Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Ja, da har du vist hvor du står. Ikke si at jeg skal dømme deg, det skal jeg ei, har jeg heller ikke sagt, men du har vist hvor du står. Du har imidlertid, så vidt jeg vet, enda ikke spottet Den Hellige Ånd. Jeg kjenner deg likevel ikke. Har du tilegnet deg bibelkunnskapen din for å kverulere med kristne? Vær klar over at den ondes makt er manifestert overalt, vi har også mange reportasjer fra sør-amerika, men her en fra afrika:

 

[Redigert]

Jeg ser fra tittelene, det er IKKE deg jeg sikter til.

Nei. Men jesus setter oss ikke fri. Det er Gud som gjør. Akkurat som han gjorde med Jesus. Men Jesus ble drept for den Gud. Og det er ikke frihet. For hadde han blitt fri ville han ikke blitt drept. Men de ville trodd på han. Og jorden vill blitt fri også. Og du kan ikke se hvor jeg står heller. Fordi du tror vi alle er manifistert i det onde. Så for deg er jeg med satan også.Og derfor dømmer du akkurat som en usann Gud. Du kan ikke vite om alle er manifisert i det onde. Så lenge Gud er. Og at vi er manifisert i det onde er det bibelen som får deg til å tro på. Fordi i bibelen er jo alle som ikke tror på Jesus onde og ufrelste. Men det er ikke mennesker som er synderen. Det er satan. Og igjen da skal vi lide for satans makkverk. Gud gav oss fri vilje. Men om satan tok bolig i oss når vi ble født hvordan kan vi da ha fri vilje? Hele veien er det motstridelser og da hjelper det lite å tro vi er frelst ved å ta i mot jesus som vår frelser også. Og igjen så skal de frelste bli alltvitende og bruke bibelen som sannhet når de selv har sannheten Og med det legge sin sannhet i det som ikke går overens med bibelen men i frykt for å spotte den hellige ånd ha bibelen som sin eneste sannhetskilde? Det er ikke frihet fra satan! Og igjen hva vet du om ikke satan bruker sitt på å vise at folk blir frelst også? Og i følge bibelen er jeg jo nå besatt av satan. Men igjen det kan bare Gud hjelpe meg fri fra IKKE JESUS. Og med det blir jeg jo antikrist også ? Som er den største synd mot Gud i bibelen. Og med det har jo antiskrist Gud sendt meg til helvete også. For titl tross det som står i bibelen har de også lagd seg et Gudebilde på jorden. Mens på den annen side så skal man ikke ha noen Gudebilder! Og for alle kristne er jo Jesus bildet på Gud på jorden? Og da igjen så skulle vel Gud ha tatt straffen for våre synder. Så vi heller ikke kan komme til helvete?

 

Men igjen jeg kan la være å bry meg om det. Og velge å tro på Jesus å få alt som står i bibelen til å bli en sannhet om jeg vil:) Og finne lignelser å snakke i tunger o.s.v Uten å la la satan få komme inn å berøve min sannhet til bibelen :) Men hvem har da egentlig makten over meg GUD eller Satan? Og med det igjen hvordan vet jeg at det ikke er satan som frister meg? :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så Gud har drept mange mennesker. Han er altså en gud som dreper mennesker. Det høres ikke særlig snilt ut.

For å være veldig kort...

Det kommer jo an på en rekke ting hva som kan rettferdiggjøre noe sånn. Ser vi på historien hvor Abraham sier til Gud at det ikke ligner Han å la rettferdige dø sammen med urettferdige f.eks, så utarter den seg omtrent slik (byen(e) det er snakk om er Sodoma & Gomorra);

Skal det gå den rettferdige på samme måte som den urettferdige? (Abraham visste at hans egen slekt (Lot) bodde i byen og var en rettskaffen mann). Må ikke hele jordens dommer gjøre det som rett er, spør Abraham. Derfor spør han Gud om han vil skåne byen for 50 rettferdige. Gud sier han vil skåne den for kun 50 rettferdiges skyld. Abraham drister seg nedover flere ganger, til han til slutt ikke tør mer, når han spør for siste gang om Gud vil skåne byen for kun 10 rettferdige. Gud svarer at han vil skåne den for kun 10 rettferdiges skyld. Abraham slår seg til ro med at Gud vil utøve det rettferdige.

 

Ellers kan du lese litt mer om dette her om du ønsker:

http://meningen-med-livet.com/faq/faq_ondskap.php

http://www.amazon.com/Is-God-Moral-Monster-Testament/dp/0801072751

Lenke til kommentar

 

Sabell:

 

Nei fornekter du Jesus, er vel utfallet gitt allerede, man kan ikke kalle seg kristen uten å være enig i det. Bibelen er umulig å "tolke" annerledes, selv om new-age forfalskede "kristne" (ukristne) prøver å hevde noe annet.

 

 

 

Jeg har ikke bibelens Gud til far og ikke kommer jeg til å ha det heller. Fordi den GUD Sendte satan til jorden og fordømte alle mennesker som bor på den. Og sin sønn drepte han også. Fordi jesus gjorde alt Gud befalte ham og døde for det. Så det er vel heller satan han hørte på fordi han med sine evner kunne jo frelst dem uten å dø for noe som helst! Så kanskje satan hersket med han også da? Bibelens Gud er en dritt gud og satan er like ille! Og Gud frelser meg fra dem begge. Uten at jesus dør for noe som helst. Og den eneste som sender noen til helvete er satan selv. Da kan ikke du følge satan og si vi kommer til helvete om vi ikke tar i mot jesus heller. Det er satans forkynnelse- Fordi jesus i følge bibelen har gjort opp.. Og da hvorfor skal folk ta på seg jesus oppgave som han allerede har fullført? Det strider jo mot Guds ord i bibelen det også. Som igjen forteller at man da ikke tror på jesus selv heller. Og hadde jesus satt oss fri med å bli hengt på korset ville vi alle vært i himmelen nå.

 

Dessuten har Eva gjort så vi har satan til far fordi hun hadde sec med erkeengelen satan i paradis.

 

Slangen fulgte Eva og sa: «Hennes sjel kommer fra nord, og jeg skal derfor raskt forføre henne.»Og hvordan forførte han henne? Han hadde samleie med henne.

Fra Jødedommen, Bahir (Det første kabbalistiske verk) 199.

