Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

 

 

 

Hublot Big Bang? Nydelig klokke!

Ahah, Hublot er ikke helt min stil :p

 

Kentex'en har kommet. I begynnelsen var den litt stor, men jeg synes den er veldig behagelig. Skiftet fra Hirsch-reimen til orginalreimen som har hvit søm.

 

 

Pilot-klokker er vel greit at de er litt store. De har jo vært det tradisjonelt sett. Og den der hadde jo et veldig tradisjonelt utseende. Hvordan er opplevelsen av kvalitet?

Den er 43mm, og jeg vil si at forskjellen er stor fra DS Diveren som er 41mm. Allikevel liker jeg nå størrelsen, og som du sier, det er en pilotklokke.

Kvaliteten vil jeg si er på høyde med Certinaen. Klart, man får ikke tyngden av lenken som hjelper på, men kassen virker veldig godt skrudd sammen. Det er see through på baksiden, men urverket er ikke veldig spennende. 20140722_144939_zpsdlrnmc5t.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å vurderer en Submariner, men kjøpte meg en Seiko Pepsi i stedet! Høres kanskje helt absurd ut, men noe sa meg at jeg burde bruke Sub pengene, på å betale ned bilen.

 

Litt kjedelig, men akk så fornuftig...

 

kjøte denne:

http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-divers-23-jewels-100m-watch-snzf15k1-snzf15k-1899.html

 

edit: link.

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Rasjonalet for å betale ned bil, fremfor å kjøpe Sub er:

 

Rentekostnaden på et billån er ergelige

Når billånet er ute av verden, bedrer den månedlige likviditeten seg

 

Sparer jeg de pengene jeg brukte på billånet i måneden, har jeg uansett en Sub rimelig snart.

 

Forutsetter selvfølgelig at man har pengene, og man ikke trenger de frie likvidene raskt.

 

(Ja, er klar over verditapet på bilen, og at det er ikke-eksisterende på Suben. Men om man iregner rentekostnaden, blir avgjørelsen enkel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med servicekostnader? Koster vel like mye å ha klokken på service som bilen.

En bil er mye dyrere å eie mtp eu-kontroll,dekk,service,diesel/bensin og årsavgift.

En klokke blir kun en brøkdel av det.

 

Ja, men jeg tenkte kun på service. Men det er sant at en bil må litt oftere på service. ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner argumentene deres, og kjøper det dere sier med at en Rolex er i prinsippet gratis.

 

Men det jeg må hensynta er flere faktorer som tar livet av rasjonalet for kjøp av Rolex.

 

* Familieøkonomi; mindre fellesutgifter fra regningskontoen pr måned.

* Bedre likviditetssituasjonen pr måned

* Vurerer å bytte hus, så trenger bedre betingelser på eksisterende kreditter/nedbetaling.

 

(Kan avsløre at det var snakk om 70K som sto på min "klokkekonto" som forsvant i går. Rett inn til kreditor..)

 

MEN! En Rolex blir det, det er kun et spørsmål om når.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...