Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

 

Men hadde du foretrukket mindre klokker dersom håndleddet var større? Det er vel det som høres litt ulogisk ut, kanskje.

Det vet jeg ikke. Det ser i hvert fall ikke så off ut som jeg ser ut med klokken til dama, som er en unisex Tisso. 

Er jo ikke "oversized" jeg søker heller akkurat. 

 

 

 

Men hadde du foretrukket mindre klokker dersom håndleddet var større? Det er vel det som høres litt ulogisk ut, kanskje.

 

 

Dakota forstår hva jeg mener her.

 

Du skriver at siden du har små håndledd ser det bedre ut med en større klokke. Det er stort sett omvendt. Store klokker på små håndledd ser teit ut. Det har vært moten en stund nå (les Nixon, etc), men moten er på motsatt vei igjen. 

Nå har Turtle korte lugs, så kan godt være den kler små håndledd bra. Kasseform har uansett mye å si for hvordan klokken oppleves på armen uavhengig av hvor stor den er. 

 

Den største Rolexen er vel 44mm (?), mens de mest populære modellene ligger på 40mm. Dette oppleves av mange som har brukt moteklokker lite, men er i realiteten en meget bra størrelse for de fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For vel ordlegge meg litt annerledes da.

Personlig syns jeg den Padi-klokken så bedre ut på meg enn SKX-serien. Sikkert fordi den fylte håndleddet bedre.

Får se når klokken kommer.

Klokken må jo se bra ut med håndleddet/hånden også. Kan ikke følge en mal fordi teorien sier at det er det som er fint.

Derfor jeg var å prøvde den.

 

Som sagt har jeg på meg en klokke som har ett lite urverk så ser det veldig feminin ut.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så nøye. Det høres jo egentlig ut som denne er passe til deg, mens den andre er for liten. Da har du kanskje ikke så lite håndledd uansett. Du får legge ut bilde hvis du kjøper den da :)

Kan legge ut av den Tissoten også :p

Levde lenge i den boblen med at siden jeg er tynn må jeg har en liten klokke, men fant aldri noen jeg likte eller trivdes med.

Dette varte helt til jeg var innom en butikk i Wien for ett par årsiden, der en italiener (typisk at han var italiensk) spurte, hvorfor må du ha liten klokke fordi du har ett tynt håndlegg, det ser jo bare feminint ut, prøv heller "denne". Og etter det har jeg endret helt synet på det.

Har i dag en Certina DS-8 Chronograph Moon Phase, den er 42mm, den syns jeg passer fint.

Nå har jo seikoen hakke større, men syns det så bra ut. 

 

Det er jo klart hvordan selve kassen er utformet har mye å si, og der syns jeg Seiko har fått til en som ser balansert ut og ikke vulgær slik som en del av disse Nixon klokkene og om noen husker for en 7-10 årsiden da alle jenter skulle ha disse oversized klokkene. 

Lenke til kommentar

For vel ordlegge meg litt annerledes da.

Personlig syns jeg den Padi-klokken så bedre ut på meg enn SKX-serien. Sikkert fordi den fylte håndleddet bedre.

Får se når klokken kommer.

Klokken må jo se bra ut med håndleddet/hånden også. Kan ikke følge en mal fordi teorien sier at det er det som er fint.

Derfor jeg var å prøvde den.

 

Som sagt har jeg på meg en klokke som har ett lite urverk så ser det veldig feminin ut.

 

 

Derfor det som nevnt uansett er en smakssak. Jeg legger meg ikke opp i hva folk bruker, det får være opp til hver og en :)

 

Urverket er forresten nøyaktige like stort i SKX-serien som i Turtle-serien. 4R36 som sitter i Turtle er en liten oppgradering (hack og handwinding) fra 7S26 i SKX ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer en ny batch med bambino-klokker fremover? Har venta lenge på at Creationwatches skal ta inn denne:

 

http://www.creationwatches.com/products/orient-automatic-288/orient-2nd-generation-bambino-classic-automatic-fac00009w0-ac00009w-mens-watch-9451.html

 

Synes forøvrig Seiko sin SRP767 er ganske elegant, noen som evt. har erfaring med denne?

 

http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-watches-69/seiko-automatic-japan-made-srp767-srp767j1-srp767j-mens-watch-9284.html

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Plukket opp min første IWC i dag, nærmere bestemt en Ingenieur 323902.Må si jeg er veldig fornøyd, genta design slår jo aldri feil men den virker veldig solid og har fiffige løsninger som er navnet verdig! Mulig dette kan bli mitt nye favoritt merke. Men den lider jo samme skjebne som Audemars piguet, slik finish får riper bare en ser litt stygt på den :p 

 

IWC_Ingenieur_Automatic.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om dere føler at dette er litt off-topic, men prøver meg! 

Noen som har god kunnskap om urverk og hvor det er mulig å kjøpe i litt større kvantum? Har et design jeg ønsker å lage en kickstarter av, men synes akkurat dette med urverket er vanskelig! Utrolig mye å velge i! Uret skal være kvarts og ikke av den aller billigste typen. Sett en del på Seiko og Swatch, men synes fortsatt det er mye å velge i! 

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere føler at dette er litt off-topic, men prøver meg! 