 

Derfor har vi arvesynden. Og da igjen det er ikke vår skyld hva Eva og Adam gjorde i paradis med satan. Og hvis jesus er den eneste veien ut av det hvordan er så jesus veien ut av det? Guds gode arvelinje ble aldri til. vi alle er satans barn da blandet med dhå`? Men igjen satan var jo egentlig skapt Guds engel. Så på den måten har vi jo ikke synd i oss allikevel. Men siden satan er på jorden kan han friste menneskene. som leder til synd. Men vi er ikke skapt med synd. Fordi Eva kan jo ikke for at en engel frister til fall? Og Gud har jo ikke skapt oss som engler, men som mennesker. At en Guds engel gikk i mot Gud er ikke vår skyld. Og igjen kan vi vel være glad for at vi da er menneskengler:) Selvom ikke Gud ville det. Men da skulle han ikke sendt Satan ut av himmelen heller. eller først var de jo paradis alle sammen. Men Gud kunne hindret satan å friste Eva hvis han var allmektig. Hvorfor gjorde han ikke det? Satan ble syndig, men han var ikke det opprinnlig. Han ble sjalu på menneskene. Fordi menneskene er Guds barn. Og igjen Gud hindret ikke satan fordi satan hadde fri vilje.

 

"Da satan ødela skjønnheten i alt hva Gud hadde skapt, og hele skapningen ble lagt inn under synden ved Eva og Adams fall, så er det mange som spør: Kunne ikke Gud som har all makt hindret satan i dette? Nei! Han gav engler og mennesker sin egen frie vilje til å velge sin egen vei. Gud vil ikke ha ett eneste menneske tvunget dit, da ville det heller ikke blitt en sang i himmelen som brus av mange vann.

Jesus visste før han kom ned til jorden hvilken oppgave han hadde og hva han måtte lide for menneskenes skyld - som det mektigste våpen mot satans og hans åndehær.

Da Enok kom til himmelen fikk han se en person som skilte seg ut fra alle englene.

Enok spurte engelen som ledsaget ham fremfor Guds trone: Hvem er han? Han fikk til svar, dette er Jesus Kristus som skal komme ned til jorden og sitte til bords med de laveste i samfunnet. Han skal ete og drikke sammen med dem. Siden skal han korsfestes som en synder, for så å stå opp igjen etter å ha fullbrakt sin guddommelige tjeneste for Gud, og derved frelse fortapte sjeler som tror hvert ord av det han har talt.

Da Jesus var her nede ble han av presteskapet og de høye herrer regnet som en oppvigler, en forfører, som en bedrager, falsklærer og en løgner. Han ble som et får som føres til slaktebenken, som et lam som er stumt for den som klipper det.

Da stod han like foran det som skjedde på korset, og han visste, nu har jeg snart fullført den tjenesten som skal ryste hele helvete og dødsriket, og som vil avsi den endelige dom over satan og hans åndehær i himmelrommet.

Når det står at vi skal bli gjort lik med ham i hans død på Golgata, så avslører den tid vi nu lever i hvor få det er som ser realitetene i dette. Hvem vil bli gjort lik med ham i hans død, og bli stemplet som Jesus: En oppvigler forfører, bedrager, humbugmaker, falsklærer osv, jeg bare spør. Still dere i kø og rop ut, jeg vil bli gjort lik med ham i hans død. Jeg vill frivillig korsfestes med ham på forbannelsens tre!

Jeg vil bli spyttet på, hånet og foraktet som han ble. Jeg vil lide med Kristus og kalles for Beelsebul. Er du med, du som dekorerer deg med korset? Er du med når du under lidelse tørster etter rettferdighet, og de gir deg leskedrikk blandet med eddik? Vil du være med og bli begravet med Kristus ved dåpen til døden.

Og få lagt av dine synder. Du har ganske sikkert vært med på begravelse over kjære og kjente, har du noen gang hørt en eneste liten protest fra de døde mot å bli begravet?

Det er bare de som lever, og ikke vil dø med Kristus som protesterer mot å bli levende begravd. De er et klart skille mellom de døde og de levende. Det er et klart skille mellom de vantro og de troende, mellom Kristus Belial. DE DØDE PRISER IKKE HERREN, HELLER IKKE DE SOM FARER NED I DØDSRIKET, MEN DE LEVENDE, JA DE LEVENDE PRISER HERREN.

Hvordan kan du vente og oppstå med Kristus når du ikke er død og begravet med ham?

Hvordan kan du vente og få lovsang fra et stenhjerte? Hvordan kan du vente og få veiledning av den Hellige Ånd når du ikke vil gå den vei som Gud har befalt deg?

Ikke som tvang, men som Jesus gjorde da han gav seg selv frivillig, som en løsepenge og et offer for dem som ville tro på ham og følge ham. Det er en vanære i folks øyne her nede, men kan du vente og få ærens krans i himmelen når du ikke frivillig tar vanæren over deg ved å gjøre som han sier?

De er en vanære å følge Kristus. Derfor er veien også så smal, og det er få som går på den. De hjelper ikke å forsikre alle andre at du tror på ordet om korset når du ikke følger evangeliets klare veiledning. Det er ikke korset som frelser oss, men det Jesus gjorde på korset da han i seier ropte ut mot hele djevelens åndehær: De er fullbrakt!

Hvilket det? Jo det som var umulig for loven, idet de var maktesløs for kjødet de gjorde Gud Amen. "

 

Hvorfor vil ikke Gud ha oss tvunget til himmelen når det er som paradis der? Eller skyldes det satan at vi ikke kommer dit?

 

Fri vilje er skylden til alt ondt og godt?

 

Og med det. Følg Jesus.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sabell:

 

Du sier du ikke har Bibelens Gud til far og kommer ikke til å ha det heller. Så avslutter du med :Følg Jesus.

Har du egentlig noen ide om hvor vanvittig et ståsted det er?? Delt av utrolig mange som plukker litt her og der, og ikke vet hva de snakker om. New-age kristendom, som jeg allerede har nevnt. Du plukker fra Kabbala, vet du ikke at dette er satanisk?? Eva hadde sex med Satan? Detter er ikke bibelsk, og høres ut som en blasfemi! Bibelens Gud er Jesus!! Lær en gang for alle!

 

Jesus sier selv:

Johannes 10:30

30 jeg og Faderen, vi er ett.

 

Han sier også:

Matteus 5:17-18

17 I må ikke tro at jeg er kommet for å opheve loven eller profetene; jeg er ikke kommet for å opheve, men for å opfylle.

