Gå til innhold

Rise of the Tomb Raider blir Xbox One-eksklusivt


Anbefalte innlegg

Ja, det er nok det MS regnet med. Men så har de jo tidligere tatt veldig feil av hvordan fans, spillere og media reagerer på det de legger frem. Square Enix og Crystal Dynamics sine facebooksider fylles opp av kommentarer fra sinte fans. CD forumet fylles opp av sinte medlemmer, neogaf sin tråd om emnet er on fire.. Joda..det er bare hardcore fans som brøler. Men det er jo også sålangt stort sett bare hardcore fans som har kjøpt ps4 og xbox one. Og hvordan CD og SE kan gå med på noe slikt når Ps4 har over 10 millioner solgt til kunder og xbox one er rundt 5 solgt til kunder er utrolig. Når Tomb Raider blir lansert så kommer det til å være ca 25 millioner ps4 solgt og 10-12 millioner xbox one, om man ser på trenden i dag. Det er mange mange salg de mister.

 

525 000 views og over 7100 innlegg. det er ganske betydelig.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå sier "CBOAT", en ganske sikkert Microsoft-kilde på Neogaf at Tomb Raider er tidseksklusivt.

 

Håper det stemmer....Crystal Dynamics har sikkert munnkurv om å utale seg noe mer en dem allerede har gjort ang dette...

 

Det er blitt ganske vanlig med tidseksklusive spill der det ikke er lov å snakke om andre versjoner før måneder etter release.

Som jeg skrev tidligere en ren eksklusiv ville koste MS penger for vær kopi solgt pluss at jeg regner med MS må betale mesteparten av utviklingen.

 

Fordelen med tidseksklusiv+ munnkurv er at det gir MS så si all effekten fra en eksklusiv samt at utvikler ikke taper særlig salg noe de ville gjøre med en eksklusiv, de taper kanskje 10-20% ikke 60-70%.

Ulempen er at Crystal Dynamics får mye hat, ulempen for MS er vel at de fleste regner med at spillet kommer på andre plattformer senere.

Lenke til kommentar

Første tanken som slo meg var at eg ikkje gidder å støtte opp om ein slik praksis da det er forbrukerfiendtlig og i verste fall fører til ein enda styggere form for konsollkrig enn vi forbrukere er tjent med.

 

Om det nå viser seg at TR bare er tidseksklusiv blir jo pengebruken til MS direkte hemma da di heller kunne nytta pengane i eit nytt studio eller eit nytt spill. Det er som om MS er så vanskjøtta at di faktisk er i stand til å pisse på alle andre samt sine egne og forsatt innbiller seg at dette er god PR.

Lenke til kommentar

 

For det er jo så mye bedre å betale for at andre skal få produktet senere? Ren eksklusivitet kan man jo kanskje argumentere for at frigjør ressurser til å spesialtilpasse spillet bedre til plattformen, tidsekslusivitet gjør ikke det engang. Det er en forbrukerfiendtlig møkkahandling av begge parter.

 

AtW

 

Dette ga mening i gamle dager men blir mindre og mindre relevant.

For denne generasjonen blir det latterlig:

AMD x86 CPU+GPU, på begge konsollene, er trolig ikke så mye hardere å porte en å lage en MAC / Linux versjon av pc spill.

Lenke til kommentar

Det betyr altså at MS prøvde å villede forbrukerene ved å skape det inntrykket at spillet var eksklusivt til xbox for alltid. Ganske utrolig. Mye bortforklaring i etterkant fra både ms og utvikler/utgiver. Det de ikke hadde regnet med var mengde dårlig PR dette skapte for begge parter, slik at de nå i dag måtte fortelle at det bare var eksklusivt for en periode.

Gratulerer Microsoft, dere fucker til konstant for tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Spørs om det som MS tenkte på som ren positiv PR kanskje fikk en sur ettersmak?

 

 

Det har nok på ingen måte satt Xbox One i et bedre lys for dem som ser mørkt på Microsoft og Xbox One... :D

 

Nei det sier vel seg selv. Men om man ser på opprøret på forumene rundt om så er det mange xbox one eiere som også misliker dette sterkt.

 

 

Jeg forstår igrunn det godt. Jeg hadde syntes det var kjipt selv om jeg eide en Xbox One og Microsoft ikke brukte penger på å gi meg en bedre opplevelse, men på å sabotere for de som har andre konsoller. Det ender jo med at både Xbox eiere og Playstation eiere taper på dette.

Lenke til kommentar

 

Fantastisk nyhet! Jo flere grunner til å eie XO, jo bedre.

 

Hvis det er timed-exclusive er det ikke noe poeng i det hele tatt.

