Gå til innhold

Rise of the Tomb Raider blir Xbox One-eksklusivt


Anbefalte innlegg

Det var ganske uventet at en tidligere multiplat. tittel blir eksklusiv. Men et viktig spørsmål er vel allikevel om spillet i det hele tatt ville blitt utviklet uten Microsoft's hjelp?

 

Det forrige spillet klarte til slutt å selge en grei mengde, men var vel på ingen måte den suksessen SE hadde sett for seg. Prisen ble jo dumpet uforholdsvis kjapt for å pushe fleste mulig kopier.

 

Vet selvsagt ikke om det er tilfellet, men det kan jo hende at det er snakk om et tilfelle ikke ulikt Bayonetta 2. Hadde det første Tomb Raider spillet levd opp til forventningene hos SE og CD hadde de helt sikkert ikke latt MS kutte dem av fra betydelige deler av markedet. Men om tilfellet er at Microsoft i det hele tatt gjør spillet mulig i bytte mot eksklusivitet, er det selvsagt litt vanskeligere å argumentere mot etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forrige spillet klarte til slutt å selge en grei mengde, men var vel på ingen måte den suksessen SE hadde sett for seg. Prisen ble jo dumpet uforholdsvis kjapt for å pushe fleste mulig kopier.

 

SquareEnix hadde fullstendig urealistiske forventninger til salget. Spillet i seg selv solgte på ingen måter dårlig.

Lenke til kommentar

Når man har det svakeste hardwaren og salget i forhold til den sterkeste er tilnærmet 1/3 så må man gjøre noen grep som gjør att flere velger den svakeste konsolen og jeg sammenligner det Microsoft gjør her er ikke så vesentlig forskjellig fra hva Sony gjorde i barndomsåra til Playstation da Nintendo var kongen på haugen. Sony kjøpte også opp selskaper gjorde titler som tidligere kun var tilgjenglig på en Nintendo konsoll.

eksklusive til sin Playstation.

Lenke til kommentar

Er vel en naturlig strategi etter skuffende salgstall.

 

De betalte såvidt jeg husker rundt 300 mill for DLC-en til GTA4, så om de har bladd opp rundt en milliard for tidsekslusivt blir jeg ikke overrasket. Det koster MYE mer hvis konsollen blir en flopp.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

 

Dette er PR bullshit for Microshit. Kommer nok til PC også.

 

Nei. Hverken PC eller Playstation. Aldri.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-12-rise-of-the-tomb-raider-exclusive-to-xbox-one

 

 

 

Square Enix graver sin egen grav når de driver på på denne måten. Først så har de jo problemer så gjør de dette. Helt latterlig. Skulle tro det var en gjeng bavianer i styret.

 

Hvertfall ikke rart flere og flere misliker Square Enix.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg ikke trenger to konsoller når jeg har PC og Wii U, så det har ingen betydning for meg om spillet er timed exclusive eller ikke, jeg kommer ikke til å kjøpe Xbox One. (Og nå har jeg bare mindre lyst enn før)

 

Bruk pengene på å skape noe awesome heller Microsoft, ikke ta fra oss andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...