18 For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd alt sammen.

 

Er du så i tvil om hvor Jesus SELV står, uansett hvilket new-age-monster du vil lage ham til? Jesus var jøde, han refererte selvfølgelig til YHWH, jødenes Gud, Bibelens Gud, og du sier Bibelens Gud er ikke din Gud, men følg Jesus! HALLO!

Om du er beredt til å følge Jesus, da skal du vite at Bibelens Gud er din far, om ikke? Nei da forteller Jesus deg hvordan det går, det vil jeg avslutte med. Vit at uansett om Jesus har sin hovedlojalitet til Israel, vil han også vise miskunn til dem av oss andre som aksepterer ham som Bibelens Gud:

 

Matteus 15

21 Og Jesus gikk bort derfra, og trakk sig tilbake til landet ved Tyrus og Sidon.

22 Og se, en kananeisk kvinne kom fra de landemerker og ropte: Herre, du Davids sønn! miskunn dig over mig! min datter plages ille av en ond ånd.

23 Men han svarte henne ikke et ord. Da gikk hans disipler til ham og bad ham og sa: Skill dig av med henne! for hun roper efter oss.

24 Men han svarte og sa: Jeg er ikke utsendt til andre enn de fortapte får av Israels hus.

25 Men hun kom og falt ned for ham og sa: Herre, hjelp mig!

26 Men han svarte og sa: Det er ikke rett å ta brødet fra barna og kaste det for de små hunder.

27 Men hun sa: Det er sant, Herre! for de små hunder eter jo av de smuler som faller fra deres herrers bord.

28 Da svarte Jesus og sa til henne: Kvinne! din tro er stor; dig skje som du vil! Og hennes datter blev helbredet fra samme stund.

 

Så til og med på tross av at Jesus ser på oss som ikke er av hans folk, hunder i forhold til Israel, vil han hjelpe oss. Hvor er din takknemlighet når du fornekter Bibelens Gud?

Men det krever å følge Jesus, det første som kreves er NETTOPP at du forstår ham som Guds (Bibelens) Sønn. Utover det, er der blant annet dette:

 

 

Matteus 18

7 Ve verden for forførelser! for forførelser må komme; men ve det menneske som forførelsen kommer fra!

8 Men om din hånd eller din fot frister dig, da hugg den av og kast den fra dig! det er bedre for dig å gå halt eller vanfør inn til livet enn å ha to hender eller to føtter og bli kastet i den evige ild.

9 Og om ditt øie frister dig, da riv det ut og kast det fra dig! det er bedre for dig å gå enøiet inn til livet enn å ha to øine og bli kastet i helvedes ild.

 

 

Altså, Jesus er klar på at det krever å følge ham, og at han har skapt et Helvete for dem som ikke måler opp.. Hvilken Jesus er det du snakker om? Din egen oppdiktede new-age kosmos kristus? FANTASI og ønsketenkning! Skal du følge Jesus finner du hans vilje i Bibelen, ikke i ditt eget hode!

Jesus krever full lojalitet, inntil det punkt at du snur ryggen til din egen familie. Er du beredt til det? Jeg kjenner flere som har tatt det valget, der er hva som kreves, der er Jesus også krystallklar:

 

Matteus 10:34-37

34 I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd.

35 For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor,

36 og en manns husfolk skal bli hans fiender.

37 Den som elsker far eller mor mere enn mig, er mig ikke verd, og den som elsker sønn eller datter mere enn mig, er mig ikke verd,

 

Matteus 10:20-21

20 For det er ikke I som taler, men det er eders Faders Ånd som taler i eder.

21 Og bror skal overgi bror til døden, og en far sitt barn, og barn skal reise sig mot foreldre og volde deres død;

 

Vi ser også Jesu vilje i dette reflektert i Lukas:

Lukas 12:51-59

51 Tror I at jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg eder, men strid.

52 For fra nu av skal fem være i strid i ett hus, tre mot to og to mot tre,

53 far mot sønn og sønn mot far, mor mot datter og datter mot mor, svigermor mot svigerdatter og svigerdatter mot svigermor.

Igjen, lønnen for å gå fra familien din, er evig opphold i Himmelen:

Matteus 19:29

29 Og hver den som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller far eller mor eller barn eller akrer for mitt navns skyld? skal få mangefold igjen og arve evig liv.

Forvent også det uventede:

 

Markus 4:25

25 For den som har, ham skal gis, og den som ikke har, fra ham skal endog tas det han har.

 

Jesus krever altså at man skal være beredt til å snu seg og ta avstand fra familien, ha det klart for deg. Dette er også for å forberede seg på den dagen Jesus skal skille klinten fra hveten, og avgjøre hvem han skal vise nåde og miskunn, og hvem han skal forvise til Helvete:

 

Matteus 25:34-41

34 Da skal kongen si til dem ved sin høire side: Kom hit, I min Faders velsignede! arv det rike som er beredt eder fra verdens grunnvoll blev lagt!

35 For jeg var hungrig, og I gav mig å ete; jeg var tørst, og I gav mig å drikke; jeg var fremmed, og I tok imot mig;

36 jeg var naken, og I klædde mig; jeg var syk, og I så til mig; jeg var i fengsel, og I kom til mig.

37 Da skal de rettferdige svare ham og si: Herre! når så vi dig hungrig og gav dig mat, eller tørst og gav dig drikke?

38 Når så vi dig fremmed og tok imot dig, eller naken og klædde dig?

39 Når så vi dig syk eller i fengsel og kom til dig?

40 Og kongen skal svare og si til dem: Sannelig sier jeg eder: Hvad I har gjort imot en av disse mine minste brødre, det har I gjort imot mig.

41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler!

 

Beskrivelsene av hva som venter i det Helvete Jesus forberedte, først for djevelen, så utvidet for de som ikke tar ham imot, kan jeg spare for denne gang. La meg bare si at denne "nye" ideen om at det kun består av atskillelse fra Gud, er igjen, en humanistisk misforståelse. Bibelen forteller at Jesus har forberedt et sted med pine i en ildsjø av svovel. Si ifra hvis du ønsker beskrivelsen av disse pindslene.

 

En ting skal du ha, du vil fortsatt følge Jesus. Da må du først forså hvem han er. Alt vi vet om Jesus finnes i Bibelen, ikke i folks fantasi og hodet! Jesus er altså Bibelens Gud, som du sier du forkaster! VEND OM!

