Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gammel dame som klager


mr_ged

Anbefalte innlegg

Det rare oppi alt dette er jo at røykerene har et så ekstremt behov for å forsvare sin avhengighet...

Det ser ut til at du mangler empati, evne til å sette deg inn i andres situasjon. Røyking er en vesentlig del av livet for de som har den vanen, og når de utsettes for mobbing og uthengnng, er det da ikke det minste rart at de gjerne vil forsvare seg.

Uansett er ikke dette en kamp mellom røykere og ikke-røykere. Det er en kamp mellom de som finner glede i å plage, trakassere og bestemme over andre, og de som ønsker et humant samfunn der vi både tar hensyn til hverandre og respekterer hverandres særegenheter. Jeg røyker ikke, men litt røyk, enten den er fra et St. Hans-bål eller tobakk, gjør meg ingenting. De som føler seg plaget av tobakksrøyk, har uten tvil et problem, men det problemet sitter oppe i deres eget hode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

En ting kommer frem av denne tråden, i alle fall. Jeg får endelig svar på noe jeg har lurt på i lang tid. Er mennesker som ikke respekterer andre beboere uvitende, eller bare hensynsløse uten tanke for andre? Det viser seg at det er det siste. Og det slår meg at jeg har så lang fartstid i trafikken i bymiljøer at det burde jeg egentlig ha konkludert med for lenge siden.

 

Ettersom naboene under meg nå sitter og storkoser seg med rød prince på balkongen rett under min datters soverom lurer jeg på om det har skjedd noe nytt på denne fronten. Kan folk fortsatt påføre sine naboer passiv røyking som de ønsker? (Nei, det er ikke mennesker som kommer til å høre på oss om vi prater til dem).

Lenke til kommentar

 

 

 

Men å nekte røykere å røyke på sin egen balkong er ikke trakkasering. lol. 

 

Så lenge de sørger for at røyken holder seg på balkongen og ingen andre plasser så skal de gjerne få lov. Så lnge den sjenerer meg så er det bare å droppe røykingen.

 

 

Så viss jeg mener at gassen trekker inn på soverommet mitt skal jeg be han slutte å starte bilen og heller skubbe den 50 meter bort i veien?

 

Get a grip.

Om du mener det er problematisk at jeg spyler balkongen din mens du sitter ute og griller, får du grille inne.

 

Ser du ikke liker røyk, jeg røyker ikke mer nå, men er ikke eksosen fra bilen være en røyk lukten da. 

Lenke til kommentar

Røyking har et vanvittig irrasjonelt stempel på seg. Noen mennesker bare hater røyk og blir helt blinde.

 

Selv røyker jeg bare på jobb (pga kjæreste som også hater røyk) jeg tar siste røyken klokka to og et par timer seinere er jeg hjemme hvorpå jeg har skiftet klær før jeg kommer hjem og har dusjet - allikevel påstås det at jeg er livsfarlig for vår sønn mtp soving i samme rom (ikke samme seng) - "bekreftet" av helsepersonell.

Samme helsepersonell ved spørsmål om barnet kan oppholde seg i lavvo med bål og medførende røyk konkluderer med at det går helt fint og gir ingen skade.

 

Løsemidler, eksos, gass og overforbruk av sukker er eksempler jeg kan komme på som er heeeelt ok mens om man passerer et menneske på gaten som lukter tobakk så er det plutselig umenneskelige tilstander.

Micromort i religiøs forstand.

 

Rart det der.

Lenke til kommentar

Ikke umenneskelig.

Bare utrivelig.

 

Litt som å sitte på bussen ved siden av en som ikke har dusja på 16 døgn.

Kan på ingen måte tvinge ham til å vaske seg og skifte klær, men det hadde vært trivelig om han tok odøren sin et annet sted.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...