Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En stund siden jeg fikk uret tilbake nå, men hadde det inne til overhaling/reparasjon hos Sutterud. Service så som så, men fornøyd med resultatet - i den grad det er noe jeg kan kommentere på. Nytt glass, og uret, vel, går som ei klokke.

 

For øyeblikket på en rimelig Nato. Blir kanskje en oppgradering etterhvert, men det foreløpig er det ikke mye i bruk.

 

Antakelig ikke noe særlig til verdi, men for meg personlig er det stas, da det er arv. Antakelig er det rundt 50 år gammelt også, så det er jo noe.

post-85257-456115_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom Thune å prøvde den 38mm versjonen og 39,7mm Moonwatchen.

Må si jeg falt litt for Moonwatchen. Altså denne, https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-moonwatch-chronograph-39-7-mm-31132403001001

 

Hadde egentlig tenkt jeg var keen på stålrem, men likte den godt med skinnrem også. 

Den dukker nok ikke opp brukt med det første, så mulig det bli ny når jeg har fått spart litt.

Lenke til kommentar

 

Antakelig ikke noe særlig til verdi, men for meg personlig er det stas, da det er arv. Antakelig er det rundt 50 år gammelt også, så det er jo noe.

Kult med noe som ikke alle andre har.
Det er det definitivt.

 

Vet ikke så mye om Revue, og har heller ikke gjort så mye research (enda). De eksisterer vel ikke som sådan i dag, og er vel en stund siden de var "på høyden" med mekaniske ur.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en Omega Speedmaster, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe. Urverket har jo svært gode priser, men så var det dette med garanti da. Et annen ting jeg tenker på er hvor stort verditap er det på en Speedmaster som er handler på urverket, kontra en som er handlet hos norsk AD?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en Omega Speedmaster, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe. Urverket har jo svært gode priser, men så var det dette med garanti da. Et annen ting jeg tenker på er hvor stort verditap er det på en Speedmaster som er handler på urverket, kontra en som er handlet hos norsk AD?

Jeg kjøpte meg nylig FOIS (First Omega in Space) hos Bjerke.

Syns det er greit å kjøpe hos AD når man først skal bruke litt penger. 

Personlig service og ett sted å gå om det skulle være noe, blir også prioritert i køen når den skal på service osv.

 

Det er garanti osv om du kjøper på urverket også, de må jo forholde seg til norsk lov.

 

Ellers dukker det alltid opp noen brukt som the_last_nick_left nevner. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å selge en Stowa Marine og en Seiko SKX007, men sliter med å finne ut hva jeg burde legge deg ut for.

 

Stowa

Dette sier kvitteringen:

"Marine, 40mm, stainless steel case matte, 2824-2 automatic movement. Sapphire crystal both sides, inside A/R coating, Solid Silver dial without date. Temperature blued steel hands, crocostrap, 20/18mm, middle brown, M3, "S", 105/70 mm, 3,5 - 4 mm thick Alligator mississippiensis."

 

Klokken er fra slutten av 2013. Noen få bruksmerker på lenke, selve klokken er som ny. Jeg har alt som fulgte med da jeg kjøpte klokken; kvittering, eske, oppbevaringsboks i metall og oppbevaringspose.

 

Jeg betalte 720 Euro inkludert frakt, uten moms. Prisene steg imidlertid en del rett etter jeg hadde kjøpt klokken. Nå koster samme klokke 925 Euro ny, uten frakt og moms.

 

Seiko

Her har jeg ingen kvittering eller eske. Kun klokken med original lenke. Husker ikke når jeg kjøpte klokken, annet enn at den er nyere enn Stowaen.

 

Klokken er godt brukt, men ripefri. Noen merker på lenke. Jeg har ganske små håndledd, så har fjernet en del ledd fra lenken. Disse finner jeg ikke, så for de fleste vil det nok være nødvendig med ny reim/lenke.

 

Noen idé til pris? Og er finn.no rette stedet?

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Hei!

Ser etter en ny klokke, ønsker en litt mer "stilren" klokke en nåværende hverdagsklokke(SKX). Tenker noe ala Daniel Wellington, sånn rent utseendemessig.

Alternativ som Bambino og Visodate utgår. Pris: helst så billig så mulig. Ikke så nøye om det er mekanisk eller quartz.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...