Gå til innhold

Rise of the Tomb Raider blir Xbox One-eksklusivt


Anbefalte innlegg

Dette er alt i alt smart gjort av xbox one folkene. Som forbruker og ps4 eier er jeg selvfølgelig litt skuffet når det greieste hadde vært om alt jeg liker kommer på min console, men samtidig har jeg vurdert en XB1 hvis det skulle være nok som trekker. Call of Duty er ikke min greie, men dette er én tittel som trekker, selv om den alene ikke er nok. Håper microsoft slenger penger i andre serier også så det blir litt kvalitetsspill slik som naughtydogs og software gjør med uncharted og "demon souls 2" for playstation.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er tilfelle, skjønner jeg ikke hva Crystal Dynamics tenker på. Gjorde en kjapp sjekk, det er solgt ca 4 millioner Xbox One, ca 60 millioner Xbox 360, PS4 har vel litt over 4 millioner solgt, PS3 har solgt ca 80 millioner, mens det finnes ca 1,5 milliarder PC'er i verden. Ta alle tallene med en stor klype salt, men det viser jo bare at Crystal Dynamics må ha hull i hode hvis Tomb Raider skal kun utgis for Xbox One.

 

Jeg har ikke konsoll, kommer aldri til å kjøpe det, og er helt imot dette "eksklusivt" for Xbox eller PS4 opplegget.

5 mill xbone og 9 mill ps4 er solgt. Ps4 selger visstnok tre ganger flere konsoller enn xbone de siste månedene så en del av xbone salget kommer nok ifra titanfall. Mest sannsynlig har microsoft sett at de må kjøre på med exclusives iallefall de første månedene.

 

Husk også på at 1.5 milliarder pcer er det sikkert under en prosent som faktisk kan kjøre tomb raider i det hele tatt og enda mindre på medium og opp. Om du ser på steam hardware stats spiller bare 35 av de som er med på 1080p som er det vanlige. Og 8gb ram er det bare 28% som har. Siden dette også er en frivillig undersøkelse kan man nok også regne med at dette er folk som er litt mer gamere enn nå og da spillere.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Dette er alt i alt smart gjort av xbox one folkene. Som forbruker og ps4 eier er jeg selvfølgelig litt skuffet når det greieste hadde vært om alt jeg liker kommer på min console, men samtidig har jeg vurdert en XB1 hvis det skulle være nok som trekker. Call of Duty er ikke min greie, men dette er én tittel som trekker, selv om den alene ikke er nok. Håper microsoft slenger penger i andre serier også så det blir litt kvalitetsspill slik som naughtydogs og software gjør med uncharted og "demon souls 2" for playstation.

cod kommer og til alle de andre plattformene, det er bare tilleggspakkene som har timed exclusive på xbox, og syns selv det er dårlig gjort av crystal dynamics/square å la seg kjøpe av ms, men men langt over ett år til TR kommer så mye kan enda skje

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Det er vel ikke tvil om at Microsoft har gitt en "liten" bonus sum for å få til dette, men tomb raider fans med andre systemer burde ikke være sure. Husk at det var forgjengerens "svake" salg som muliggjorde dette, de hadde nok ikke gått med på eksklusivitet(er det et ord? og uansett så ser vi vel bare på en tidsbegrensing) hvis de hadde regnet forgjengeren som en salgssuksess på alle plattformer. Med andre ord er det din feil, du kjøpte ikke nok kopier! :p

Lenke til kommentar

Akkurat sånn som Ryse var Xbox One-eksklusivt?

 

Crytek har hele tiden sagt at de kan gjøre som de vil med Ryse, mens det virker på Square Enix som om de er fast bestemt på at Tomb Raider blir 100% eksklusivt til Xbox One, og aldri vil komme til andre plattformer.

 

Lurer på hva en slik avtale kan ha kostet Microsoft. Salgsmessig nådde ikke det forrige spillet opp til Square Enix sine forventninger, og det var spredd over alle plattformene.

 

På en annen side trenger Microsoft å få solgt konsoller, og det er ikke akkurat få fans av Lara Croft der ute.

Lenke til kommentar

Skjønner at mange likte det første spillet, men dette er en nyhet som jeg ikke føler noe til eller fra...syns ikke noe spesielt om det forrige spillet, og har ingen interesse av dette heller...så hvor det havna bryr meg egentlig ikke. Men jeg har mine tvil om at det kommer til å forbli en Xbox One Exclusive....ser ikke for meg noen spesielt høye salgstall av dette på Xbox One.

Lenke til kommentar

Kanskje det er dette som skal til for å få folk til å kaste seg over Xbox One. Eksisterende Xbox One-eiere fortjener å få et råbra spill, og utviklerne kan bruke mer tid på lage selve spillet.

 

PS4 har litt (tilnærmet ubetydelig) kraftigere maskinvare, større tilgjengelighet i norge, og MS har gått en del frem og tilbake med viktige beslutninger.

 

For meg er det først PC som gjelder, deretter PS4. :)

Lenke til kommentar

Hadde håpa at MS ville satse på eksklusive spill, men ikkje at di sku kjøpe opp multispill og gjøre di eksklusive.

 

CD har egentlig gitt meg fingeren her og da har eg ikkje behov for å støtte di meir.

 

Det er som om MS aldri lærer, nok ein gang bæsjer di på leggen og smiler som om den slags er heilt normalt.

