Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Slimline moonphasen koster rundt 26k i Norge.

 

Den FCen du har sett på må vel være quartz til den prisen?

 

Husk at om du kjøper noe i utlandet må du ut med 25% av summen i tollen. Ofte er det rimeligere å kjøpe ur her hjemme

Nei, faktisk så er den automatisk. Jeg ble litt overrasket selv, men den har gjennomsiktig bakvindu som viser hele verket, så fikk selv se det.

 

Vel, jeg skal ikke si nøyaktig hvor mye, men nå når jeg var i roma så tangerte jeg makssummen på 6.000 skattefritt ganske greit et par ganger, og det var ikke noe problem å komme seg gjennom på grønt for å si det sånn. Kanhende jeg var heldig, selvfølgelig.

Endret av Makri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både og. Hvis fraktselskapet er posten (som fortoller selv) kan det ta kortere tid, siden det kan bli tull mellom f.eks tollvesenet og Fedex som kan føre til at pakken ligger lenge hos enten tollvesenet eller fraktselskapet selv, og de skylder på hverandre hvis du kontakter de.

Mens andre ganger er det raskere med Fedex, UPS osv. Men har aldri opplevd at de ikke har krevd 25% moms og ekspedisjonsgebyr. Det kommer som regel en faktura èn eller to uker etter pakken.

Posten tar 270,- for fortolling av varer over 1000,-, men sist de leverte til meg tok de ikke noe for det, bare momsen ;)

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...