 

Kommer nok til å kjøpe det om det forblir eksklusivt, for å støtte selskapet og Microsofts deal.

Folk må da starte og lære seg hvordan gaming industrien har blitt.

 

http://www.totalxbox.com/60879/dead-rising-3-definitely-isnt-a-timed-exclusive-for-xbox-one-says-capcom/

 

Alle som følger med vet at dette ikke er et eksklusivt spill.

 

Har dead rising 3 kommet til PS4? Hvis nei, da er det fortsatt eksklusivt iht konsollene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt da vet vi det folkens! Har ikke noe problem med å vente en stund slik at jeg kan spille det på en plattform som jeg foretrekker. Men det er på tide bransjen stopper å bruke ordvalg med halv sannheter og sier ting som det er.

 

Folk er jo ikke dumme og både Microsoft og Crystal Dynamics må ha såpass oppegående folk at dem skjønte hvilke reaksjoner dette ville få frem.

 

Det sagt så er dette en fin avtale for Xbox og mange av deres brukere. Men det har en negativ effekt på dem som allerede ikke synes stort om MS og XBO. Og det er ikke Microsoft tjent med slik situasjonen deres er for tiden.

Lenke til kommentar

Hva mener du med det?

 

At å snakke om at spill tilgjengelige på mer enn en plattform som eksklusive er ganske ad hoc. Det ser aller mest ut som man tøyer og strekker i definisjonene for å kunne bruke ordet, fremfor å bare bare beskrive situasjonen som den er. Dead Rising 3 er ikke Xbox One-eksklusivt, og Don't Starve er ikke PS4-eksklusivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som betyr noe er jo at et gitt eksklusiv ikke kommer på rivalens konsoll, dermed, om man absolutt må påpeke det, konsoll-eksklusiv.

 

F.eks, Tomb Raider kommer nok også til PC om en stund, men så lenge det er konsoll-eksklusivt til XO så tjener MS på det og Sony taper på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som betyr noe er jo at et gitt eksklusiv ikke kommer på rivalens konsoll, dermed, om man absolutt må påpeke det, konsoll-eksklusiv.

 

F.eks, Tomb Raider kommer nok også til PC om en stund, men så lenge det er konsoll-eksklusivt til XO så tjener MS på det og Sony taper på det.

 

Man må jo ikke det. En slik påstand krever mer forklaring, ikke mindre, og er bare en litt teit måte å skvise inn selve ordet "eksklusiv" på.. Hvilken påstand får du mest informasjon ut av?

 

- Spillet er konsolleksklusivt på PS4.

- Spillet er tilgjengelig på PS4 og PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rareste jeg kan huske i spillhistorien. Eksklusive titler er ikke noe nytt, men å ta en tittel som er elsket av pc-brukere og ikke minst Playstation hvor Lara Croft omtrent vokste opp, for så å gjøre det ekslusivt på en konsoll som sliter med salg og brukerne ikke er vandt til å spille det i hele tatt. Og for å toppe det hele så er det en oppfølger så 99% av tidligere spillere kan ikke fortsette ............

 

Aner ikke hva Microsoft betalte, men det må ha vært SKYHØYT. Det blir som å ta Halo og gjøre det eksklusivt på Playstation. I tillegg har dem startet serien på nytt og det var en suksess sist gang, og nå gir dem hele sin brukerbase fingeren ... sjokkert.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

 

Det som betyr noe er jo at et gitt eksklusiv ikke kommer på rivalens konsoll, dermed, om man absolutt må påpeke det, konsoll-eksklusiv.

 

F.eks, Tomb Raider kommer nok også til PC om en stund, men så lenge det er konsoll-eksklusivt til XO så tjener MS på det og Sony taper på det.

 

Man må jo ikke det. En slik påstand krever mer forklaring, ikke mindre, og er bare en litt teit måte å skvise inn selve ordet "eksklusiv" på.. Hvilken påstand får du mest informasjon ut av?

 

- Spillet er konsolleksklusivt på PS4.

- Spillet er tilgjengelig på PS4 og PC.

 

Iforhold til å trekke konklusjonen om spillet er tilgjengelig eller ei til XO, så får jeg like mye informasjon ut av de påstandene. Og det er jo det som betyr noe for Microsoft og Sony, at rivalen ikke får tilgang til godiset. Sitter de på godiset selv så tjener de mer. Etikk har ingen verdens ting å si når man snakker business, det er bare penger som gjelder. Dette er ikke noen overraskelse for noen, og skal man først kritisere noen angående Tomb Raider, så er det hvertfall ikke Microsoft, men heller utviklerne... Microsoft benytter seg av en strålende mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...