 

Johannes Åpenbaring beskriver hvordan Jesus vil slå til jorden alle som ikke aksepterer ham som Herre:

 

Apenbaring 19:20-21

20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilbad dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

21 Og de andre blev drept med hans sverd som satt på hesten, det sverd som gikk ut av hans munn; og alle fuglene blev mettet av deres kjøtt.

 

Utførlig beskrivelser av Armageddon finnes altså i Åpenbaringen, og den anbefaler jeg deg å lese, den kan være litt tung, mye av den er bilder og metaforer, men den beskriver Herrens dag.

_______________________________

 

Til konklusjon, vil du følge Jesus, må du først forstå hvem han er, han er Bibelens Gud, uten Bibelen hadde ikke dere new-agere engang hatt en Jesusfigur å dikte opp deres egen fantasiJesus på!

Jeg håper du vil ta til deg sannheten, og unslippe den forferdelse som vil ramme de vantro [Redigert, for at du ikke skal misforstå, altså så fordømmer jeg deg ikke, nei, motsatt, jeg håper du vil omvende]:

I trengselens tid vil de vise seg hvem som er forberedt, for Herren kommer som en tyv i natten!

 

Lukas 22:36

36 Han sa da til dem: Men nu skal den som har pung, ta den med, likeså skreppe, og den som ikke har sverd, han selge sin kappe og kjøpe sig et!

 

Lukas 12:47

47 Men den tjener som kjente sin herres vilje, og ikke stelte til eller satte i verk det han vilde, han skal få mange slag;

 

Er du fremdeles i tvil om hvem Jesus er? HAN er Bibelens Gud, som du fornekter, og jeg sier igjen, som navnet på tråden:

 

TA IMOT JESUS! Det kan bli for sent!

 

____________________

 

[Redigert]

Jeg vil minne deg på en alvorlig uttalelse du har kommet med:

 

Sobell sa: "Hva om bibelen er satans evangelium da`?"

 

Er det med andre ord din oppfatning at Jesus er Satan?

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

Sabell:

 

Du sier du ikke har Bibelens Gud til far og kommer ikke til å ha det heller. Så avslutter du med :Følg Jesus.

Har du egentlig noen ide om hvor vanvittig et ståsted det er?? Delt av utrolig mange som plukker litt her og der, og ikke vet hva de snakker om. New-age kristendom, som jeg allerede har nevnt. Du plukker fra Kabbala, vet du ikke at dette er satanisk?? Eva hadde sex med Satan? Detter er ikke bibelsk, og høres ut som en blasfemi! Bibelens Gud er Jesus!! Lær en gang for alle!

 

Jesus sier selv:

Johannes 10:30

30 jeg og Faderen, vi er ett.

 

Han sier også:

Matteus 5:17-18

17 I må ikke tro at jeg er kommet for å opheve loven eller profetene; jeg er ikke kommet for å opheve, men for å opfylle.

18 For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd alt sammen.

 

Er du så i tvil om hvor Jesus SELV står, uansett hvilket new-age-monster du vil lage ham til? Jesus var jøde, han refererte selvfølgelig til YHWH, jødenes Gud, Bibelens Gud, og du sier Bibelens Gud er ikke din Gud, men følg Jesus! HALLO!

Om du er beredt til å følge Jesus, da skal du vite at Bibelens Gud er din far, om ikke? Nei da forteller Jesus deg hvordan det går, det vil jeg avslutte med. Vit at uansett om Jesus har sin hovedlojalitet til Israel, vil han også vise miskunn til dem av oss andre som aksepterer ham som Bibelens Gud:

 

Matteus 15

21 Og Jesus gikk bort derfra, og trakk sig tilbake til landet ved Tyrus og Sidon.

22 Og se, en kananeisk kvinne kom fra de landemerker og ropte: Herre, du Davids sønn! miskunn dig over mig! min datter plages ille av en ond ånd.

23 Men han svarte henne ikke et ord. Da gikk hans disipler til ham og bad ham og sa: Skill dig av med henne! for hun roper efter oss.

24 Men han svarte og sa: Jeg er ikke utsendt til andre enn de fortapte får av Israels hus.

25 Men hun kom og falt ned for ham og sa: Herre, hjelp mig!

26 Men han svarte og sa: Det er ikke rett å ta brødet fra barna og kaste det for de små hunder.

27 Men hun sa: Det er sant, Herre! for de små hunder eter jo av de smuler som faller fra deres herrers bord.

28 Da svarte Jesus og sa til henne: Kvinne! din tro er stor; dig skje som du vil! Og hennes datter blev helbredet fra samme stund.

 

Så til og med på tross av at Jesus ser på oss som ikke er av hans folk, hunder i forhold til Israel, vil han hjelpe oss. Hvor er din takknemlighet når du fornekter Bibelens Gud?

Men det krever å følge Jesus, det første som kreves er NETTOPP at du forstår ham som Guds (Bibelens) Sønn. Utover det, er der blant annet dette:

 

 

Matteus 18

7 Ve verden for forførelser! for forførelser må komme; men ve det menneske som forførelsen kommer fra!

8 Men om din hånd eller din fot frister dig, da hugg den av og kast den fra dig! det er bedre for dig å gå halt eller vanfør inn til livet enn å ha to hender eller to føtter og bli kastet i den evige ild.

9 Og om ditt øie frister dig, da riv det ut og kast det fra dig! det er bedre for dig å gå enøiet inn til livet enn å ha to øine og bli kastet i helvedes ild.

 

 

Altså, Jesus er klar på at det krever å følge ham, og at han har skapt et Helvete for dem som ikke måler opp.. Hvilken Jesus er det du snakker om? Din egen oppdiktede new-age kosmos kristus? FANTASI og ønsketenkning! Skal du følge Jesus finner du hans vilje i Bibelen, ikke i ditt eget hode!

Jesus krever full lojalitet, inntil det punkt at du snur ryggen til din egen familie. Er du beredt til det? Jeg kjenner flere som har tatt det valget, der er hva som kreves, der er Jesus også krystallklar:

 

Matteus 10:34-37

34 I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd.

35 For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor,

36 og en manns husfolk skal bli hans fiender.

