvare hennes oppførsel så er det ikkje fritt fram å støye så lenge det ikkje er natt.

 

Som i alle aldre nabokonflikter så anbefaler eg at dere får til å kommunisere for å finne ei felles løsning. Etter grannelova så skal naboane vise hensyn til kvarandre, så her gjelder det å finne gode kompromiss som fungerer for begge parter.

 

Om klagene er heilt klart grunnlause så kan du ikkje gjere så mykje meir enn å ignore henne. Bur du i burettslag eller sameige så kan du rette ein klage til styret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig med Zepticon. Røyklukt kan være vannvittig irriterende, og den kan nå veldig langt i vindretningen. Vi som ikke røyker kjenner lett igjen lukten, mens de som røyker tror problemet er lite fordi de ikke kjenner lukta på langt nær like godt da de tross alt går med lukta på seg hele dagen.

 

Om det hjelper å røyke innendørs er en annen sak. Står et vindu oppe, så kommer vel røyken ut uansett.

 

Når det gjelder fotball på utearealet, hvis dere ikke roper, hoier og skriker, så kan hun ikke si noe på det. Men neste gang dere spiller fotball, så kan dere tenke på lydnivået, og selv høre om det blir mye støy. Hvis det gjør det, så kan dere vurdere å dempe dere litt, fordi unødvendig støy kan irritere flere enn denne damen (men ikke alle har "baller nok" til å klage).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig når det gjelder røyking. Vi slet med sterk røyklukt på soverommet noen morgningen for en stund siden, trodde først det var de under oss. Men fant ut at det var ei som bodde i nabo leiligheten to etasjer under oss (som sitter og røyker inn i ventilatoren på kjøkkenet) Hun har bodd der lengre enn oss og røyka hele tiden, klarer ikke å forklare hvorfor røyken etter over 1.5 år plutselig skulle finne veien inn vinduet vårt, men det gjorde den. Heldigvis over nå :)

 

Med fotballen, så er det forskjell på 2-3 kompiser som tuller litt og en bøling som spiller kamp. Kan bli ganske høylytt og det forstår jeg at ikke er ønskelig på gresset ved leiligheten (ei heller forventet)

Lenke til kommentar

Det er jævlig kjipt når naboen drar frem diverse tobakk på balkongen. Det er egentlig det eneste negative med å bo øverst. Alle de andre sin røyklukt siver opp og inn på mitt soverom.

 

Edit: Og det som for dere oppleves for rolig prat kan faktisk oppleves som ganske støyende for naboer. Hun har ikke så mye å klage over ettersom det tydeligvis var tidlig på kvelden, men jeg blir ikke veldig blid når noen av naboene slår opp døra sommerstid når det nærmer seg elleve og jeg hører både høy latter, bass og lyd fra TV-spill/film og så videre. Jeg vet at de mener de er rolige, men for meg høres det nesten ut som de har fest.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man velger å bo i en stor by eller blokk for den saken skyld MÅ man tåle at andre folk lever!
Om røyken plager dere - lukk vindu da!
Om du ikke tåler at noen spiller fotball eller snakker - flytt på landet da kan du ganske enkelt ikke bo i en by :nei::)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når man velger å bo i en stor by eller blokk for den saken skyld MÅ man tåle at andre folk lever!

Om røyken plager dere - lukk vindu da!

Om du ikke tåler at noen spiller fotball eller snakker - flytt på landet da kan du ganske enkelt ikke bo i en by :nei::)

Høres ut som noe bråkmakere/røykere sier for å rettferdiggjøre at de driter i alle andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når man velger å bo i en stor by eller blokk for den saken skyld MÅ man tåle at andre folk lever!

Om røyken plager dere - lukk vindu da!

Om du ikke tåler at noen spiller fotball eller snakker - flytt på landet da kan du ganske enkelt ikke bo i en by :nei::)

Når man velger å bo i en stor by eller blokk for den saks skyld MÅ man vise hensyn til de som bor rundt en. Det er normal folkeskikk.

 

Om røyken plager andre - slutt å røyk eller gjør det et sted hvor ingen plages av det da!

Om du ikke tåler at andre klager på at du spiller fotball eller snakker - flytt på landet da kan du ganske enkelt ikke bo i en by :nei::)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om røyken plager dere - lukk vindu da!

Vil svare litt mer utfyllende på akkurat dette.

 

Hvorfor skal jeg plages med at andre har valgt å røyke? Når man tar det valget å røyke, så vet man at det er plagsomt for andre. Og da man ta konsekvensene av det. Skal noen lukke vinduet, så er det de som røyker... ikke de som plages av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare røyk og spill fotball. Drit i tipsene om å kutte røyken. Tåler ikke naboene røyklukt, så får de flytte.

 

Tåler man ikke eksos, så flytter man ikke til byen. Tåler man ikke røyk så flytter man ikke ved en som røyker. Tåler man ikke bråk, så flytter man ikke ved en skole/barnehage/skytebane - DET er et valg man i så fall gjør selv.

 

For å ta det litt mer seriøst ... bare ignorer dama, hun er ei av de kjente klagedamene man kan være så heldig å komme borti. Hadde ei slik under oss den gangen vi bodde i blokk. Klagde på alt. Hun bodde der ikke lenge heldigvis, men fra å ha en nabo som ikke sa hun hørte en lyd, til å få ei slik burugle, det var en overgang :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men å nekte røykere å røyke på sin egen balkong er ikke trakkasering. lol.

 

Så lenge de sørger for at røyken holder seg på balkongen og ingen andre plasser så skal de gjerne få lov. Så lnge den sjenerer meg så er det bare å droppe røykingen.

 

 

Så viss jeg mener at gassen trekker inn på soverommet mitt skal jeg be han slutte å starte bilen og heller skubbe den 50 meter bort i veien?

 

Get a grip.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...