Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker du på? Seamaster er en modellserie til Omega. Under seamaster finner du flere "underkategorier" som Aqua Terra, Planet Ocean osv.

 

Cosmic var en gang i tiden en slik underkategori.

Nei, bare lurer på om det er en klokke som er "verdt" noe. Mener å ha lest at det er kjipingen i seamaster familien.
Lenke til kommentar

Lovlig sent svar, men ja det er fullt mulig å utføre service der. Arman er min faste til alle klokkeformål. 

Takk, har ikke fått den på service enda, har vært bortreist på ferie og brukt alt for mye penger.

Så blir nok ikke før neste lønning, for regner med det koster litt med service på den.

Skal også sjekke via Jonny Rolex når det blir aktuelt med service, han nevnte at han kunne fikse billig da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Mye mulig Jonny har gode avtaler når det kommer til service. "Billig" i forbindelse med service kan være 2500-4000 kr, ettersom standard er 5000+ kr. Tror Arman ligger rundt 3000-3500kr. Kanskje ikke den absolutt rimeligste, men den rimeligste jeg har funnet som en kan stole på gjør en god jobb. Tidligere ansatt hos Alf Lie før han startet sin egen butikk.  :)

Lenke til kommentar

Mye mulig Jonny har gode avtaler når det kommer til service. "Billig" i forbindelse med service kan være 2500-4000 kr, ettersom standard er 5000+ kr. Tror Arman ligger rundt 3000-3500kr. Kanskje ikke den absolutt rimeligste, men den rimeligste jeg har funnet som en kan stole på gjør en god jobb. Tidligere ansatt hos Alf Lie før han startet sin egen butikk.  :)

Han ligger også i gangavstand fra der jeg bor, det er også ett pluss. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har arvet klokken, og ikke tenkt så mye mer over den før den for en tid tilbake stoppet. Jeg har nå akkurat fått den tilbake etter reparasjon. Betalte 5 000 kr for det, urmakeren mente at det skulle det være verdt, selv om han ikke ville anslå noen verdi. Mulig urets verdi stort sett er lik verdien av gullet, men jeg har nå i hvert fall et ur som både betyr noe for meg og virker!

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

 

Jeg har arvet klokken, og ikke tenkt så mye mer over den før den for en tid tilbake stoppet. Jeg har nå akkurat fått den tilbake etter reparasjon. Betalte 5 000 kr for det, urmakeren mente at det skulle det være verdt, selv om han ikke ville anslå noen verdi. Mulig urets verdi stort sett er lik verdien av gullet, men jeg har nå i hvert fall et ur som både betyr noe for meg og virker!

Pent arvegods som er verdt å ta vare på, be urmaker ta bilde av urverket neste gang det er på service (om noen år) så kan man kanskje si noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...