 

Noen som har god kunnskap om urverk og hvor det er mulig å kjøpe i litt større kvantum? Har et design jeg ønsker å lage en kickstarter av, men synes akkurat dette med urverket er vanskelig! Utrolig mye å velge i! Uret skal være kvarts og ikke av den aller billigste typen. Sett en del på Seiko og Swatch, men synes fortsatt det er mye å velge i! 

 

 

Ikke for å være en gledesdreper, men om du ikke en gang vet hvilket quartz-urverk du skal bruke på Kickstarteren din så har prosjektet ditt kort levetid.

Lenke til kommentar

Plukket opp min første IWC i dag, nærmere bestemt en Ingenieur 323902.Må si jeg er veldig fornøyd, genta design slår jo aldri feil men den virker veldig solid og har fiffige løsninger som er navnet verdig! Mulig dette kan bli mitt nye favoritt merke. Men den lider jo samme skjebne som Audemars piguet, slik finish får riper bare en ser litt stygt på den :p

 

IWC_Ingenieur_Automatic.jpg

Hvilke fiffige løsinger har den?

 

post-49565-0-58929000-1484452675_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Plukket opp min første IWC i dag, nærmere bestemt en Ingenieur 323902.Må si jeg er veldig fornøyd, genta design slår jo aldri feil men den virker veldig solid og har fiffige løsninger som er navnet verdig! Mulig dette kan bli mitt nye favoritt merke. Men den lider jo samme skjebne som Audemars piguet, slik finish får riper bare en ser litt stygt på den :p

 

IWC_Ingenieur_Automatic.jpg

Hvilke fiffige løsinger har den?

 

attachicon.giflollolol.jpg

 

 

Løsningen med "springbars" i lenken er genial:

iwc-schaffhausen-rare-genuine-extended-i

 

Og låsen på lenken virker utrolig solid ift andre jeg har hatt før. 

Lenke til kommentar

Plukket opp min første IWC i dag, nærmere bestemt en Ingenieur 323902.Må si jeg er veldig fornøyd, genta design slår jo aldri feil men den virker veldig solid og har fiffige løsninger som er navnet verdig! Mulig dette kan bli mitt nye favoritt merke. Men den lider jo samme skjebne som Audemars piguet, slik finish får riper bare en ser litt stygt på den :p

 

IWC_Ingenieur_Automatic.jpg

Gratulerer med kul klokke! Har siklet på denne selv, evt. 3239-09 hvis den er mulig å oppdrive. Det eneste aberet med denne er vel at det ikke er inhouse-verk, for de som er opptatt av det.

 

Kjøpte du den ny?

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om dere føler at dette er litt off-topic, men prøver meg! 

 

Noen som har god kunnskap om urverk og hvor det er mulig å kjøpe i litt større kvantum? Har et design jeg ønsker å lage en kickstarter av, men synes akkurat dette med urverket er vanskelig! Utrolig mye å velge i! Uret skal være kvarts og ikke av den aller billigste typen. Sett en del på Seiko og Swatch, men synes fortsatt det er mye å velge i! 

 

 

Ikke for å være en gledesdreper, men om du ikke en gang vet hvilket quartz-urverk du skal bruke på Kickstarteren din så har prosjektet ditt kort levetid.

 

Det er en unik idé og klokken kommer ikke til å være i dyreste prisklasse. Er ikke første prosjektet jeg setter i gang, og alle rundt meg som jeg har pitchet idéen til synes den er veldig god! 

 

Jeg er utrolig god på mye som vil hjelpe mtp online marketing, lage en kampanje, salg, administrativt osv. Jeg er også god på å tilegne meg kunnskapen jeg ikke sitter på. Hadde håpet det var litt hjelp her. 

Lenke til kommentar

Hallais, er ikke den største karen på klokker, men tenkte å kjøpe meg selv en bestått-fagprøve-gave da jeg så at klokker.no kjørte Januarsalg på hele butikken. Kom over Nixon Sentry Chrono Matte Black/Gold som jeg syntes var fin. (Kan nevne at jeg kunne tenkt å se samme klokka uten minutt/time/sekundskivene i bakgrunnen)

 

Noen av dere som har noen andre anbefalinger? Er usikker på hva som er der ute.. Har fra før en Hugo Boss Orange.

 

Maks pris omkring 3500,-

Lenke til kommentar

Du finner neppe mange helhjertede anbefalinger av Nixon eller Hugo Boss i denne tråden.

 

Her er hovedfokuset på mekaniske ur fra klassiske merker. Dersom det viktigste for deg er utseende og klokka gutt deg en god følelse kjør på med Nixon. At klokka ikke gir deg anerkjennelse fra klokkenerder betyr i grunn lite. Folk flest bryr seg ikke.

Lenke til kommentar

Hallais, er ikke den største karen på klokker, men tenkte å kjøpe meg selv en bestått-fagprøve-gave da jeg så at klokker.no kjørte Januarsalg på hele butikken. Kom over Nixon Sentry Chrono Matte Black/Gold som jeg syntes var fin. (Kan nevne at jeg kunne tenkt å se samme klokka uten minutt/time/sekundskivene i bakgrunnen)

 

Noen av dere som har noen andre anbefalinger? Er usikker på hva som er der ute.. Har fra før en Hugo Boss Orange.

 

Maks pris omkring 3500,-

Mange i denne tråden ville nok heller gått for noe mekanisk, det er gøyere å ha rett og slett. Ikke minst betaler du for et faktisk urverk, istedet for å betale kun for en billig klokke med et dyrt merkenavn. Se på Seiko, Orient og Certina :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...