Lenke til kommentar
– Dette betyr ikke at vi vender ryggen til våre fans som kun spiller på PlayStation eller PC. De er fantastiske systemer med fantastiske parnere og nettsamfunn. Vi har Lara Croft and the Temple of Osiris på de systemene i desember, og vi har Tomb Raider: The Definitive Edition ute på PlayStation 4, trøster Crystal Dynamics Darrel Gallagher.

Men å vende ryggen til fansen er jo akkurat hva de gjør. Tomb Raider har vært på PS og PC siden det aller første spillet på 90-tallet!

Så er det liksom greit fordi vi får et spill i en spin-off serie, og fordi vi kan kjøpe et spill som vi nå vet ikke kommer til å få en oppfølger med det første (med mindre vi punger ut for en ny konsoll).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regelrett elsker det forrige spillet så er glad jeg har en XBO for det er ikke snakk om at jeg skal gå glipp av dette. Men det virker litt surt at spillet ikke vil dukke opp på flere plattformer når det er et spill som alltid har gjort det og som har fans spredt over flere plattformer.

 

Men MS gjør jo en smart ting for sin plattform og som gjør XBO mer attraktiv. En skal ikke se bort ifra at Tomb Raider blir Xbox sitt svar på Uncharted til Playstation.

 

MS jobber ikke i hele tatt for å få boksen deres til å bli attraktiv. De jobber for å få ps4 til å bli mindre attraktiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

– Dette betyr ikke at vi vender ryggen til våre fans som kun spiller på PlayStation eller PC. De er fantastiske systemer med fantastiske parnere og nettsamfunn. Vi har Lara Croft and the Temple of Osiris på de systemene i desember, og vi har Tomb Raider: The Definitive Edition ute på PlayStation 4, trøster Crystal Dynamics Darrel Gallagher.
Men å vende ryggen til fansen er jo akkurat hva de gjør. Tomb Raider har vært på PS og PC siden det aller første spillet på 90-tallet!
Så er det liksom greit fordi vi får et spill i en spin-off serie, og fordi vi kan kjøpe et spill som vi nå vet ikke kommer til å få en oppfølger med det første (med mindre vi punger ut for en ny konsoll).

 

 

Som sagt, de hadde pissa fansen i trynet om de trodde de tjente på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg regelrett elsker det forrige spillet så er glad jeg har en XBO for det er ikke snakk om at jeg skal gå glipp av dette. Men det virker litt surt at spillet ikke vil dukke opp på flere plattformer når det er et spill som alltid har gjort det og som har fans spredt over flere plattformer.

 

Men MS gjør jo en smart ting for sin plattform og som gjør XBO mer attraktiv. En skal ikke se bort ifra at Tomb Raider blir Xbox sitt svar på Uncharted til Playstation.

MS jobber ikke i hele tatt for å få boksen deres til å bli attraktiv. De jobber for å få ps4 til å bli mindre attraktiv.

 

 

Poteto Potato....

Lenke til kommentar

Kvalmt av Microsoft (og like kvalmt ville det vært av Sony), CD gir fansen en skikkelig finger midt i trynet. Synd, da blir det ikke mer Tomb Raider på meg på en stund, blir ikke aktuelt å kjøpe Xone bare på grunn av dette, SÅ bra var ikke det forrige spillet.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er PR bullshit for Microshit. Kommer nok til PC også.

 

Nei. Hverken PC eller Playstation. Aldri.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-12-rise-of-the-tomb-raider-exclusive-to-xbox-one

 

 

"the deal with publisher Square Enix - announced on stage by Microsoft's Phil Harrison - represents a considerable coup for the platform holder."

 

Hvordan er det å gjøre livet litt surere for PS4-eiere ett "kupp"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye kritikk på nettet nå. Og mange er nok genuine opptatt av at spillet som har vært på alle plattformer tidligere burde fortsette å være dette. Men jeg tror seriøst at om det hadde vært Sony som sa at det ble eksklusivt til PS4 så hadde det ikke vært i nærheten så mye bråk. Eller PC for den del....

 

Mye kan selvf ha noe med at det er flere millioner færre som eier XBO en PS4. Men mest pga at XBO er nå underdogen og ikke et populært brand. Akkurat som det er super populært blant endel å klage på Apple og EA for å nevne to giga selskaper.

Lenke til kommentar

Mye kritikk på nettet nå. Og mange er nok genuine opptatt av at spillet som har vært på alle plattformer tidligere burde fortsette å være dette. Men jeg tror seriøst at om det hadde vært Sony som sa at det ble eksklusivt til PS4 så hadde det ikke vært i nærheten så mye bråk. Eller PC for den del....

 

Mye kan selvf ha noe med at det er flere millioner færre som eier XBO en PS4. Men mest pga at XBO er nå underdogen og ikke et populært brand. Akkurat som det er super populært blant endel å klage på Apple og EA for å nevne to giga selskaper.

 

Kan være, men det klages generelt for lite på hvor latterlige slike ekslusivtets-deals er. At det er mye kritikk er bra, at det kunne vært mer i andre tilfeller endrer ikke det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg virkelig elska Tomb raider, har det både til pc og ps4.... :( . Om det ikke hadde kommet til ps4 hadde vært helt greit, men at jeg heller ikke får muligheten på pc, det synes jeg blit tungt å svelge. Jeg har faktisk ikke råd til Xbox one. Å hvorfor skulle jeg bruke penger på en ny konsoll som er teknisk underlegen den jeg har?

 

Meget meget trist :(

 

Men som noen sier, dette kan bli en god konsoll selger for microsoft, så i alle fall microsoft har gjort en god deal, men tror utviklerene bommer stygt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...