Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en Nixon 48-20 eller 51-20 med lenke i børstet stål. Vurderer nå om jeg skal kjøpe ny eller brukt, og ser at brukte klokker går til under halve prisen. Det er ikke det at jeg ikke har råd til en ny, men synes det er dumt å betale så mye for et "moteplagg"...

 

Hva ville dere valgt av 48-20 og 51-20? Hva bør jeg ellers se etter dersom jeg kjøper en brukt klokke? Er det stor fare for å komme over en forfalskning?

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe meg en Nixon 48-20 eller 51-20 med lenke i børstet stål. Vurderer nå om jeg skal kjøpe ny eller brukt, og ser at brukte klokker går til under halve prisen. Det er ikke det at jeg ikke har råd til en ny, men synes det er dumt å betale så mye for et "moteplagg"...

 

Hva ville dere valgt av 48-20 og 51-20? Hva bør jeg ellers se etter dersom jeg kjøper en brukt klokke? Er det stor fare for å komme over en forfalskning?

 

Kjøp i utlandet, nixon er sinnssykt overpriset her hjemme. 

Lenke til kommentar

Kjøp i utlandet, nixon er sinnssykt overpriset her hjemme. 

 

Det er klart at varer er overpriset i norge. Spesielt nå som kronekursen er så lav, i tillegg til av vi må sponse norske lønninger. Nå skal jeg til Polen på guttetur neste måned, kan vurdere å handle der, om jeg ikke ender opp med å kjøpe en brukt klokke, da.

Lenke til kommentar

Forfalskning av Nixon? Neppe ...

 

51mm? Svært. Håper du har kraftig håndledd.

 

Bare pass på garanti og slikt er i orden. Kan være greit.

Nei, jeg har kontor-armer. Er ikke spesielt store karen heller. Så da er det vel 48-20 som er tingen? Men den er igjen bare 3 mm mindre i diameter, noe som egentlig ikke er særlig mye. Jeg prøvde en 48-20 her om dagen - den var stor, men den passet fint.

Lenke til kommentar

 

Kjøp i utlandet, nixon er sinnssykt overpriset her hjemme. 

 

Det er klart at varer er overpriset i norge. Spesielt nå som kronekursen er så lav, i tillegg til av vi må sponse norske lønninger. Nå skal jeg til Polen på guttetur neste måned, kan vurdere å handle der, om jeg ikke ender opp med å kjøpe en brukt klokke, da.

 

 

Det er ikke normalt for klokker å være overpriset her til lands, men Nixon er ett ekstremt tilfelle. Jeg ville sett mot usa, der er de greit priset. Til og med brukt i Norge pleier å ligge over nyprisene fra statene.

Lenke til kommentar

Det er klart at varer er overpriset i norge. Spesielt nå som kronekursen er så lav, i tillegg til av vi må sponse norske lønninger. Nå skal jeg til Polen på guttetur neste måned, kan vurdere å handle der, om jeg ikke ender opp med å kjøpe en brukt klokke, da.

 

 

Det er ikke normalt for klokker å være overpriset her til lands, men Nixon er ett ekstremt tilfelle. Jeg ville sett mot usa, der er de greit priset. Til og med brukt i Norge pleier å ligge over nyprisene fra statene.

 

OK, såpass! Jeg ser watches.com har enkelte til 199 dollar. Det er jo ca 1700,- pluss moms! Det er jo helt sykt!

Lenke til kommentar

 

Forfalskning av Nixon? Neppe ...

 

51mm? Svært. Håper du har kraftig håndledd.

 

Bare pass på garanti og slikt er i orden. Kan være greit.

 

Åjoda, det finnes nok det :)

 

https://manmumbling.wordpress.com/2016/04/07/nixon-watch-fake-vs-real-revealed/

 

Seiko har til og med masse av fakes, helt rart men slik er det nå. 

 

Jepp, alt fakes - aliexpress har plenty av "f-91w", og de får man vel original for to femtilapper.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en Rolex DateJust, sett litt på finn, finner flere annonser fra "Briljantwatches J Larsen". http://www.briljantwatches.no/

 

Feks denne Rolex Datejust Stål 16030. (ja, vet den er solgt, mer ett eksempel)

Her står det.

