Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html

 

Første klokken som har fått meg til å glemme Stowa Fleiger. Går det greit å bestille derfra? Kommer kjapt, etc. etc?

 

Og senere, med vedlikehold, vil det kunne gjøres av urmakere rundt om?(Bergen.) Eller må den sendes rundt?

Billig, kjapt, trygt. Sjekk ut garanti og service på creationwatches.

 

Service på klokken i Norge vil koste like mye som selve klokken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer om jeg ikke tar service? (Hvor ofte bør en det foresten?)

Og er det billigere muligheter?

 

Klokken slutter å gå. Jo lenger du venter -> jo mer slitasje -> jo dyrere blir service. Bør gjøre det hvert 4-5 år.

 

Dog, jeg har en klokke fra 70-tallet som garantert ikke har hatt service i nevnte tidsintervall og går fint.

 

Service på slike billige Seiko-ur er neppe verdt det. Kan like gjerne kjøpe en ny en. Vil nok koste 2-3k i hvert fall. Vet ikke om noen i Norge som tar service på Seiko. Det er jo ikke en veldig avansert urverk, så det spørs på deletilgangen. Er sikkert mulig.

Lenke til kommentar

Wow, sinnsykt kjapp levering av Creationwatches. Bestilte tirsdag den 19. aug, nå idag 21. aug har DHL prøvd å levere klokken på døren hos meg (Sendt fra Singapore!). Er i nordsjøen, så får ikke mottatt klokken, men da har jeg noe å glede meg til når jeg kommer hjem :D

Endret av El Matador
Lenke til kommentar

 

Hvis man har endel/noen dyre klokker man kunne tenkt seg å solgt, hvor er det smart å gjøre det?

Noe annet sted enn finn.no?

 

Tidssonen er flott om du er ryddig, har historikk på klokkene og godtar å få riktig pris.

 

Ok. De fleste er nye/ubrukt i etui/box etc.

Hvordan går man frem for å bruke tidssonen?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis man har endel/noen dyre klokker man kunne tenkt seg å solgt, hvor er det smart å gjøre det?

Noe annet sted enn finn.no?

Tidssonen er flott om du er ryddig, har historikk på klokkene og godtar å få riktig pris.

Ok. De fleste er nye/ubrukt i etui/box etc.

Hvordan går man frem for å bruke tidssonen?

Lager deg bruker og poster på klokker for salg på forumet :)

Lenke til kommentar

 

 

Lager deg bruker og poster på klokker for salg på forumet :)

 

Okay, Det hørtes jo greit ut.

Er det en side/et sted man kan få "tips" til hva man burde sette evt priser til?

Det er snakk om klokker som koster en god del.. Og jeg har null greie på klokker whatsoever.

Jeg synes det beste for å finne riktig pris er å søke i bruktmarked-delen på tidssonen etter klokken man selger. Er nesten garantert å finne en som har solgt sammen klokke som deg tidligere. Da kan du se hva han/hun har solgt den for, gjerne justere opp eller ned avhengig av tilstand og slikt :)

Ellers er det chrono24 som en del bruker for prissetting. Samt finn.no

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...