Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er jo feil på den der. Feil sub-dial spacing, pusherne står feil plassert, klassisk kinesisk "tourbillion". Dessuten skal den vel være børstet og ikke jallapolert som den der.

 

Om man ikke finner aktuell modell rimelig kjapt på Google, er den i 99% av tilfellene fake.

 

Hvor kommer bildet i fra?

Endret av El Matador
Lenke til kommentar

Alt er jo feil på den der. Feil sub-dial spacing, pusherne står feil plassert, klassisk kinesisk "tourbillion". Dessuten skal den vel være børstet og ikke jallapolert som den der.

 

Om man ikke finner aktuell modell rimelig kjapt på Google, er den i 99% av tilfellene fake.

 

Hvor kommer bildet i fra?

Bildet kommer fra en bruker på Instagram jeg kom over; https://www.instagram.com/p/BBjAMKunpqY/

 

 

Salvesen: Nei, ser ikke ut som det. Men så tenkte jeg bare å høre med folk her.

Lenke til kommentar

 

Støtter den nederste kommentaren her - https://www.instagram.com/p/BLOq9YAA2um/

 

Fristende å tagge fakewatchbusta i innlegget.

Hahaha u do that. Ble just blokkert hos han nå. Livet er over:(

 

"Blokker folk som sier den er fake sånn jeg kan lure folk til å tro jeg har penger å gå fra en Triwa til Hublot." omfg *oppgittemoji*

 

Jeg gikk fra en Triwa, til et Breitling, bare så det er sagt. :) Kanskje ikke like dyrt som Hublot, men Triwa synes jeg lager relativt pene kvartsur, jeg synes de var et litt bedre valg enn DW i hvertfall.
Lenke til kommentar

Etter å ha vært lykkelig eier av en Seiko SKX009 i noen år, ser jeg etter mitt andre Seiko automatiske ur. Må virkelig si man får solide og robuste klokker for en fin pris hos Seiko!

Ser etter noe casual :) 

Snuser litt på en Seiko Alpinist (SARB017)
857a0509-60ee-47a5-9d75-5b3ebc434e98.jpg

J01lQR0.jpg

 

DSC_6265.JPG

 

Det er noe over denne modellen som fenger meg veldig. Kanskje det sportslige og sveitsiske, men likevel et klassisk utrykk?

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

Snuser litt på en Seiko Alpinist (SARB017)

Det er noe over denne modellen som fenger meg veldig. Kanskje det sportslige og sveitsiske, men likevel et klassisk utrykk

Jeg synes Alpinist ser veldig bra ut på bilder, men er litt for liten for mine håndledd (og de er ikke store..). Det er jo en smakssak, men hvis du befinner deg i Oslo-området, så har de den på Urmaker Christensen i Stortingsgata, eller de hadde den i hvert fall inne da jeg var der sist. De hadde også Cocktail Time inne, det er en veldig pen klokke hvis du kunne tenke deg noe mer pyntet.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

 

Snuser litt på en Seiko Alpinist (SARB017)

Det er noe over denne modellen som fenger meg veldig. Kanskje det sportslige og sveitsiske, men likevel et klassisk utrykk

Jeg synes Alpinist ser veldig bra ut på bilder, men er litt for liten for mine håndledd (og de er ikke store..). Det er jo en smakssak, men hvis du befinner deg i Oslo-området, så har de den på Urmaker Christensen i Stortingsgata, eller de hadde den i hvert fall inne da jeg var der sist. De hadde også Cocktail Time inne, det er en veldig pen klokke hvis du kunne tenke deg noe mer pyntet.

 

Tja den er 38mm med 20mm lugs, så noe midt i mellom og jeg har ikke spesielt store håndledd så til meg passer den nok fint :) 

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...