37 Den som elsker far eller mor mere enn mig, er mig ikke verd, og den som elsker sønn eller datter mere enn mig, er mig ikke verd,

 

Matteus 10:20-21

20 For det er ikke I som taler, men det er eders Faders Ånd som taler i eder.

21 Og bror skal overgi bror til døden, og en far sitt barn, og barn skal reise sig mot foreldre og volde deres død;

 

Vi ser også Jesu vilje i dette reflektert i Lukas:

Lukas 12:51-59

51 Tror I at jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg eder, men strid.

52 For fra nu av skal fem være i strid i ett hus, tre mot to og to mot tre,

53 far mot sønn og sønn mot far, mor mot datter og datter mot mor, svigermor mot svigerdatter og svigerdatter mot svigermor.

Igjen, lønnen for å gå fra familien din, er evig opphold i Himmelen:

Matteus 19:29

29 Og hver den som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller far eller mor eller barn eller akrer for mitt navns skyld? skal få mangefold igjen og arve evig liv.

Forvent også det uventede:

 

Markus 4:25

25 For den som har, ham skal gis, og den som ikke har, fra ham skal endog tas det han har.

 

Jesus krever altså at man skal være beredt til å snu seg og ta avstand fra familien, ha det klart for deg. Dette er også for å forberede seg på den dagen Jesus skal skille klinten fra hveten, og avgjøre hvem han skal vise nåde og miskunn, og hvem han skal forvise til Helvete:

 

Matteus 25:34-41

34 Da skal kongen si til dem ved sin høire side: Kom hit, I min Faders velsignede! arv det rike som er beredt eder fra verdens grunnvoll blev lagt!

35 For jeg var hungrig, og I gav mig å ete; jeg var tørst, og I gav mig å drikke; jeg var fremmed, og I tok imot mig;

36 jeg var naken, og I klædde mig; jeg var syk, og I så til mig; jeg var i fengsel, og I kom til mig.

37 Da skal de rettferdige svare ham og si: Herre! når så vi dig hungrig og gav dig mat, eller tørst og gav dig drikke?

38 Når så vi dig fremmed og tok imot dig, eller naken og klædde dig?

39 Når så vi dig syk eller i fengsel og kom til dig?

40 Og kongen skal svare og si til dem: Sannelig sier jeg eder: Hvad I har gjort imot en av disse mine minste brødre, det har I gjort imot mig.

41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler!

 

Beskrivelsene av hva som venter i det Helvete Jesus forberedte, først for djevelen, så utvidet for de som ikke tar ham imot, kan jeg spare for denne gang. La meg bare si at denne "nye" ideen om at det kun består av atskillelse fra Gud, er igjen, en humanistisk misforståelse. Bibelen forteller at Jesus har forberedt et sted med pine i en ildsjø av svovel. Si ifra hvis du ønsker beskrivelsen av disse pindslene.

 

En ting skal du ha, du vil fortsatt følge Jesus. Da må du først forså hvem han er. Alt vi vet om Jesus finnes i Bibelen, ikke i folks fantasi og hodet! Jesus er altså Bibelens Gud, som du sier du forkaster! VEND OM!

 

Johannes Åpenbaring beskriver hvordan Jesus vil slå til jorden alle som ikke aksepterer ham som Herre:

 

Apenbaring 19:20-21

20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilbad dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

21 Og de andre blev drept med hans sverd som satt på hesten, det sverd som gikk ut av hans munn; og alle fuglene blev mettet av deres kjøtt.

 

Utførlig beskrivelser av Armageddon finnes altså i Åpenbaringen, og den anbefaler jeg deg å lese, den kan være litt tung, mye av den er bilder og metaforer, men den beskriver Herrens dag.

_______________________________

 

Til konklusjon, vil du følge Jesus, må du først forstå hvem han er, han er Bibelens Gud, uten Bibelen hadde ikke dere new-agere engang hatt en Jesusfigur å dikte opp deres egen fantasiJesus på!

Jeg håper du vil ta til deg sannheten, og unslippe den forferdelse som vil ramme de vantro:

I trengselens tid vil de vise seg hvem som er forberedt, for Herren kommer som en tyv i natten!

 

Lukas 22:36

36 Han sa da til dem: Men nu skal den som har pung, ta den med, likeså skreppe, og den som ikke har sverd, han selge sin kappe og kjøpe sig et!

 

Lukas 12:47

47 Men den tjener som kjente sin herres vilje, og ikke stelte til eller satte i verk det han vilde, han skal få mange slag;

 

Er du fremdeles i tvil om hvem Jesus er? HAN er Bibelens Gud, som du fornekter, og jeg sier igjen, som navnet på tråden:

 

TA IMOT JESUS! Det kan bli for sent!

 

____________________

 

[Redigert]

Jeg vil minne deg på en alvorlig uttalelse du har kommet med:

 

Sobell sa: "Hva om bibelen er satans evangelium da`?"

 

Er det med andre ord din oppfatning at Jesus er Satan?

 

 

Siden satan gikk i mot gud og menneskene gikk i mot gud. Hvordan kan vi ikke gå i mot selvom vi følger jesus.

 

Jesus var fullkommen som Adam og Eva i Paradis. MENNESKESØNNEN. Vi var ment å være mennesker, men ble menneske engler. Og derfor må Gud ha en som gjør oss til fullkomne mennesker for å komme til paradis igjen. Men det kommer jo aldri til å skje før vi er gått bort! Jeg sier ikke at jesus var satan, men Jesus har gjort opp for alle så vi er mennesker med fri vilje. GUDS barn. SÅ derfor er ikke satan noens far, men han vil fortsatt være konge hvis ikke han selv angrer for hva han har gjort. Og da har vi jo allikevel engler til å hjelpe oss. Uten at man ta i mot jesus fra mange som prøver å forkynne Jesus på en. Jesus gjorde opp for mine synder før jeg ble født. Og jeg er fri til å velge å gjøre ondt eller godt. Og jeg trenger ikke å ta i mot jesus. Fordi "jesus" lever i meg også som han gjør med alle :) KABBALA KOM FØR BIBELEN! OG den leste Jesus også! Fordi jødens biibel var før vår bibel. Og man kan ikke gjøre Guds vilje uten å vite hva som er sant heller. Ett med Gud er jeg også :) Men jeg er ikke fullkommen enda :)

 

"Ta i mot JESUS" Dessuten har vi satan på jord som lurer mennesker med alt. Men når vi velger å leve i paradis på jord så kan ikke satan komme dit. Men det finnes ikke et paradis på jord annet enn i vårt indre og det er Guds sitt. men det er også å gå vekk fra virkeligheten som er rundt oss. Som man også har lett for å gjøre som kristen. Da er det placebo effekt i tilegg...Så om du tror du har tatt i mot jesus er det ikke sikkert du har gjort det engang! For Gud er ikke ute etter å dømme noen, men for å sette oss fri. Og det gjør ikke du som allerede har meg ett helvete med din tro. Dessuten har vi Guds engler på jorden også.