Boks og sertifikat er borte i årenes løp så uret selges med Takst/verifiseringspapir og derfor er det en meget hyggelig pris!

Kan man stole på takst/verifiseringspapirer? 

 

Noen som kjenner til den selgeren/butikken? 

 

EDIT: Gjorde ett søk etter personen/butikken på Klokkeriet på facebook, ser ut til å være ganske stuerent opplegg.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en Rolex DateJust, sett litt på finn, finner flere annonser fra "Briljantwatches J Larsen". http://www.briljantwatches.no/

 

Feks denne Rolex Datejust Stål 16030. (ja, vet den er solgt, mer ett eksempel)

Her står det.

Boks og sertifikat er borte i årenes løp så uret selges med Takst/verifiseringspapir og derfor er det en meget hyggelig pris!

Kan man stole på takst/verifiseringspapirer?

 

Noen som kjenner til den selgeren/butikken?

 

EDIT: Gjorde ett søk etter personen/butikken på Klokkeriet på facebook, ser ut til å være ganske stuerent opplegg.

Har ingen interesse i Rolex selv, men skulle jeg kjøpt en slik ville nok Jonny Rolex vært en av plassene jeg hadde kjøpt uten å bekymre jeg meg.

 

Antar du har lest flere trådene på TS.

 

http://www.tidssonen.no/forum/threads/jonny-rolex.9046/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har bestemt meg for å legge inn litt penger i en dyrere finere klokke til max 20 000,- og trenger hjelp med valg og kjøp. Har sett litt på en Tag Heuer Carrera Calibre 5 og tror den kan være interessant. Med mindre noen andre mener noe annet/har andre forslag? Jeg vil helst ha den med sort skive og stållenke. Er ikke avhengig av "Dag-dato" visning men er jo et pluss om den har.

 

Priser forskjellige steder

Thune: 26 500,-

Finn.no: Fra 10 000,- avhengig av tilstand

Chrono24: Fra 16 000,- Ny

 

 

Noen som har erfaring med Chrono24? Finner jeg noen urmakere i Oslo/Akershus som gir bedre pris? Er klokken et godt valg? Alt av meninger og svar blir satt pris på :) 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har bestemt meg for å legge inn litt penger i en dyrere finere klokke til max 20 000,- og trenger hjelp med valg og kjøp. Har sett litt på en Tag Heuer Carrera Calibre 5 og tror den kan være interessant. Med mindre noen andre mener noe annet/har andre forslag? Jeg vil helst ha den med sort skive og stållenke. Er ikke avhengig av "Dag-dato" visning men er jo et pluss om den har.

 

Priser forskjellige steder

Thune: 26 500,-

Finn.no: Fra 10 000,- avhengig av tilstand

Chrono24: Fra 16 000,- Ny

 

 

Noen som har erfaring med Chrono24? Finner jeg noen urmakere i Oslo/Akershus som gir bedre pris? Er klokken et godt valg? Alt av meninger og svar blir satt pris på :)

 

Kjøp den klokken du ønsker, men ha i bakhodet at tag er en dårlig investering. 

 

Det bør gå fint å få godt med rabatt, hør med forskjellige som fører merket. utvid også til andre byer, de sender. 

Lenke til kommentar

Husk at ved kjøp gjennom Chrono24 må moms påregnes da klokkene kommer fra utlandet. Du får heller ikkje fem års reklamasjonsrett, så jeg ville vurdert det nøye for å spare noen tusenlapper kontra kjøp hos norsk AD.

 

Send en mail rundt til litt forskjellige urmakere for å høre hvilket pris de kan gi deg. Er ofte litt rabatt ute å går.

 

Om det er viktig for deg at klokkene holder seg godt i verdi ville jeg sett på noe annet enn Tag Heuer. De synker som en stein rett etter de er tatt ut av butikken. Jeg ville prøvd å finne en pent brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...