Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Orient FER02004B.

 

510026d1352033961-orient-fer02004b0-fer0

Det har sikkert blitt spurt om før i tråden, men skriver Longislandwatch eller Creationwatches ned verdien om man spør om det?

 

Når vi først er inne på klokka, er det noen som har tips om andre klokker i lignende utførelse? Til ca. samme pris som Orient. Gjerne automatic.

Endret av El Matador
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha sikla lenge har jeg bestemt meg for å kjøpe Seiko Alpinist SARB017. Spørsmålet mitt er hvor jeg kan finne den billigst? Har amerikansk proxy jeg kan bruke. Ser den koster 3000,- KR på creationwatches.com, men er den prisen inkludert toll/mva også? Koster 400 dollar på Amazon men da må jeg jo regne med frakt til Norge og evt toll/mva også.

Lenke til kommentar

2700,- + moms og fortollingsgebyr fra Amazon. Antageligvis i overkant av 3500,- ferdig levert.

 

Med Amazon er det veldig lurt å logge inn, og gå helt fram til "Review your order" - man får en endelig pris med frakt, og i mange tilfeller også en pris med moms og importavgifter inkludert. (Se på delsummen "Estimated tax to be collected") I dette tilfellet, første valg for SARB017 så ordner de ikke dette.

Lenke til kommentar

Etter å ha sikla lenge har jeg bestemt meg for å kjøpe Seiko Alpinist SARB017. Spørsmålet mitt er hvor jeg kan finne den billigst? Har amerikansk proxy jeg kan bruke. Ser den koster 3000,- KR på creationwatches.com, men er den prisen inkludert toll/mva også? Koster 400 dollar på Amazon men da må jeg jo regne med frakt til Norge og evt toll/mva også.

Priser på Creatiowatches er ikke inkludert mva. Men de bruker å skrive lavere sum på pakken så du slipper det.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. Bare for å ta en liten sjekk her før jeg bestiller, Seiko Alpinist eller Hamilton Khaki Field? Jo mer jeg ser på wristshots jo mer usikker blir jeg, Hamilton fremstår mer allsidig men Alpinist er definivt mer spesiell... Har en Certina DS podium med brun skive, og en Seiko Diver (SKX007) + den timexen jeg posta for litt siden fra før.

Lenke til kommentar

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html

 

Første klokken som har fått meg til å glemme Stowa Fleiger. Går det greit å bestille derfra? Kommer kjapt, etc. etc?

 

Og senere, med vedlikehold, vil det kunne gjøres av urmakere rundt om?(Bergen.) Eller må den sendes rundt?

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...