 

Jesus er ikke min far. GUD ER :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sobell sa: "Hva om bibelen er satans evangelium da`?"

Blodet Renser sa: Er det med andre ord din oppfatning at Jesus er Satan?

 

Siden satan gikk i mot gud og menneskene gikk i mot gud. Hvordan kan vi ikke gå i mot selvom vi følger jesus.

 

Jesus var fullkommen som Adam og Eva i Paradis. MENNESKESØNNEN. Vi var ment å være mennesker, men ble menneske engler. Og derfor må Gud ha en som gjør oss til fullkomne mennesker for å komme til paradis igjen. Men det kommer jo aldri til å skje før vi er gått bort! Jeg sier ikke at jesus var satan, men Jesus har gjort opp for alle så vi er mennesker med fri vilje. GUDS barn. SÅ derfor er ikke satan noens far, men han vil fortsatt være konge hvis ikke han selv angrer for hva han har gjort. Og da har vi jo allikevel engler til å hjelpe oss. Uten at man ta i mot jesus fra mange som prøver å forkynne Jesus på en. Jesus gjorde opp for mine synder før jeg ble født. Og jeg er fri til å velge å gjøre ondt eller godt. Og jeg trenger ikke å ta i mot jesus. Fordi jesus lever i meg også som han gjør med alle :) KABBALA KOM FØR BIBELEN! OG den leste Jesus også!

 

 

Kabbala kom før Bibelen? For noe tøv, hvor har du dette fra? Fra wiki (Jo, man kan faktisk stole på wiki i det aller meste):

"Det grunnleggende kabbalistiske skriftet er Sefer Yetsira (Skapelsens Bok), som skal være diktert til Adam av Gud selv, men som mer jordnær forskning mener ble forfattet mellom år 300 og 600 e. Kr."

 

Altså kan vel ikke Jesus ha lest Kabbalistiske tekster hvis de konservativt anslått ble skrevet minst 300 etter hans død??

At ikke djevelen (Satan) er noens far er heller ikke bibelsk, det har jeg allerede sitert og det finnes flere vers enn ett.

Sabell sa: " Og jeg trenger ikke å ta i mot jesus. Fordi jesus lever i meg også som han gjør med alle"

Ja dette er bare totalt ubibelsk, og jeg spør igjen:

Hvor har dere Jesus fra, om ikke fra Bibelen? Så dikter dere opp deres egen new-age skikkelse og stjeler HANS navn til denne??? Det spesifiseres igjen og igjen at man kun kommer til Himmelen gjennom tro på hans blod over menneskeheten, så hvilken Jesus er det du egentlig snakker om?

Er det Anti-Krist? Som skal komme i de siste dager? Ikke ta det personlig for det er ikke deg spesielt, men det er en helt ny trend nå å vente på en slags kosmisk antikrist som står beskrevet i Bibelen, at alt skal være flott og ingen død. Ifølge Bibelen, ja jeg vet Johannes Åpenbaring er upopulær, men det er en grunn til at den avslutter Bibelen og at Jesus snakker så varmt om Herrens Dag og lover at den skal komme over oss.

Alt har en mening, og endetiden blir ikke koselig for noen av oss, det har Jesus lovet, fordi Satan får teste oss. Det er de som ikke tar imot Dyrets Merke 666 og de vil som sagt ikke ha det koselig heller, men de vil iallefall ikke ha det forferdelig.De som har tatt imot Dyrets Merke eller som ikke har Guds velbehag vil dø ved en av plagene Jesus igangsetter ved sitt andre komme. Dette VET du!

 

IGJEN: Hvor har dere Jesus fra om ikke Bibelen? Så hvorfor i det hele tatt stjele han, når dere kunne lagd deres egne Apollyon-avgud eller noe?

 

Jesus = Gud = Beskrevet gjennom Bibelen, ER IKKE LIK New.Age-Kosmisk-Anti-Kristus.

 

____________________________________________

Matteus 24:23-27

23 Om nogen da sier til eder: Se, her er Messias, eller der, da skal I ikke tro det.

24 For falske messiaser og falske profeter skal opstå og gjøre store tegn og under, så at endog de utvalgte skulde føres vill, om det var mulig.

25 Se, jeg har sagt eder det forut.

26 Om de da sier til eder: Se, han er ute i ørkenen, da gå ikke der ut; se, han er inne i kammerne, da tro det ikke!

27 For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være.

 

2 Peters 3:03

3 idet I først og fremst vet dette at i de siste dager skal det komme spottere med spott, som farer frem efter sine egne lyster

 

[REDIGERT]

Så altså, hvor har dere Jesus fra om ikke Bibelen?....

 

[Retting]

Jødenes "Bibel" er IKKE kabalistiske skrifter, da har du misforstått.

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja du sier noe, og det som er mest ironisk med den typen forkynning, er at det driver folk bort fra eventuelle budskaper, så hvis det sitter en sånn personlig Gud over hodet på oss, så kan han vel ikke bli fornøyd med slike disipler

 

:)

Lenke til kommentar
Jeremias 23:29

29 Er ikke mitt ord som en ild, sier Herren, og lik en hammer som knuser berg?

 

Det er en populær, men uriktig tolkning at kristne idag kan glemme Det Gamle Testamentet. Dette har ikke hold i Bibelen. Kristne må erkjenne at Bibelen er EN bok, men med to "kapitler", så og si. Faktsik blir mye i Det Nye Testamentet lettere å forstå hvis man ikke avskriver YHWH og Det Gamle Testamente, slik som f.eks. Joh. Åpenbaring.

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Femte Mosebok 22:28-29

 

Om en mann treffer en jente som er jomfru og ikke er lovet bort, og han forgriper seg på henne og ligger med henne, og de blir oppdaget, da skal mannen som lå med jenta, betale hennes far femti sjekel sølv. Hun skal være hans kone fordi han krenket henne, og han får ikke skille seg fra henne så lenge han lever.

