Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en Omega Speedmaster, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe. Urverket har jo svært gode priser, men så var det dette med garanti da. Et annen ting jeg tenker på er hvor stort verditap er det på en Speedmaster som er handler på urverket, kontra en som er handlet hos norsk AD?

 

Du får lett 15-20% rabatt fra AD om du hører litt rundt. Da er plutselig prisen hos Urverket ikke særlig bra lenger. Bedre garantiordninger og muligheten til å etablere ett kundeforhold får du også.

 

Seiko

Her har jeg ingen kvittering eller eske. Kun klokken med original lenke. Husker ikke når jeg kjøpte klokken, annet enn at den er nyere enn Stowaen.

 

Klokken er godt brukt, men ripefri. Noen merker på lenke. Jeg har ganske små håndledd, så har fjernet en del ledd fra lenken. Disse finner jeg ikke, så for de fleste vil det nok være nødvendig med ny reim/lenke.

 

Noen idé til pris? Og er finn.no rette stedet?

 

 

Selg den på Klokkeriet. Du får nesten garantert mer der enn den kan kjøpes ny for fra Asia. Rundt 2000kr er ikke urealistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ser etter en ny klokke, ønsker en litt mer "stilren" klokke en nåværende hverdagsklokke(SKX). Tenker noe ala Daniel Wellington, sånn rent utseendemessig.

Alternativ som Bambino og Visodate utgår. Pris: helst så billig så mulig. Ikke så nøye om det er mekanisk eller quartz.

 

Noen forslag?

Det blir lettere om du forklarer hvorfor f.eks bambino utgår - pris, stil, størrelse..?
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt klokke! Det er sikkert ti år og mer siden sist jeg hadde noe på håndleddet.

 

Danish Design sport:

 

danish-design-3316326.jpg

 

Sikkert ikke noe utpreget kvalitetsgreier dette ("Danish Design" høres ut som noe... motegreie), men jeg likte den. Dessuten må jeg ha titan (eller plast, heh) pga allergi, så det begrenser utvalget en del.

 

Uvant, jeg sitter og sjekker hvor mye klokka er hele tida. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser etter en god klokke. Har budsjett på opptil 5000,-. Typisk Seiko, noe som skal vare lenge og gjerne tåle litt. Vanntett er et must. 

 

Er 18/19, så vil ikke ha noe altfor gubbete, og ikke noe som er altfor stort. Gjerne litt stilrent.

 

Tips?

 

Her er en ny dykkerklokke fra Orient (EPSON eier både Orient og Seiko). Kallenavn Triton. Synes den er helt konge. Selv har jeg satt en mørk blå gummireim på den for å gjøre den litt mer lett og sommerlig (kan legge ved bilder om ønskelig), og synes den ser enda kulere ut! Urverket er tatt fra den langt dyrere storebroren, Saturation Diver, inkludert med power reserve inndikator, så du får mye klokke for pengene. Er du heldig får du den fra gråmarkedsutsalg til 2500,- (som jeg gjorde), ellers ligger den på rundt 5000,- Den er på 43.4 mm så den er ikke bitte liten.

 

RA-EL0002L00A_3_900x.jpg?v=1530912875

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

John Mayer er glad i klokker, og siden han har penger så forstår jeg godt at han går for dyre modeller.

 

Selv er jeg tilhenger av litt mer anonyme klokker, men den er jo ikke stygg. Synes kanskje GMT Master II er finere enn den der da...

 

Ellers har Watchfinder en kanal på youtube med mange fine klokker. Liker veldig godt den siste videoen han har lagt ut, selv om klokka koster prisen av en ny KIA.

 

 

 

 

Also, Hodinkee har et intervju med John Mayer hvor de snakker klokker.

 

 

 

Endret av johanf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...