 

Ikke noe galskap i boka di nei, den utlimate sannhet av den all elskende Gud vår herre, som tydeligvis har moralene på rett plass.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

 

Kabbala kom før Bibelen? For noe tøv, hvor har du dette fra? Fra wiki (Jo, man kan faktisk stole på wiki i det aller meste):

"Det grunnleggende kabbalistiske skriftet er Sefer Yetsira (Skapelsens Bok), som skal være diktert til Adam av Gud selv, men som mer jordnær forskning mener ble forfattet mellom år 300 og 600 e. Kr."

 

Altså kan vel ikke Jesus ha lest Kabbalistiske tekster hvis de konservativt anslått ble skrevet minst 300 etter hans død??

At ikke djevelen (Satan) er noens far er heller ikke bibelsk, det har jeg allerede sitert og det finnes flere vers enn ett.

Sabell sa: " Og jeg trenger ikke å ta i mot jesus. Fordi jesus lever i meg også som han gjør med alle"

Ja dette er bare totalt ubibelsk, og jeg spør igjen:

Hvor har dere Jesus fra, om ikke fra Bibelen? Så dikter dere opp deres egen new-age skikkelse og stjeler HANS navn til denne??? Det spesifiseres igjen og igjen at man kun kommer til Himmelen gjennom tro på hans blod over menneskeheten, så hvilken Jesus er det du egentlig snakker om?

Er det Anti-Krist? Som skal komme i de siste dager? Ikke ta det personlig for det er ikke deg spesielt, men det er en helt ny trend nå å vente på en slags kosmisk antikrist som står beskrevet i Bibelen, at alt skal være flott og ingen død. Ifølge Bibelen, ja jeg vet Johannes Åpenbaring er upopulær, men det er en grunn til at den avslutter Bibelen og at Jesus snakker så varmt om Herrens Dag og lover at den skal komme over oss.

Alt har en mening, og endetiden blir ikke koselig for noen av oss, det har Jesus lovet, fordi Satan får teste oss. Det er de som ikke tar imot Dyrets Merke 666 og de vil som sagt ikke ha det koselig heller, men de vil iallefall ikke ha det forferdelig.De som har tatt imot Dyrets Merke eller som ikke har Guds velbehag vil dø ved en av plagene Jesus igangsetter ved sitt andre komme. Dette VET du!

 

IGJEN: Hvor har dere Jesus fra om ikke Bibelen? Så hvorfor i det hele tatt stjele han, når dere kunne lagd deres egne Apollyon-avgud eller noe?

 

Jesus = Gud = Beskrevet gjennom Bibelen, ER IKKE LIK New.Age-Kosmisk-Anti-Kristus.

 

____________________________________________

Matteus 24:23-27

23 Om nogen da sier til eder: Se, her er Messias, eller der, da skal I ikke tro det.

24 For falske messiaser og falske profeter skal opstå og gjøre store tegn og under, så at endog de utvalgte skulde føres vill, om det var mulig.

25 Se, jeg har sagt eder det forut.

26 Om de da sier til eder: Se, han er ute i ørkenen, da gå ikke der ut; se, han er inne i kammerne, da tro det ikke!

27 For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være.

 

2 Peters 3:03

3 idet I først og fremst vet dette at i de siste dager skal det komme spottere med spott, som farer frem efter sine egne lyster

 

[REDIGERT]

Så altså, hvor har dere Jesus fra om ikke Bibelen?....

 

[Retting]

Jødenes "Bibel" er IKKE kabalistiske skrifter, da har du misforstått.

 

Fordi jeg er glad i Jesus :) Og han er ett forbilde :)

 

Men Ifølge din Gud har han lovt å utrydde alle mennesker!

 

Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden. Alle tanker som rørte seg i deres hjerter, var onde dagen lang. Da angret Herren at han hadde skapt menneskene på jorden, og han var full av sorg i sit hjerte. Han sa: «Jeg vil utrydde fra jorden menneskene som jeg har skapt, ja, ikke bare menneskene, men også feet og krypdyrene og fuglene under himmelen. For jeg angrer at jeg har skapt dem. ( 1. Mos 6, 5–7)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer at Satan styrer verden, det er Bibelsk. Enkel test: Hvordan kunne ellers Satan friste Jesus med verdensherredømme hvis han ikke styrte her. Han ble styrtet til jorden av en hensikt for å friste og teste menneskene, så dette ER et eksempel på Hans allmektighet.

 

Gud skapte både mennesker og Satan, og så sendte han Satan for å lage trøbbel for menneskene. Det virker litt spesielt på meg.

Lenke til kommentar

Fordi jeg er glad i Jesus :) Og han er ett forbilde :)

 

 

Og Ifølge din Gud har han lovt å utrydde alle mennesker!

 

Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden. Alle tanker som rørte seg i deres hjerter, var onde dagen lang. Da angret Herren at han hadde skapt menneskene på jorden, og han var full av sorg i sit hjerte. Han sa: «Jeg vil utrydde fra jorden menneskene som jeg har skapt, ja, ikke bare menneskene, men også feet og krypdyrene og fuglene under himmelen. For jeg angrer at jeg har skapt dem. ( 1. Mos 6, 5–7)

 

Nei, Jesus skal på langt nær utrydde ALLE mennesker. Om man regner frem til kapittel 9 i Johannes Åpenbaring, så skal iallefall nær halvparten av jordens befolkning overleve, og det er flere billioner idag!

 

Sitatet dit er fra Noah's tid, og ja det er riktig, DA utryddet Jesus/YHWH nesten alle men han har lovet å ikke utrydde like mange igjen.

 

IGJEN: Jesus er Bibelens Gud. Hvordan kan du elske ham hvis du ikke elsker Bibelen og bibelens Gud. DER HAN KOM FRA!!

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

 

 

 

satan hersker i hodene på folk. Og om vi lytter til satan kan ikke Gud redde oss. Men Gud har reddet oss :) "jesus er i går"

 

Du skriver at Gud kan ikke redde oss. Har du nå ombestemt deg igjen, og mener at han ikke har evnen til det? At han ikke kunne ha gjort det om han ønsket det?

 

Sabell?

Lenke til kommentar

 

Ja, det stemmer at Satan styrer verden, det er Bibelsk. Enkel test: Hvordan kunne ellers Satan friste Jesus med verdensherredømme hvis han ikke styrte her. Han ble styrtet til jorden av en hensikt for å friste og teste menneskene, så dette ER et eksempel på Hans allmektighet.

 

Gud skapte både mennesker og Satan, og så sendte han Satan for å lage trøbbel for menneskene. Det virker litt spesielt på meg.

 

Han sendte Satan for å teste oss, ja, det var slik vi fikk testet vår frie vilje.

Lenke til kommentar

Nei, Jesus skal på langt nær utrydde ALLE mennesker. Om man regner frem til kapittel 9 i Johannes Åpenbaring, så skal iallefall nær halvparten av jordens befolkning overleve, og det er flere billioner idag!

 

 

Sitatet dit er fra Noah's tid, og ja det er riktig, DA utryddet Jesus/YHWH nesten alle men han har lovet å ikke utrydde like mange igjen.

 

IGJEN: Jesus er Bibelens Gud. Hvordan kan du elske ham hvis du ikke elsker Bibelen og bibelens Gud. DER HAN KOM FRA!!

 

Så Gud ombestemte seg og endret sine ord i bibelen? Og du tror virkelig det er Gud som utrydder menneskene? Det er synden som utrydder. Fordi vi har fri vilje.

Lenke til kommentar

 

Han sendte Satan for å teste oss, ja, det var slik vi fikk testet vår frie vilje.

 

Nei Gud sendte ikke satan for å teste oss. Satan ville herske over menneskene å være menneskenes Gud. Og derfor fikk han barn med EVA som egentlig var gitt til Adam. Og med fallt hun for sin frie vilje til synd. Og så for at hun skammet seg ville hun At adam skulle komme til henne igjen og dermed smittet han. Og da skammet de seg begge to over sine kjønnsorganer og pakket seg med fiken blader! Adam og Eva var ment å bli mange, men så ble det mange med satan i stedet. Og det er syndefallet som mennesken har pådratt seg og derfor er ingen fulkomne mennesker som Jesus var. For Jesus ble født av en Jomfru med Gud :) Og med det viser oss veien til vår himmelske far som har skapt oss for at vi kan være fri fra satan :)

 

Og igjen når jesus kom så ble vi født på ny som Jesus:) Vår mor blir Jomfru mor og vår far Gud fri fra synd. Så sånn døde han også for alle. Og med med sitt vann og blod renset alle fra syndefallet som Eva og Adam pådro seg i paradis.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Han sendte Satan for å teste oss, ja, det var slik vi fikk testet vår frie vilje.

 

Nei Gud sendte ikke satan for å teste oss. Satan ville herske over menneskene å være menneskenes Gud. Og derfor fikk han barn med EVA som egentlig var gitt til Adam. Og med fallt hun for sin frie vilje til synd. Og så for at hun skammet seg ville hun At adam skulle komme til henne igjen og dermed smittet han. Og da skammet de seg begge to over sine kjønnsorganer og pakket seg med fiken blader!

 

Ja, det er riktig at Satan ville herske over oss. Historien er enda lenger. Men det var ETTER at Satan hadde vist seg som sjalu på Gud at han ble brukt til denne oppgaven, å friste menneksene.

Men diss barna som Satan og Eva fikk. Du sier det er kabbala, men de kom etter. Men kan det være de som er opphavet til Djevelens barn, slik som jeg har nevnt? Hvorfor er de da ikke nevnt i Bibelen? Der er det bare nevnt Kain og Abel, og ikke deres halvsøsken som Eva fikk etter å ha gitt seg hen til Satan?

 

[REDI]

Og hvorfor så ikke Eva forskjell på Satan og Adam?? Hmm.....lite trolig.

 

[svar til første post]

"Og du tror virkelig det er Gud som utrydder menneskene?"

 

Det står UTTRYKKELIG at det er Jesus som trår Guds vredespresse, JA!

 

Apenbaring 19:15

15 Og av hans munn går det ut et skarpt sverd, forat han med det skal slå hedningene; og han skal styre dem med jernstav, og han treder vinpersen med Guds, den allmektiges, strenge vredes vin.

.......og videre om straffen foran Lammet, Jesus:

 

Apenbaring 14:10

10 da skal også han drikke av Guds vredes-vin, som er skjenket ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for de hellige englers og for Lammets øine,

 

Men dette tror jeg du er klar over allerede. Hvilken "collage"-Jesus er det du har klipt og limt ihop? OG IKKE MINST: HVOR HAR DU DE DELENE FRA? BIBELEN, Tenkte jeg det ikke!

Det er det jeg har sagt er problemet når new-age skal STJELE Jesus!!!

 

ET SPØRSMÅL: Tror du på UFO (bedrag av Satan) og store tegn og undere på himmelen i endetiden?

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar

 

 

Men diss barna som Satan og Eva fikk. Du sier det er kabbala, men de kom etter. Men kan det være de som er opphavet til Djevelens barn, slik som jeg har nevnt? Hvorfor er de da ikke nevnt i Bibelen? Der er det bare nevnt Kain og Abel, og ikke deres halvsøsken som Eva fikk etter å ha gitt seg hen til Satan?

 

[REDI]

Og hvorfor så ikke Eva forskjell på Satan og Adam?? Hmm.....lite trolig.

 

 

 

Selvfølgelig så hun forskjell, men Satan var vakker og visste hva Eva ville ha. Og fristet med å bli som Gud... Adam var uskyldig og for eva var sikkert satan mer spennende. Siden han smigret henne med alt for å få henne til å falle. Og en engel ville vel klart det meste overfor menneskene. fordi de er satt i det øverste sammen med Gud. Så Eva fikk synden med seg og dermed ble slangen en del av henne. Hva vet du om Kain og Abel kom før slangen i paradis. For det står at det var etter at de var sendt ut fikk Kain og Abel. Og hadde Kain og Abel vært Adam og Evas barn ville de forblitt i Paradis. Og Kain ville ikke drept sin bror heller. Hun bærte synden med seg fra satan. Fordi hun hadde allerede fallt. Og med det falne mennesket kunne hun ikke bli ett med Gud igjen. Fordi de var besmittet. Av englen satan. Og med det ikke fullkomment menneske som de var ment å være. Ved og lytte til Gud og ikke satan.

 

Kabbala kom før jødenes Gud også! Og derfra kom Gud også. GUD SA:du skal si at ”Jeg er at jeg er”. Og det ble gitt til adam og eva for å oppreise menneskene igjen. Og med det en engel ble sendt fra Gud. For å få de til paradis igjen.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...